REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak promować firmę szkoleniową w Internecie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Firma szkoleniowa. /Fot. Fotolia
Firma szkoleniowa. /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Branża szkoleniowa to jedna z prężniej rozwijających się, w przeciągu ostatnich kilku lat, dziedzin gospodarki. Podczas gdy konkurencja nie śpi, Ty decydujesz się na założenie kolejnej - własnej firmy. Masz za sobą pierwszy krok - działalność gospodarcza została zarejestrowana. Teraz potrzebujesz już tylko: klientów, popularności i renomy.

Reklama dźwignią handlu

Pierwsza myśl? Internet, oczywiście! Trudno dziś wyobrazić sobie zbudowanie trwałego obrazu marki bez tego medium. Czasy, w których nerwowo wertowało się strony książki telefonicznej w poszukiwaniu kontaktu do firm, minęły bezpowrotnie. Dziś przegląda się strony… internetowe. Jeśli więc chcesz skutecznie wypromować swoją firmę szkoleniową w internecie, zacznij od najbardziej podstawowego kroku: założenia jej witryny.

REKLAMA

Diabeł tkwi w szczegółach

Budowanie wiarygodności firmy trwa. Możesz jednak trochę sobie pomóc. Poza niezbędnymi danymi, takimi jak: nazwa firmy, jej adres mailowy oraz Twoje imię, nazwisko, zdjęcie, umieść na stronie formularz kontaktowy, umożliwiający potencjalnym klientom wyrażenie opinii czy zadanie pytania o każdej porze dnia i nocy. Zaznacz, że wszelkie sugestie - także te dotyczące witryny - są mile widziane. Pozytywnie na Twój wizerunek, w późniejszym okresie, wpłynie również przedstawienie opinii zadowolonych klientów czy byłych klientów. A sama strona? Postaw na rzeczowość i prostotę. Zadbaj o maksymalną poprawność składniową, ortograficzną i interpunkcyjną wyświetlanych treści. Nawigacja niech będzie intuicyjna (upewnij się, że wszystkie odnośniki działają prawidłowo!). Naszą chorobą cywilizacyjną jest brak czasu - weź więc poprawkę na to, że użytkownik internetu zdyskwalifikuje Cię, jeśli strona Twojej firmy szkoleniowej będzie się zbyt długo ładować. Pamiętaj też, żeby przetestować jej działanie na różnych przeglądarkach internetowych.

Zobacz serwis: Zarządzanie

Nie ma w Google, nie ma w ogóle

Strona nie przyniesie Ci wymiernych korzyści, jeśli nikt nie będzie wiedział o jej istnieniu. Dodaj więc adres do najważniejszych wyszukiwarek internetowych, jak Google czy Yahoo. Postaraj się też zaistnieć w większych katalogach stron internetowych.

Ostatni nie będą pierwszymi

W świecie Google kolejność ma znaczenie. Zwłaszcza, jeśli wchodzisz na rynek z nową firmą szkoleniową i zależy Ci na szybkim dotarciu do potencjalnych odbiorców. Warto więc zadbać o odpowiednio wysoką pozycję na liście wyszukiwania. Jak to zrobić? Sposobów jest wiele. Korzystne rezultaty powinno przynieść publikowanie tekstów z odpowiednio opisanymi linkami do Twojej strony na portalach branżowych. Możesz też umieścić witrynę na liście linków sponsorowanych - maksymalny limit dzienny i stawkę za kliknięcie ustalasz samodzielnie, nie musisz więc przeznaczać na to horrendalnych kwot. Dzięki temu zabiegowi odnośnik do Twojej strony zostanie podświetlony i będzie się wyświetlał na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, co na pewno wpłynie na wzrost jej liczby odwiedzin.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przede wszystkim - nie szkodzić

„(…) w ostatnim czasie popularną metodą było dodawanie linków do niezliczonej ilości katalogów stron internetowych, które powstały tylko w tym celu, by wspierać takie pozycjonowanie". - pisze Bartosz Małecki*. „W tej chwili wartość tego typu linków przy ocenianiu Twojej strony przez wyszukiwarkę spadła. Być może dodanie adresu strony do tysiąca katalogów poprawi jej pozycję w wynikach wyszukiwania, ale naraża Cię też na to, że strona zniknie z nich w ogóle. Wyszukiwarki bronią się przed takimi praktykami.” Zatem, jeśli zdecydujesz się na powierzenie losu pozycji Twojej firmy specjalistom w wyszukiwarce, upewnij się najpierw, jakie metody stosują. I pamiętaj - nikt nie jest w stanie zapewnić Ci pierwszego miejsca na liście na stałe.

Jak się piszesz, tak Cię widzą

Starając się osiągnąć odpowiednią pozycję w Google, nie zapominaj o dbaniu o użytkowników już odwiedzających Twoją stronę. Możliwie często uaktualniaj treści, uprzedzaj wcześniej o planach związanych z pracami modernizacyjnymi serwisu, chwilowo uniemożliwiającymi korzystanie z niego, dziel się newsami (tak, tak - newsletter to dobry pomysł). Możliwie szybko odpowiadaj na otrzymane maile. Umieść w stopce listu elektronicznego swoją wizytówkę - nazwę firmy, imię i nazwisko, zajmowane stanowisko, adres strony www, e‑mail oraz numer telefonu komórkowego.

Zobacz serwis: ABC szkoleń

Nie zapomnij dać się lubić!

Pamiętaj, że SM to dziś już nie tylko skrót używany na oznaczenie choroby. Marketing internetowy (ang. social marketing) może stanowić klucz do Twojego sukcesu. Nawet jeśli nie masz do rozdania tysiąca darmowych kubków z logo firmy czy zniżek na szkolenia - obecność na Facebooku jest pożądana. Wieści szybko się tu rozchodzą - informacja, że X Cię „lubi” wyświetli się na tablicy X-a. Jest wielce prawdopodobne, że jej / jego znajomi -choćby z ciekawości - sprawdzą, czym zajmuje się Twoja firma i kto wie, czy nie skorzystają z jej usług - nawet, jeśli wcześniej o tym nie myśleli. W ten sposób trafisz do klientów, którzy nie szukaliby Twoich usług np. przez wyszukiwarkę.

Szeptem do mnie mów, mów szeptem…

Marketing szeptany? Ma wady i zalety, oczywiście. Może nie warto od razu wiązać z nim zbyt wygórowanych oczekiwań, ale spróbować też nie zawadzi. W końcu „kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana!”, a tę opcję zawsze można potraktować jako dodatkową i prowadzić marketing równolegle z innymi działaniami.

Bądź multi

Umieść na swojej witrynie materiały multimedialne - w końcu nic tak nie podniesie wiarygodności firmy szkoleniowej, jak fragmenty filmików z prelekcji czy konferencji. A swoją naczelną zasadą, uczyń bycie multi - łącz różne techniki marketingowe i możliwości promowania swojej firmy w internecie - ograniczanie się na jakiejkolwiek z płaszczyzn najpewniej nie zagwarantuje Ci sukcesu. Umiejętne łączenie i różnorodność - owszem.

*Bartosz Małecki, Marketing i reklama w Internecie, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, 2008.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA