MF. Wydruk z banku internetowego może być dowodem wpłaty
REKLAMA
Wydruk musi zawerać: kwotę dokonanej wpłaty, imię i nazwisko wpłacającego, datę poniesienia wydatku oraz informację, że wpłata została dokonana na fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej,
REKLAMA
Ministerstwo Finansów odpowiedziało na poselską interpelację zawierającą wątpliwość, czy za dowód wpłaty na fundusz remontowy można uznać wydruk elektronicznego zapisu transakcji przelewu dokonanego przez bank internetowy. W odpowiedzi na interpelację podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów Wiesław Czyżowicz powiedział, że stosownie do art. 27a ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 z późn. zm.) – w brzmieniu obowiązującym w 2003 r. – wysokość wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej ustala się na podstawie dowodu tej wpłaty.
Należy podkreślić, że użyte przez ustawodawcę pojęcie „dowód wpłaty” jest pojęciem szerokim i obejmuje swym zakresem rozmaite formy dowodzenia dokonanych wpłat. Dlatego też wszelkie dowody wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej, utworzonych na podstawie odrębnych przepisów, z których jednoznacznie wynika:
• kwota dokonanej wpłaty,
• imię i nazwisko wpłacającego,
• data poniesienia wydatku oraz
• że wpłata została dokonana tytułem funduszu remontowego spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej, spełniają dyspozycję wskazanego wyżej art. 27a ust. 6 pkt 1 ustawy o PIT.
W świetle powyższego za dowód wpłaty należy uznać zarówno przelew bankowy, przekaz pocztowy, jak też dokument wpłaty w kasie spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej. Dowodem wpłaty jest również wydruk elektronicznego zapisu transakcji przelewu dokonanych przez bank internetowy lub wyciąg bankowy obejmujący miesięczne zestawienie operacji, jeżeli zawiera wyżej wymienione dane.
REKLAMA
REKLAMA