reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Sejm: będzie informatyzacja niektórych podmiotów publicznych

Sejm: będzie informatyzacja niektórych podmiotów publicznych

Uchwalona w czwartek przez Sejm ustawa o informatyzacji niektórych organów publicznych przewiduje, że sprzęt i oprogramowanie, którymi dysponują różne instytucje, umożliwią współdziałanie ich systemów teleinformatycznych.

Przyjęta ustawa dotyczy m.in. organów administracji rządowej, sądów, jednostek administracyjnych prokuratury, jednostek samorządu terytorialnego; jednostek budżetowych, funduszów celowych, samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, ZUS, KRUS, NFZ.



Spod jej działania wyłączono z kolei: szkoły wyższe, Polską Akademię Nauk, służby specjalne, Kancelarie Sejmu, Senatu i Prezydenta, Rzecznika Praw Obywatelskich, NIK, KRRiT, IPN, NBP i inne.



Za przyjęciem ustawy głosowało 381 posłów, 1 - był przeciwko, 6 wstrzymało się od głosu.



Posłowie przyjęli poprawkę Waldemara Pawlaka (PSL) wyłączającą spod działania ustawy Trybunał Konstytucyjny, Sąd Najwyższy i sądy administracyjne.



Przyjęto także poprawkę Andrzeja Aumillera (UP), zakładającą, by podmioty wyłączone spod działania ustawy - o ile mają obowiązek przekazywania informacji do i od podmiotów nie będących organami administracji rządowej - musiały zapewnić, by system służący wymianie informacji spełniał m.in. minimalne wymagania dla systemów teleinformatycznych.



Posłowie przyjęli też poprawkę Antoniego Mężydły (PiS), zobowiązującą rząd do przygotowania projektu nowej ustawy, która dostosuje terminologię obecną w przepisach innych ustaw dotyczących informatyzacji do określeń wymienionych przyjętej w ustawie. Rząd ma na to 2 lata od momentu wejścia ustawy w życie.



Ustawa przewiduje m.in. ustanowienie przez rząd Planu Informatyzacji Państwa. Zawiera też ustalenie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych używanych do realizacji zadań publicznych oraz dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w formie elektronicznej między podmiotami publicznymi.



Ustawa dostosowuje również rejestry publiczne i wymianę informacji w formie elektronicznej między podmiotami publicznymi do odpowiednich minimalnych wymagań.



Teraz ustawa trafi do Senatu.

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Dokumentacja kadrowa. Zasady prowadzenia i przechowywania79.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Rogowska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama