Kategorie

Firmy transportowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rok 2020 jest szczególnie trudny dla branży transportowej. Koronawirus, pakiet mobilności, Green Deal - wszystko to znacząco wpływa na transport. Jak w tym ciężkim okresie rozwijać i inwestować w przedsiębiorstwo transportowe? Jak uzyskać odpowiednie dofinansowanie dla firmy?
Branża transportowa odnotowuje już katastrofalne spadki obrotów. Koronawirus może spowodować prawdziwe spustoszenie. Jakie rozwiązania proponują przedsiębiorcy?
2 kwietnia 2019 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra infrastruktury. Jedną z wielu proponowanych zmian jest wprowadzenie możliwości stosowania aplikacji mobilnej jako alternatywnego urządzenia służącego do naliczania opłaty wobec obecnie stosowanego taksometru i kasy fiskalnej. Ma to dotyczyć taksówkarzy oraz okazjonalnego przewozu osób pojazdem samochodowym (przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą). Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2020 r.
Już nie na gorącym uczynku, tylko nawet 28 dni wstecz kontrolerzy mogą karać za spędzanie 45godzinnego odpoczynku w kabinie ciężarówki. Do restrykcyjnej Francji dołączyły też Holandia, Belgia, Anglia, Niemcy, a nawet Włochy, do których kierowcy często podróżowali, by odpocząć w samochodzie. Najwyższe kary mogą sięgać nawet 30 tysięcy euro. Polscy przewoźnicy powinni zwrócić szczególną uwagę na nową praktykę zagranicznych urzędników.
Puste przebiegi to problem, z którym nieustannie zmagają się firmy transportowe. Według danych statystycznych z GUS, stanowią one 33 proc. wszystkich przejazdów w Polsce oraz 15 proc. przejazdów międzynarodowych. Jak ograniczyć puste przebiegi dzięki telematyce?
Minister Środowiska w drodze rozporządzenia określił nowe wymagania dla transportu odpadów. W wyniku wprowadzonych zmian wymagany będzie m.in. dokument potwierdzający rodzaj transportowanych odpadów, natomiast pojazdy przewożące odpady będą musiały być szczegółowo oznakowane. Rozporządzenie wejdzie w życie 24 stycznia 2018 r.
Polskie firmy spedycyjne zajmujące się transportem międzynarodowym zaczynają czuć oddech konkurencji z Rumunii. Dzięki wsparciu UE i niższym cenom stanowią coraz silniejszą konkurencję dla rodzimych firm.
Przedsiębiorstwa transportowe przewożące zazwyczaj ładunki o dużej wartości mogą skorzystać z różnego rodzaju produktów ubezpieczeniowych skierowanych właśnie do przewoźników.
Projekt przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zakłada dostęp do aktualnych danych przedsiębiorców transportu drogowego. Projekt ma na celu wyeliminowanie nieuczciwych przedsiębiorców oraz poprawienie bezpieczeństwa transportu drogowego.
Rośnie ilość firm transportowych, które są wpisywane do Krajowego Rejestru Długów. W ciągu ostatnich 12 miesięcy ich liczba wzrosła o 10 %.
Firmy z branży transportowej mają duże pole do popisu w kwestii obniżenia kosztów operacyjnych. Co zrobić, by obniżyć koszt działalności przedsiębiorstwa transportowego?
Od połowy wrześnie linie eksportowe wyjeżdżają z Katowic do Brna i z Wrocławia do Pragi. Tym samym klienci z południa polski mogą dostarczać towary w każde miejsce na terenie Czech w 24 godziny.
Polska spółka zamierza refakturować na krajowy podmiot usługę transportu towarów z Rosji do Niemiec. Transport przebiegał przez terytorium Polski. Usługa została nabyta od polskiego przewoźnika i opodatkowana 0% stawką podatku VAT. Jaką stawkę podatku VAT należy zastosować w tym przypadku?
Internetowe bazy przewoźników to witryny, które skupiają firmy zajmujące się transportem. Tego typu bazy ułatwiają proces selekcji przewoźników i ograniczają ryzyko związane z wyborem nierzetelnego usługodawcy.
W 2006 r. Rada Europejska wytyczyła w strategii UE dotyczącej trwałego rozwoju wymagania odnośnie ochrony środowiska przez firmy transportowe. Jak radzą sobie polskie przedsiębiorstwa z wypełnianiem wspomnianych restrykcji?
Duzi przewoźnicy mają większe możliwości i łatwiej im przetrwać wszelkiego rodzaju kryzysy. Dlatego polską branżę transportową, analogicznie do firm działających w Europie Zachodniej, czeka konsolidacja.
Przez Polskę przechodzi kilka drogowych szlaków panaeuropejskich. Rozwijając infrastrukturę mamy szansę stać się logistyczną europejską potęgą. W przeszłości taką szansę wykorzystała Belgia.
Firmy transportowe często starają się o dotacje unijne na zakup samochodów firmowych. Dotacja taka nie może być jednak przyznana. Na jakie dotacje unijne może liczyć firma transportowa?
Na pytanie, czym jest międzynarodowy transport towaru, na myśl automatycznie przychodzi odpowiedź, że jest to przewiezienie towarów lub osób poza granice kraju. Zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług taka definicja jest jednak niepełna. Transport międzynarodowy ma obecnie nieco inne znacznie na gruncie podatku VAT, a także specyficzną stawkę podatku. Poznaj zasady rozliczania takiej transakcji.
Ttrans Polonia systematycznie rozbudowuje swój tabor inwestując głównie w nowoczesne pojazdy służące do przewozu ciekłej chemii.
Przewóz płynnych substancji chemicznych to wciąż ogromne wyzwanie dla branży transportowej. Bezpieczny i sprawny przewóz materiałów niebezpiecznych wymaga szczególnej wiedzy i doświadczenia firm transportowych.
Prawo jazdy można stracić przekraczając dopuszczalny limit punktów karnych. Za co jeszcze można stracić prawo jazdy?
Gazele Biznesu to ranking najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm. I edycja rankingu Gazele Biznesu odbyła się w 2000 roku.
Przez kryzys gospodarczy w 2012 roku koniunktura w większości krajów Unii Europejskiej uległa pogorszeniu. Jednak w Polsce, eksport rósł. 
Poniesione przez pracodawcę koszty podróży pracownika mogą być przez niego zaliczone do kosztów podatkowych pod warunkiem ich właściwego udokumentowania.
Specjalizująca się w przewozie chemii płynnej Trans Polonia zwiększyła swój przychód netto w 2012 r. o 5% w stosunku do roku 2011.
Trans Polonia S.A. zawarła nowe umowy z Lotos Asfalt Sp. z o.o. W ramach współpracy firma świadczyć będzie w kolejnych latach usługi transportowe polegające na załadunku, przewożeniu oraz rozładunku asfaltów oraz ciężkiego oleju opałowego do odbiorców na terenie kraju oraz zagranicą.
Od 3 grudnia 2012 r. klienci PEKAES mogą korzystać z nowej lokalizacji oddziału w Kielcach, która oferuje teraz łatwiejszy dojazd oraz bardziej przestronny i nowoczesny magazyn.
Dla FM Logistic głównym źródłem dochodu są usługi transportowe, które przynoszą rosnąco ponad 61% przychodów (34, 8% pochodzi z transportu międzynarodowego, a 26, 8 % z transportu krajowego). Usługi magazynowania stanowią obecnie około 1/3 sprzedaży FM Logistic w Polsce (8, 3 % to składowanie, 22,7% handling).
Pall-Ex, sieć dystrybucji ładunków paletowych, która w lipcu br. rozpoczęła działalność na polskim rynku, ogłosiła program partnerski dla przewoźników. Do sieci może dołączyć każda firma transportowa, która realizuje przewozy paletowe i posiada stałych klientów.
Do końca lutego PEKAES oferuje promocyjne warunki w przewozach do czterech wybranych Krajów Bałtyckich. Oferta obejmuje przewóz przesyłek drobnicowych na kierunkach Litwa, Łotwa, Estonia i Finlandia. Promocja dotyczy nowych klientów.
Zgodnie z zapowiedziami, PEKAES SA, największa polska firma w branży TSL, sprzedała ON ROAD Truck Services S.A., spółkę zależną zajmującą się działalnością dealersko-serwisową. Jest to jeden z ostatnich elementów realizacji strategii spółki na lata 2010-2012, która zakłada koncentrację na podstawowej działalności.
Izba Celna w Warszawie przyznała GEFCO Polska Certyfikat Upoważnionego Przedsiębiorcy (ang. AEO – Authorized Economic Operator). Operator uzyskał status AEOF – uproszczenia celne/ bezpieczeństwo i ochrona, dzięki któremu będzie uprawniony do korzystania na terenie całej Unii Europejskiej z ułatwień w procedurach celnych oraz z uproszczeń w zakresie kontroli celnej dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony łańcucha dostaw.
Trans Polonia S.A. specjalizująca się w przewozie chemii płynnej, w okresie 9 miesięcy 2012 wygenerowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 38,06 mln zł. To blisko 20 % wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, w którym to przychody wyniosły 31,74 mln zł.
Czas przebywania produktów łatwo psujących się w łańcuchu dostaw musi być ograniczony do minimum. Logistyka tych produktów podlega też bardzo restrykcyjnym i ściśle określonym warunkom oraz procedurom transportu. Nieprawidłowe warunki podczas przewozu czy nieodpowiednio przygotowane cysterny mogą być przyczyną obniżenia jakości przewożonych produktów. 
W środę wieczorem i w czwartek przez cały dzień będzie obowiązywał zakaz ruchu dla pojazdów lub zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton - poinformował w środę rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego Alvin Gajadhur.
Władze Tarnowa postulują do GDDKiA o zamknięcie dla ciężarówek powstającego odcinka autostrady A4 - między Szarowem a Tarnowem. Obawiają się bowiem o stan dróg oraz drożność układu komunikacyjnego miasta. Samochody mają pojechać tym odcinkiem w tym roku.
Elektroniczny system ściągania opłat za przejazd na Białorusi zacznie działać w lipcu 2013 roku na trzech pierwszych drogach, z których jedna już teraz jest płatna – poinformował w czwartek dziennik „Respublika”.
Do końca roku w Radomiu wprowadzony zostanie tzw. preselekcyjny system ważenia aut ciężarowych. W związku z jego montażem w czwartek kierowcy przejeżdżający krajową "siódemką" przez to miasto w kierunku Kielc mogą spodziewać się utrudnień w ruchu.
W lipcu 2013 r. Francja planuje wprowadzenie nowego podatku w formie opłaty drogowej. Przyjęto dla niego nazwę Ecotaxe. Obowiązywać będzie samochody ciężarowe o DMC powyżej 3,5 t., poruszające się po drogach krajowych i trasach szybkiego ruchu.
Spółka OT Logistics SA kupiła od DB Schenker Rail Polska udziały w Porcie Handlowym Świnoujście Sp. z o.o., stając się jego głównym udziałowcem - poinformował prezes OT Logistics S.A. Piotr Chajderowski.
DSV Road Holding A/S po blisko 3 latach przygotowań, wdrożyło nowe rozwiązanie. Firma kupuje elementy naczep w Chinach i samodzielnie je montuje. Wychodzi 20 procent taniej.
Około stu ciężarówek blokowało w poniedziałek rano wjazd do Brukseli. Transportowcy protestują przeciw tzw. dumpingowi społecznemu, czyli sprowadzaniu tańszych pracowników m.in. z Polski - powiedział PAP sekretarz generalny związku ABVV Frank Moreels.
PSA Peugeot-Citroen, francuski koncern motoryzacyjny poinformował o rozpoczęciu rozmów z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) w sprawie sprzedaży spółki GEFCO, operatora logistycznego - podał rosyjski serwis informacyjny RIA Nowosti.
DSV Road rozwija rozpoczęty pod koniec ubiegłego roku projekt o nazwie New Wave, w którym wszystkie kraje w europejskiej sieci DSV zostały połączone codziennym drogowym serwisem drobnicowym. DSV informuje o wzroście wolumenów i dynamicznym rozwoju regionalnych oddziałów.
Zagraniczni kierowcy ciężarówek będą musieli płacić w Wielkiej Brytanii podatek w wysokości 10 funtów dziennie (ok. 50 zł) - przewiduje projekt ustawy ujawniony przez brytyjskie ministerstwo transportu - informuje Sky TV. Podatek miałby wejść w życie do 2015 roku.
Firma FINE Logistics wraz ze swym niemieckim partnerem, siecią ELVIS, po raz pierwszy w Polsce pokazała nowoczesną naczepę o nazwie VARIO LINER wyprodukowaną przez Krone.
28 sierpnia 2012 roku Rada Nadzorcza powołała Arkadiusza Filipowskiego do zarządu spółki PEKAES SA, na stanowisko członka zarządu odpowiedzialnego za sprzedaż i obsługę klientów. Jednocześnie z zarządu spółki odeszła Małgorzata Adamska.
Budimex podpisał z Lubelskim Zarządem Obsługi Przejść Granicznych umowę na budowę parkingu buforowego dla samochodów ciężarowych przy drogowym przejściu granicznym w Dorohusku.
Rozbudowana sieć połączeń, huby przeładunkowe, zastosowanie najnowszych technologii oraz inteligentne zarządzanie strumieniem przesyłek to recepta Dachser na sukces w logistyce. Obecnie dywizja Dachser European Logistics obejmuje swoim zasięgiem terytorialnym całą Europę.