„Przedsiębiorstwo Fair Play”. 2750 certyfikatów
REKLAMA
REKLAMA
„Przedsiębiorstwa Fair Play” dotrzymują podjętych zobowiązań, a współpraca z nimi jest objęta mniejszym ryzykiem niż przeciętne, ponieważ firmy są zweryfikowane przez organizatorów programu, w tym Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym w Krajowej Izbie Gospodarczej. Miejsce w elitarnej grupie nagrodzonych stwarza możliwość nawiązania nowych korzystnych kontaktów handlowych, a także zwiększa zaufanie zarówno kontrahentów, jak i klientów. Przedsiębiorstwa te udowadniają, że również w biznesie mogą istnieć zasady etyczne, może panować uczciwość i mogą być przestrzegane tzw. dobre praktyki.
REKLAMA
Poprzez swą uniwersalną wymowę i rzetelność weryfikacji program stał się pożądanym narzędziem budowania prestiżu firmy na rynku ogólnopolskim i unijnym. Nie są bowiem brane pod uwagę wyłącznie wyniki ekonomiczne czy jakość produktów ani wielkość firmy, ale takie kryteria, jak: brak zaległości w spłatach wobec banków, kontrahentów, ZUS i urzędów skarbowych, terminowe regulowanie wynagrodzeń pracowniczych, udział w akcjach charytatywnych i na rzecz wspierania lokalnej społeczności, ochrony środowiska. Wszystko jest weryfikowane m.in. przez władze wojewódzkie, urzędy pracy, banki, ZUS. Uzyskanie certyfikatu rzetelności wzmacnia wizerunek firmy, promuje ją w mediach i w branży, ułatwia uzyskanie nowych kontraktów, zapewnia lepsze relacje z władzami, urzędami, bankami oraz integruje pracowników.
W tegorocznej edycji programu wzięło udział 670 firm, a certyfikat zdobyło 602. Najwięcej firm pochodziło z województwa wielkopolskiego (17,3 proc.) i śląskiego (14,3 proc.), a najmniej z warmińsko-mazurskiego (zaledwie 0,8 proc.). Laureaci tegorocznej edycji przeznaczyli na cele charytatywne ok. 70 mln zł, a w sumie od początku programu prawie 228 mln zł.
REKLAMA
REKLAMA