REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Znak towarowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przeszkody w rejestracji znaku towarowego (cz. 2)

Warto wiedzieć jakie są przeszkody w uzyskaniu prawa ochronnego na znak towarowy i tak stworzyć nasz znak, aby ich uniknąć, ponieważ uzyskanie prawa ochronnego znacznie podnosi wartość przedsiębiorstwa.

Przeszkody w rejestracji znaku towarowego (cz.1)

Zgodnie z prawem własności przemysłowej na znak ochronny może być udzielone prawo ochronne, jeżeli nie zachodzą przeszkody rejestracji. Jakie są przeszkody rejestracji i czym jest zdolność odróżniająca znaku?

Czym jest znak towarowy?

Znak towary jest symbolem pozwalającym odróżnić towary jednego przedsiębiorstwa od towarów innej firmy. Ma on duże znaczenie dla reklamy produktu lub usługi i znacznie podnosi wartość przedsiębiorstwa.

Wspólnotowy znak towarowy

Od momentu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej możemy dokonywać rejestracji znaków towarowych w Urzędzie Harmonizacji Rynku Wewnętrznego. Ochrona zgłoszonych tam znaków towarowych rozciągać się może na terytorium całej wspólnoty.

REKLAMA

Kim jest Rzecznik Patentowy?

Zawód rzecznika patentowego jest mało znany w Polsce. Jest to zawód z długą tradycją i ugruntowaną pozycją w świecie. Rzecznik patentowy świadczy profesjonalną pomoc w sprawach własności przemysłowej.

Znak „Euro 2012” zastrzeżony

Wykorzystywanie znaku towarowego „Euro 2012” bez zezwolenia uprawnionego jest niezgodne z prawem, łamie przepisy ustawy prawo własności przemysłowej i stanowi czyn nieuczciwej konkurencji.

Jak oceniane jest podobieństwo znaków towarowych?

Jedną z przesłanek odmowy rejestracji znaku towarowego przez Urząd Patentowy RP jest jego identyczność lub podobieństwo do znaku towarowego zarejestrowanego lub wcześniej zgłoszonego dla identycznych lub podobnych towarów, jeżeli jego używanie może spowodować wśród odbiorców błąd polegający w szczególności na skojarzeniu między znakami. Mowa tutaj o tzw. konfuzyjnym podobieństwie znaków.

Czy warto rejestrować znak towarowy?

Jedną z decyzji, jaką podejmujesz rozpoczynając swój biznes jest wybór oznaczenia, które będzie Cię identyfikować na rynku. Takim oznaczeniem może być np. słowo, grafika, czy połączenie tych elementów. Przy wyborze oznaczenia często kierujesz się tym, aby wywoływało ono u potencjalnego klienta odpowiednie skojarzenia z do towarami lub usługami oferowanymi przez Twoją firmę. Musisz jednak wiedzieć, że wybrane oznaczenie może być znakiem towarowym, zaś posługując się nim możesz w pewnych okolicznościach skorzystać z ochrony praw do tego znaku. Jakie korzyści zyskasz z rejestracji znaku towarowego?

REKLAMA

Jakie roszczenia można wysunąć w stosunku do znaków towarowych?

Przedsiębiorca prowadząc działalność gospodarczą może korzystać z ochrony dla znaków towarowych i oznaczeń geograficznych (faktu pochodzenia danej rzeczy lub usługi z miejsca o szczególnych właściwościach), jeżeli są one zarejestrowane. Fakt naruszenia tych dóbr determinuje czynności mające na celu ich zaniechanie.

Czym jest wzór przemysłowy i jego ochrona?

Zgodnie z definicją ustawową wzoru przemysłowego stanowi on „nową i posiadającą indywidualny charakter postać wytworu lub jego części nadaną mu w szczególności poprzez cechy linii, konturów, kształtów, kolorystykę, strukturę lub materiał wytworu oraz przez jego ornamentację” (Art. 102 ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej).

AdWords-y zgodne z prawem UE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dawniej ETS) uznał w wyroku z 23 marca 2010 r. (w sprawach połączonych od C 236/08 do C 238/08), że Gogle świadcząc usługę AdWords nie narusza prawa znaków towarowych, umożliwiając reklamodawcom nabywanie słów kluczowych odpowiadających znakom towarowym ich konkurentów. Jednak zdaniem Sądu reklamodawcy nie mogą za pomocą takich słów zlecać Google zamieszczania reklam, które nie pozwalają internautom łatwo domyślić się, z jakiego przedsiębiorstwa pochodzą reklamowane towary lub usługi.

System INTRASTAT - czyli nie ma ceł ale trzeba informować o obrocie towarowym między krajami UE

Przedsiębiorcy dokonujący importu i eksportu towarów z krajami UE mają obowiązki informacyjne związane z funkcjonowaniem systemu INTRASTAT.

Znak towarowy

Znak towarowy - każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, odróżniające towary jednego przedsiębiorstwa od towarów innego

Wizja firmy jako część planowania strategicznego

Wizja firmy często odzwierciedla marzenie jej właściciela. Jednocześnie podnosi stopień ambicji w planowaniu strategicznym i ułatwia ocenę relacji między celami firmy, a jej bieżącą wydajnością.

Jak chronić dobra osobiste?

Problem ochrony dóbr osobistych dotyczy zarówno osób fizycznych jak i osób prawnych. Przedsiębiorcy (zarówno indywidualni jak i spółki) powinni szczególnie znać zasady tej ochrony, bo brak reakcji na naruszanie tych dóbr może doprowadzić do utraty renomy niezbędnej dla funkcjonowania na każdym rynku.

REKLAMA