Kategorie

Emisja dwutlenku węgla

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Według amerykańskiego meteorologa Eriac Holthausa, na początku kwietnia br. przekroczyliśmy poziom 418 cząstek CO2 na milion (ppm) emitowanych do atmosfery.
Pomimo kilkuprocentowego spadku emisji CO2 w żegludze na obszarze EOG, możliwej dalszej redukcji zanieczyszczeń w tym roku oraz planowanego włączenia transportu morskiego do unijnego systemu handlu emisjami (EU ETS), osiągnięcie celów klimatycznych zaproponowanych na rok 2030 wciąż stoi pod znakiem zapytania. Zostało zbyt mało czasu, flota jest zbyt młoda, a przepisy IMO powolne i niewystarczające. Unia chce kar i dodatkowych obostrzeń, ale na zagrożenia klimatyczne reaguje także branża transportowa.
W Unii Europejskiej wszystkie domy jednorodzinne mają zostać zdekarbonizowane do 2050 r. Tymczasem w Polsce aż 70% budynków ogrzewanych jest za pomocą węgla.
Konwencjonalną wersję motoryzacji czekają ciężkie lata. Unia Europejska chce nałożyć na napędy spalinowe po roku 2030 kolejne obostrzenia!
Obecnie auta ciężarowe nie podlegają restrykcyjnym przepisom dotyczącym dopuszczalnych limitów emisji CO2. Grupa europosłów chce to zmienić. Czy jednak nie spowoduje to zwiększenia kosztów utrzymania nowoczesnych ciężarówek? W końcu samochody osobowe musiały zostać wyposażone w zaawansowane, drogi i niestety awaryjne rozwiązania zmniejszające poziom emisji spalin. Jak będzie w przypadku pojazdów ciężarowych? Czy posłowie wzięli ten aspekt pod uwagę?
Według informacji Volkswagena, koncern wykazywał nieścisłości w wynikach pomiarów emisji dwutlenku węgla podczas procesu certyfikacji niektórych modeli. Wiązało się to również z deklarowaniem zbyt niskich wartości zużycia paliwa.
Procedura testowa VECTO ma mierzyć poziom emisji CO2 w autach ciężarowych i autobusach. Dzięki nowej procedurze klienci będą mogli porównywać także m.in. efektywność silników różnych producentów i wybierać te o charakteryzujące się niższym spalaniem.
Aby zmniejszyć poziom emisji CO2 na lotnisku we Frankfurcie, jego włodarze zakupili Mitsubishi Outlandery PHEV czyli hybrydowe auta typu SUV. Jakie dokładnie korzyści mają przynieść nowe auta lotnisku?
Aby obniżyć poziom CO2 jaki emitowany jest do atmosfery Peugeot postanowił wesprzeć akcję sadzenia drzew tropikalnych lasach Amazonii. W tym roku posadzono 15 000 nowych sadzonek.
Komisja Europejska jest bezlitosna dla firm, które eksploatują starsze pojazdy ciężarowe lub autobusy. W maju ogłosiła strategię ograniczenia emisji dwutlenku węgla przez samochody ciężarowe i autobusy. Jak sprostać tym wymaganiom, gdy eksploatujemy starszą flotę?