REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wkrótce Orange zastąpi Ideę

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Centertel zawarł we wtorek umowę z Orange Brand Services, dzięki której będzie mógł świadczyć usługi pod marką Orange, chce dzięki nowej marce stać się liderem telefonii mobilnej w Polsce.
W związku z tym TP pracuje nad zakupem 34 proc. udziałów w PTK Centertel, należących do France Telecom. Telekomunikacja Polska poinformowała we wtorek, że umowa licencyjna między Orange a Centertelem zawarta została na 10 lat (z możliwością przedłużenia) i przewiduje, że opłata licencyjna wyniesie 1,6 proc. rocznych obrotów Centertela.

Przedstawiciele zarządu Centeretela poinformowali na wtorkowej konferencji, że implementacja nowej marki może potrwać kilka miesięcy. Nie ujawnili, jakie koszty będą związane z zastąpieniem marki Idea marką Orange.

"Nie wiemy jeszcze dokładnie, kiedy skończy się proces implementacji nowej marki. W innych krajach, w których obecny jest Orange trwało to od 6 do 12 miesięcy od czasu podpisania umowy licencyjnej" - powiedział prezes PTK Centertel Jean-Marc Vignolles.

"Moim zdaniem koszty (wprowadzenia marki) nie mają znaczenia patrząc na sytuację konkurencyjną na rynku" - dodał.

Prezes operatora mówił, że powodem zmiany marki są oczekiwane wymierne korzyści finansowe dla Centertela oraz spodziewane poszerzenie palety i poprawa jakość usług dla klientów operatora.

"Dla akcjonariuszy będzie to korzystne, bo wszędzie gdzie wprowadzono markę Orange (we Francji, Rumunii, Holandii i na Słowacji) poprawiły się wyniki finansowe" - powiedział Vignolles. Dodał, że moment na wprowadzenie nowej marki jest dobry, ponieważ Centertel spodziewa się, że w najbliższym czasie globalne marki wprowadzą do Polski bezpośredni konkurenci Centertela oraz potencjalni nowi gracze na rynku telefonii komórkowej.

"Pozwoli nam to szybciej zdobyć pozycję lidera na polskim rynku" - powiedział Vignolles. Analitycy sceptycznie odnoszą się do zamiarów operatora, kwestionując potrzebę zmiany marki.

"W mojej ocenie dla Centertela nie jest konieczna zmiana marki Idea. To bardzo dobrze znana w Polsce marka. Nie widzę żadnych korzyści finansowych takiego ruchu" - powiedział Michał Marczak, analityk DI BRE. Poza tym analitycy obawiają się dużych kosztów związanych z implementacją marki w Polsce i uważają opłatę licencyjną za zbyt wysoką.

"Opłata licencyjna jest dość wysoka, bo zwykle firmy pobierają procent z zysku netto. W przypadku Centertela jest to część przychodów, co jest trochę ryzykowne dla inwestorów. Rebranding przyniesie ze sobą także koszty marketingu, które uderzą w Centertela w tym roku" - powiedział Flawiusz Pawluk, analityk CA IB Securities.

"Szacujemy koszty rebrandingu na 100 lub 200 mln zł w najgorszym wypadku" - dodał. Wprowadzenie przez Centertela nowej marki może jeszcze w tym roku zaowocować zakupem przez Telekomunikację Polską 34 proc. udziałów Centertela od kontrolującego TP France Telecom.

Prezes Telekomunikacji Polskiej Marek Józefiak poinformował, iż TP SA "poważnie pracuje" nad przejęciem reszty udziałów Centertela, a transakcja może dojść do skutku jeszcze w tym roku.

"Bardzo poważanie pracujemy i rozważamy zakup 34 proc. Centertela od France Telecom. Wybraliśmy bank inwestycyjny Citigroup, który przygotuje naszą ofertę. Reszta decyzji zapadanie po WZA spółki (26 kwietnia)" - powiedział Józefiak.

Dodał, że decyzja, iż dojdzie do tej transakcji to obecnie najbardziej prawdopodobny, "preferowany przez TP" wariant. "Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z założonym scenariuszem, to transakcja może dojść do skutku do końca roku" - powiedział prezes TP SA.

Telekomunikacja Polska ma 66 proc. udziałów w Centertelu, pozostałe należą do France Telecom. Według Józefiaka transakcja pozwoli przekształcić grupę TP w zintegrowanego operatora telekomunikacyjnego.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA