REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Innowacja dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw – KONSULTANT HR

REKLAMA

Realizujemy projekt innowacyjny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, którego ideą jest wypracowanie bezpłatnej aplikacji on-line (zawierającej pakiet narzędzi informatyczno-psychologicznych) wspomagającej zarządzanie wiekiem w organizacjach. Służyć ma to zwiększeniu efektywności pracy, przepływu wiedzy i doświadczeń pomiędzy pracownikami w różnym wieku w firmie, w tym przedłużeniu aktywności zawodowej pracownic w wieku powyżej 50 lat.

REKLAMA

REKLAMA

KONSULTANT HR ma wspierać wdrożenie zarządzania wiekiem w organizacjach poprzez tworzenie zespołów pracowniczych, w których kobieta z dłuższym stażem pracy i doświadczeniem (w wieku powyżej 50 roku życia) pełni rolę mentora (nauczyciela) wobec drugiego pracownika.

Korzystanie z podobnych narzędzi było możliwe dotychczas jedynie odpłatnie i funkcjonowały one głównie w dużych firmach i korporacjach. Teraz jest okazja, aby skorzystać bezpłatnie z innowacyjnego rozwiązania w mikro, małej oraz średniej firmie.

REKLAMA

Aplikacja zawiera:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1. zestaw 13 testów psychometrycznych umożliwiających:

 - diagnozę kompetencji pracownika w zakresie stopnia asertywności, kreatywności, samodzielności, komunikacji, radzenia sobie ze stresem, zdolności współpracy, zarządzania czasem, zdolności przywódczych,

 - wskazanie preferowanych par pracowników z mniejszym stażem i pracownic w wieku powyżej 50 roku życia celem wspólnego wykonywania zadań i transferu wiedzy, weryfikujące prezentowane style działania, czyli potrzebę aktywności i potrzebę uporządkowanego działania oraz postawy wobec pracy tj. zdolność do adaptacji w pracy, motywacja do pracy, potrzeba rozwoju,

2. model współpracy w przedsiębiorstwie zróżnicowanych wiekowo zespołów na zasadach wzajemnej wymiany doświadczeń,

3. pakiet szkoleń e-learning oraz podręczników poświęconych kluczowym zagadnieniom wspomagającym wdrażanie systemu zarządzania wiekiem dla osób pełniących różne funkcje w przedsiębiorstwie.

Kluczowe obszary współpracy pracowników w projekcie warunkujące efektywność pracy, realizację celów strategicznych firmy i zarządzanie wiedzą to:

 - adaptacja,

 - rozwój zawodowy,

 - motywacja pracowników,

ponieważ w sektorze przedsiębiorstw MMŚP ważnym jest uzyskanie odpowiedzi na pytania:

 - w jakim czasie nowozatrudniony pracownik będzie gotowy do pełnej realizacji zadań?

 - w jaki sposób utrzymać doświadczonych i kompetentnych pracowników?

 - jak podtrzymywać motywację do pracy wśród pracowników?

Zależało nam, aby opracowany program był w maksymalnym stopniu użyteczny dla grupy odbiorców, do których jest kierowany oraz spełniał najwyższe standardy, dlatego w jego tworzenie zaangażowaliśmy grono ekspertów – praktyków i naukowców z zakresu psychologii, zarządzania zasobami ludzkimi, w tym wiekiem oraz wiedzą, z renomowanych polskich uczelni.

Naszym założeniem było, aby produkt charakteryzowała wysoka uniwersalność i możliwość zastosowania w działalności różnych podmiotów, z korzyścią dla różnych grup pracowników, dlatego aktualnie rozpoczęliśmy fazę praktycznego testowania w przedsiębiorstwach MMŚP z województwa lubelskiego opracowanej wstępnej wersji aplikacji i narzędzi.

Osoby zaangażowane w proces testowania uczestniczyć będą w badaniach ankietowych oraz prowadząc bieżącą sprawozdawczość informować zespół ekspercki o atutach i dysfunkcjach aplikacji w celu jej ciągłego udoskonalania. Równolegle prowadzone będą konsultacje społeczne z potencjalnie zainteresowanymi grupami użytkowników, a także ocena efektów testowania poprzez zewnętrzną ewaluację oraz uzyskanie recenzji autorytetów w dziedzinie przedsiębiorczości, rynku pracy. W wyniku ww. działań zespół ekspertów dokona ostatecznej modyfikacji proponowanych narzędzi w ramach aplikacji, której zastosowanie będzie popularyzowane wśród potencjalnie zainteresowanych poprzez regionalne i ogólnopolskie kampanie informacyjne.   

Aplikacja po zakończonym okresie testowania będzie dostępna dla wszystkich zainteresowanych z całego kraju pod adresem: www.zarzadzaniewiekiem.eu

Jednocześnie, zapraszamy do testowania wstępnej wersji programu i opiniowania zastosowania opracowanych narzędzi w ramach spotkań Grupy Roboczej za wynagrodzeniem:

 - zainteresowane firmy MMŚP zatrudniające pracownice w wieku 50 lat i więcej z województwa lubelskiego,

 - podmioty działające w obszarze  przedsiębiorczości, biznesu, rynku pracy,

 - praktyków biznesu, specjalistów z zakresu zarządzania wiekiem, zasobami ludzkim, organizacją w biznesie, rynku pracy,

Zapraszamy również organizacje zainteresowane ideą wdrażania rozwiązań mających za zadanie skuteczne zarządzanie wiekiem do udzielenia poparcia dla prowadzonych przez nas działań i/lub współpracy w zakresie informowania o projekcie i produkcie potencjalnych odbiorców.

Dodatkowo, podmioty testujące aplikację uzyskają specjalistyczne wsparcie szkoleniowo-doradcze ukierunkowane na dostosowanie narzędzi do określonych potrzeb firmy (nie stanowi tzw. pomocy publicznej ani de minimis).   

Zapraszamy do kontaktu w Biurze projektu FUDA przy ul. Do Dysa 5 w Lublinie, Tel. 81 740 13 27 oraz na stronę internetową projektu: www.zarzadzaniewiekiem.eu

Dlaczego zarządzanie wiekiem jest tak ważne?

 - ułatwia transfer wiedzy strategicznej we współpracy zróżnicowanych wiekowo pracowników na zasadzie wymiany doświadczeń,

 - zwiększa efektywność pracy kadry oraz potencjał rozwojowy firmy, który wzmocni działania dostosowawcze do aktualnych wymagań gospodarki/rynku,

 - pomaga utrzymać aktywność zawodową osób z największym stażem pracy w firmie i zapobiega odpływowi wiedzy ukrytej z firmy,

 - wspiera motywowanie pracowników i przydzielanie im obowiązków adekwatnych do ich preferencji i możliwości, w tym planowanie kariery zawodowej,

 - integruje kadrę, wzmacnia poczucie lojalności pracowników wobec pracodawcy i stabilności zatrudnienia. 

Kim jesteśmy?

FUDA to firma doradcza, której misją jest wdrażanie pozytywnych zmian oraz rozwiązań usprawniających funkcjonowanie organizacji w biznesie. Prowadzimy działalność audytorską i szkoleniowo-doradczą. Jesteśmy firmą zrzeszającą osoby dysponujące dużą wiedzą oraz doświadczeniem w realizacji, rozliczaniu, audytowaniu i ewaluowaniu projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej wdrażanych na terenie różnych województw kraju, skierowanych do różnorodnych grup odbiorców.

Projekt „Innowacyjny model kooperacji dla rozwoju aktywności zawodowej pracownic powyżej 50. roku życia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VIII Regionalne Kadry Gospodarki, Działanie 8.2 Transfer wiedzy, Poddziałanie 8.2.2 Regionalne Strategie Innowacji.

Dowiedz się więcej i/lub przyłącz się do projektu

Biuro projektu FUDA

ul. Do Dysa 5, 20-149 Lublin

tel./faks: 81 740 13 27

tel. kom.: 727 570 989

www.zarzadzaniewiekiem.eu

www.fuda.com.pl

www.facebook.com/fuda.lublin

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA