Wchodzi w życie: szkolenia dla bezrobotnych tylko z wpisem do rejestru
REKLAMA
Nie wystarczy już sama akredytacja wydana przez kuratora oświaty. Wymóg wpisu do rejestru ustalono w art. 20 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, a zasady jego dokonywania określono w rozporządzeniu ministra gospodarki i pracy z dnia 27 października 2004 r. (Dz.U. nr 236, poz. 2365 - zobacz skan).
REKLAMA
REKLAMA
Rejestry będą prowadziły wojewódzkie urzędy pracy właściwe ze względu na siedzibę danej instytucji. We wniosku należy podać informacje m.in. o: tematyce prowadzonych szkoleń, prowadzącej je kadrze, warunkach lokalowych i środkach dydaktycznych, liczbie bezrobotnych i poszukujących pracy objętych szkoleniami w ciągu ostatniego roku oraz udzielaniu im pomocy w znalezieniu pracy.
W rozporządzeniu zamieszczono wzór wniosku o wpis oraz wykaz dokumentów, jakie należy do niego dołączyć. Instytucja szkoleniowa może zostać wykreślona z rejestru na podstawie prawomocnego wyroku sądu za naruszanie przepisów (art. 119–124) ustawy o promocji zatrudnienia, np. w sytuacji, gdy zatrudniła bezrobotnego, nie zawiadamiając o tym właściwego powiatowego urzędu pracy.
Właściciele firm prowadzących szkolenia dla bezrobotnych mają dwie możliwości pozyskiwania zleceń, które mogą być finansowane ze środków publicznych. Zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia, mogą przystąpić do przetargu na organizowanie takich szkoleń lub wziąć udział w konkursie na dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego.
REKLAMA
REKLAMA