REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie są zasady przyjmowania krytyki?

Musimy być przygotowani na to, że możemy spotkać się ze złośliwościami lub słowami wypowiedzianymi pod wpływem złości.
Musimy być przygotowani na to, że możemy spotkać się ze złośliwościami lub słowami wypowiedzianymi pod wpływem złości.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W środowisku biurowym prawdopodobnie tak samo często zdarza nam się krytykować innych, jak i być przedmiotem krytyki. Dlatego równie ważna, jak umiejętność konstruktywnego wygłaszania krytyki, jest umiejętność jej przyjmowania.

REKLAMA

O wiele prościej jest wygłaszać krytykę pod czyimś adresem, niż samemu stać się przedmiotem osądu. Wszelkie zasady, o których wiemy i staramy się stosować krytykując innych, jakoś nam umykają, gdy sami jesteśmy przez kogoś ganieni. Krytyka, nie wiadomo czemu, w pierwszym odruchu odbierana jest jako napaść na naszą osobę, jako forma agresji. A przecież, przynajmniej z teoretycznego punktu widzenia, zdajemy sobie sprawę, że skoro my mamy prawo krytykować innych, to i inni mają prawo krytykować nas. I tak samo, jak inni, mamy prawo z tą krytyką zgodzić się lub nie.

REKLAMA

Tak samo, jak krytykujący powinien w rozmowie z nami przedstawić nam w sposób prawidłowy konkretne zarzuty oparte na faktach, tak samo my mamy prawo domagać się wyjaśnienia każdej niejasności oraz podważać niepoparte żadnymi dowodami uwagi. Bez względu na to, czy przyjmujemy krytykę ze strony szefa, czy innego współpracownika, jeśli krytykują nas, jako osobę, a nie naszą pracę, mamy prawo odmówić wysłuchania uwag dotyczących np. naszych cech charakteru.

Musimy być przygotowani na to, że możemy spotkać się ze złośliwościami lub słowami wypowiedzianymi pod wpływem złości. Nie wolno pozwolić na to, żeby ktoś nas sprowokował i wciągnął w jakiekolwiek słowne utarczki. Najlepszym, choć najtrudniejszym sposobem reakcji na takie zaczepki, jest przemilczenie osobistych przytyków i stanowcze skierowanie rozmowy na tory czysto zawodowe.

Zobacz także: Typy zachowań osób pracujących w biurze

W trakcie rozmowy bardzo ważne jest określenie celu, jaki chce osiągnąć nasz rozmówca. Niejednokrotnie może się zdarzyć, że w zasadzie osoba nas krytykująca chce dać po prostu upust swojej złości lub frustracji i nie zależy jej na osiągnięciu żadnego rezultatu. Jeżeli zarzuty ze strony osoby krytykującej uznamy za uzasadnione, powinniśmy wyjaśnić, jakiego typu zachowania oczekuje się od nas w przyszłości. Dzięki temu będziemy mogli zmierzyć swoje postępy w tej materii, a z drugiej strony będziemy mieli argument do obrony w razie dalszej krytyki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis: Manager

Tak samo, jak możemy uznać przedstawione nam zarzuty za uzasadnione, tak samo możemy nie zgodzić się z krytykującym, zwłaszcza, gdy uważamy, że jego zarzuty są bezpodstawne lub nieuzasadnione. Jeśli przedstawiane są nam fakty, możemy starać się je podważać, najlepiej odwołując się do konkretnych przykładów, np. jeśli ktoś oskarża nas o popełnienie dwóch – trzech literówek w tekście liczącym kilkadziesiąt stron, to możemy zwrócić mu uwagę, że jego krytyka w tej sytuacji jest przesadzona.

Karolina Zaborska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA