REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Innowacja dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw – KONSULTANT HR

REKLAMA

Realizujemy projekt innowacyjny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, którego ideą jest wypracowanie bezpłatnej aplikacji on-line (zawierającej pakiet narzędzi informatyczno-psychologicznych) wspomagającej zarządzanie wiekiem w organizacjach. Służyć ma to zwiększeniu efektywności pracy, przepływu wiedzy i doświadczeń pomiędzy pracownikami w różnym wieku w firmie, w tym przedłużeniu aktywności zawodowej pracownic w wieku powyżej 50 lat.

REKLAMA

KONSULTANT HR ma wspierać wdrożenie zarządzania wiekiem w organizacjach poprzez tworzenie zespołów pracowniczych, w których kobieta z dłuższym stażem pracy i doświadczeniem (w wieku powyżej 50 roku życia) pełni rolę mentora (nauczyciela) wobec drugiego pracownika.

Korzystanie z podobnych narzędzi było możliwe dotychczas jedynie odpłatnie i funkcjonowały one głównie w dużych firmach i korporacjach. Teraz jest okazja, aby skorzystać bezpłatnie z innowacyjnego rozwiązania w mikro, małej oraz średniej firmie.

Aplikacja zawiera:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1. zestaw 13 testów psychometrycznych umożliwiających:

 - diagnozę kompetencji pracownika w zakresie stopnia asertywności, kreatywności, samodzielności, komunikacji, radzenia sobie ze stresem, zdolności współpracy, zarządzania czasem, zdolności przywódczych,

 - wskazanie preferowanych par pracowników z mniejszym stażem i pracownic w wieku powyżej 50 roku życia celem wspólnego wykonywania zadań i transferu wiedzy, weryfikujące prezentowane style działania, czyli potrzebę aktywności i potrzebę uporządkowanego działania oraz postawy wobec pracy tj. zdolność do adaptacji w pracy, motywacja do pracy, potrzeba rozwoju,

2. model współpracy w przedsiębiorstwie zróżnicowanych wiekowo zespołów na zasadach wzajemnej wymiany doświadczeń,

3. pakiet szkoleń e-learning oraz podręczników poświęconych kluczowym zagadnieniom wspomagającym wdrażanie systemu zarządzania wiekiem dla osób pełniących różne funkcje w przedsiębiorstwie.

Kluczowe obszary współpracy pracowników w projekcie warunkujące efektywność pracy, realizację celów strategicznych firmy i zarządzanie wiedzą to:

 - adaptacja,

 - rozwój zawodowy,

 - motywacja pracowników,

ponieważ w sektorze przedsiębiorstw MMŚP ważnym jest uzyskanie odpowiedzi na pytania:

 - w jakim czasie nowozatrudniony pracownik będzie gotowy do pełnej realizacji zadań?

 - w jaki sposób utrzymać doświadczonych i kompetentnych pracowników?

 - jak podtrzymywać motywację do pracy wśród pracowników?

REKLAMA

Zależało nam, aby opracowany program był w maksymalnym stopniu użyteczny dla grupy odbiorców, do których jest kierowany oraz spełniał najwyższe standardy, dlatego w jego tworzenie zaangażowaliśmy grono ekspertów – praktyków i naukowców z zakresu psychologii, zarządzania zasobami ludzkimi, w tym wiekiem oraz wiedzą, z renomowanych polskich uczelni.

Naszym założeniem było, aby produkt charakteryzowała wysoka uniwersalność i możliwość zastosowania w działalności różnych podmiotów, z korzyścią dla różnych grup pracowników, dlatego aktualnie rozpoczęliśmy fazę praktycznego testowania w przedsiębiorstwach MMŚP z województwa lubelskiego opracowanej wstępnej wersji aplikacji i narzędzi.

Osoby zaangażowane w proces testowania uczestniczyć będą w badaniach ankietowych oraz prowadząc bieżącą sprawozdawczość informować zespół ekspercki o atutach i dysfunkcjach aplikacji w celu jej ciągłego udoskonalania. Równolegle prowadzone będą konsultacje społeczne z potencjalnie zainteresowanymi grupami użytkowników, a także ocena efektów testowania poprzez zewnętrzną ewaluację oraz uzyskanie recenzji autorytetów w dziedzinie przedsiębiorczości, rynku pracy. W wyniku ww. działań zespół ekspertów dokona ostatecznej modyfikacji proponowanych narzędzi w ramach aplikacji, której zastosowanie będzie popularyzowane wśród potencjalnie zainteresowanych poprzez regionalne i ogólnopolskie kampanie informacyjne.   

Aplikacja po zakończonym okresie testowania będzie dostępna dla wszystkich zainteresowanych z całego kraju pod adresem: www.zarzadzaniewiekiem.eu

Jednocześnie, zapraszamy do testowania wstępnej wersji programu i opiniowania zastosowania opracowanych narzędzi w ramach spotkań Grupy Roboczej za wynagrodzeniem:

 - zainteresowane firmy MMŚP zatrudniające pracownice w wieku 50 lat i więcej z województwa lubelskiego,

 - podmioty działające w obszarze  przedsiębiorczości, biznesu, rynku pracy,

 - praktyków biznesu, specjalistów z zakresu zarządzania wiekiem, zasobami ludzkim, organizacją w biznesie, rynku pracy,

REKLAMA

Zapraszamy również organizacje zainteresowane ideą wdrażania rozwiązań mających za zadanie skuteczne zarządzanie wiekiem do udzielenia poparcia dla prowadzonych przez nas działań i/lub współpracy w zakresie informowania o projekcie i produkcie potencjalnych odbiorców.

Dodatkowo, podmioty testujące aplikację uzyskają specjalistyczne wsparcie szkoleniowo-doradcze ukierunkowane na dostosowanie narzędzi do określonych potrzeb firmy (nie stanowi tzw. pomocy publicznej ani de minimis).   

Zapraszamy do kontaktu w Biurze projektu FUDA przy ul. Do Dysa 5 w Lublinie, Tel. 81 740 13 27 oraz na stronę internetową projektu: www.zarzadzaniewiekiem.eu

Dlaczego zarządzanie wiekiem jest tak ważne?

 - ułatwia transfer wiedzy strategicznej we współpracy zróżnicowanych wiekowo pracowników na zasadzie wymiany doświadczeń,

 - zwiększa efektywność pracy kadry oraz potencjał rozwojowy firmy, który wzmocni działania dostosowawcze do aktualnych wymagań gospodarki/rynku,

 - pomaga utrzymać aktywność zawodową osób z największym stażem pracy w firmie i zapobiega odpływowi wiedzy ukrytej z firmy,

 - wspiera motywowanie pracowników i przydzielanie im obowiązków adekwatnych do ich preferencji i możliwości, w tym planowanie kariery zawodowej,

 - integruje kadrę, wzmacnia poczucie lojalności pracowników wobec pracodawcy i stabilności zatrudnienia. 

Kim jesteśmy?

FUDA to firma doradcza, której misją jest wdrażanie pozytywnych zmian oraz rozwiązań usprawniających funkcjonowanie organizacji w biznesie. Prowadzimy działalność audytorską i szkoleniowo-doradczą. Jesteśmy firmą zrzeszającą osoby dysponujące dużą wiedzą oraz doświadczeniem w realizacji, rozliczaniu, audytowaniu i ewaluowaniu projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej wdrażanych na terenie różnych województw kraju, skierowanych do różnorodnych grup odbiorców.

Projekt „Innowacyjny model kooperacji dla rozwoju aktywności zawodowej pracownic powyżej 50. roku życia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VIII Regionalne Kadry Gospodarki, Działanie 8.2 Transfer wiedzy, Poddziałanie 8.2.2 Regionalne Strategie Innowacji.

Dowiedz się więcej i/lub przyłącz się do projektu

Biuro projektu FUDA

ul. Do Dysa 5, 20-149 Lublin

tel./faks: 81 740 13 27

tel. kom.: 727 570 989

www.zarzadzaniewiekiem.eu

www.fuda.com.pl

www.facebook.com/fuda.lublin

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA