REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wkrótce Orange zastąpi Ideę

REKLAMA

Centertel zawarł we wtorek umowę z Orange Brand Services, dzięki której będzie mógł świadczyć usługi pod marką Orange, chce dzięki nowej marce stać się liderem telefonii mobilnej w Polsce.
W związku z tym TP pracuje nad zakupem 34 proc. udziałów w PTK Centertel, należących do France Telecom. Telekomunikacja Polska poinformowała we wtorek, że umowa licencyjna między Orange a Centertelem zawarta została na 10 lat (z możliwością przedłużenia) i przewiduje, że opłata licencyjna wyniesie 1,6 proc. rocznych obrotów Centertela.

Przedstawiciele zarządu Centeretela poinformowali na wtorkowej konferencji, że implementacja nowej marki może potrwać kilka miesięcy. Nie ujawnili, jakie koszty będą związane z zastąpieniem marki Idea marką Orange.

"Nie wiemy jeszcze dokładnie, kiedy skończy się proces implementacji nowej marki. W innych krajach, w których obecny jest Orange trwało to od 6 do 12 miesięcy od czasu podpisania umowy licencyjnej" - powiedział prezes PTK Centertel Jean-Marc Vignolles.

"Moim zdaniem koszty (wprowadzenia marki) nie mają znaczenia patrząc na sytuację konkurencyjną na rynku" - dodał.

Prezes operatora mówił, że powodem zmiany marki są oczekiwane wymierne korzyści finansowe dla Centertela oraz spodziewane poszerzenie palety i poprawa jakość usług dla klientów operatora.

"Dla akcjonariuszy będzie to korzystne, bo wszędzie gdzie wprowadzono markę Orange (we Francji, Rumunii, Holandii i na Słowacji) poprawiły się wyniki finansowe" - powiedział Vignolles. Dodał, że moment na wprowadzenie nowej marki jest dobry, ponieważ Centertel spodziewa się, że w najbliższym czasie globalne marki wprowadzą do Polski bezpośredni konkurenci Centertela oraz potencjalni nowi gracze na rynku telefonii komórkowej.

"Pozwoli nam to szybciej zdobyć pozycję lidera na polskim rynku" - powiedział Vignolles. Analitycy sceptycznie odnoszą się do zamiarów operatora, kwestionując potrzebę zmiany marki.

"W mojej ocenie dla Centertela nie jest konieczna zmiana marki Idea. To bardzo dobrze znana w Polsce marka. Nie widzę żadnych korzyści finansowych takiego ruchu" - powiedział Michał Marczak, analityk DI BRE. Poza tym analitycy obawiają się dużych kosztów związanych z implementacją marki w Polsce i uważają opłatę licencyjną za zbyt wysoką.

"Opłata licencyjna jest dość wysoka, bo zwykle firmy pobierają procent z zysku netto. W przypadku Centertela jest to część przychodów, co jest trochę ryzykowne dla inwestorów. Rebranding przyniesie ze sobą także koszty marketingu, które uderzą w Centertela w tym roku" - powiedział Flawiusz Pawluk, analityk CA IB Securities.

"Szacujemy koszty rebrandingu na 100 lub 200 mln zł w najgorszym wypadku" - dodał. Wprowadzenie przez Centertela nowej marki może jeszcze w tym roku zaowocować zakupem przez Telekomunikację Polską 34 proc. udziałów Centertela od kontrolującego TP France Telecom.

Prezes Telekomunikacji Polskiej Marek Józefiak poinformował, iż TP SA "poważnie pracuje" nad przejęciem reszty udziałów Centertela, a transakcja może dojść do skutku jeszcze w tym roku.

"Bardzo poważanie pracujemy i rozważamy zakup 34 proc. Centertela od France Telecom. Wybraliśmy bank inwestycyjny Citigroup, który przygotuje naszą ofertę. Reszta decyzji zapadanie po WZA spółki (26 kwietnia)" - powiedział Józefiak.

Dodał, że decyzja, iż dojdzie do tej transakcji to obecnie najbardziej prawdopodobny, "preferowany przez TP" wariant. "Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z założonym scenariuszem, to transakcja może dojść do skutku do końca roku" - powiedział prezes TP SA.

Telekomunikacja Polska ma 66 proc. udziałów w Centertelu, pozostałe należą do France Telecom. Według Józefiaka transakcja pozwoli przekształcić grupę TP w zintegrowanego operatora telekomunikacyjnego.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

REKLAMA

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

REKLAMA