REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Własny biznes pochłania więcej czasu niż etat

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy poświęcają własnej firmie więcej niż 8 godzin dziennie. Prawie 60% badanych przez firmę Tax Care przedsiębiorców pracuje ponad normę. Tych, których biznes pochłania do reszty mogą jednak liczyć na wyższe zarobki.

 

REKLAMA

Prowadzenie własnej firmy to praca 24 godziny na dobę. Przedsiębiorca nie może, tak jak pracownik na etacie, zamknąć drzwi firmy po ośmiu godzinach i spać spokojnie. Przedsiębiorcy poświęcają własnemu biznesowi znacznie więcej czasu. A nawet jak już fizycznie skończą pracę, myślami często są z nią jeszcze długo po wyjściu z firmy. Ile więc pracuje przeciętny polski przedsiębiorca? Takie pytanie zadała firma Tax Care w ankiecie skierowanej do przedsiębiorców, którzy odwiedzili siedzibę jej oddziałów w terminie 6-13 czerwca 2011 r. Badanie przeprowadzone było anonimowo na grupie 1018 respondentów.

 

Prawie 60% przedsiębiorców pracuje ponad normę

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Okazuje się, że przedsiębiorcy, aby osiagnąć sukces, poświęcają firmie więcej czasu niż standardowe 8 godzin dziennie. 36% ankietowanych pracuje 9-10 godzin dziennie. Są też i tacy, i wcale nie ma ich tak mało, którzy poświęcają się firmie od rana do wieczora (15%). Tych, którzy traktują firmę jako pracę dorywczą (pracują nie więcej niż 5 godzin dziennie) jest relatywnie mało, bo tylko 14%.

 

 

Ile godzin dziennie przedsiębiorca poświęca na prowadzenie biznesu

Kliknij, aby zobaczyć ilustrację

Źródło: Tax Care

 

W tym miejscu warto zastanowić się czemu przedsiębiorcy tak dużo pracują. Odpowiedź jest prosta. Własny biznes niestety wymaga stuprocentowego zaangażowania. Trzeba pamiętać, że przedsiębiorca, szczególnie mikro i mały, to osoba, która musi mieć czas nie tylko na to, co jest głównym przedmiotem działalności. Sprawy księgowe, kadrowe, obowiązki wobec urzędu skarbowego, ZUS-u i innych instytucji - to wszystko spoczywa na barkach często jednej osoby. Jeśli dodamy do tego główny motyw podjęcia działalności gospodarczej, jakim są wyższe zarobki, okazuje się, że własna firma to praca na dwie zmiany.

 

Bez pracy nie ma kołaczy

 

Prawda ta potwierdza się w wynikach badania Tax Care. Okazuje się, że im więcej czasu poświęcamy firmie tym większe są nasze zarobki. Przedsiębiorcy, którzy pracują do trzech godzin dziennie, nie mogą liczyć na wysokie zyski. Najlepsze wyniki osiągają ci przedsiębiorcy, którzy zajmują się biznesem ponad dwanaście godzin dziennie. Prawie 7% ankietowanych z tej grupy przedsiębiorców osiąga dochody powyżej 500 tys. zł rocznie. Dla porównania, przedsiębiorców spędzających w swojej firmie do 5 godzin dziennie i osiągających taki wynik jest tylko 1%.

 

Dochód a liczba godzin poświęcanych dziennie na prowadzenie biznesu

Kliknij, aby zobaczyć ilustrację

Źródło: Tax Care

 

Kobiety mają mniej czasu na biznes

 

Czy każdy przedsiębiorca może cały swój czas poświęcić firmie? Niestety nie. Jak wynika z badania Tax Care kobiety poświęcają mniej czasu własnemu biznesowi. Wynikać to może przede wszystkim z tego,  że przedsiębiorcza kobieta z firmą czy bez ma zawsze stały etat. A jest nią rodzina i dom. Jeśli porównamy wyniki dla dwóch analizowanych grup - mężczyzn i kobiet - okazuje się, że wyższy odsetek kobiet w porównaniu z mężczyznami spędza w firmie do 8 godzin dziennie. Większość ankietowanych mężczyzn (61%) poświęca własnemu biznesowi więcej niż 8 godzin.

 

Płeć a liczba godzin poświęcanych na prowadzenie firmy

Kliknij, aby zobaczyć ilustrację

Źródło: Tax Care

Joanna Szlęzak-Matusewicz, Tax Care

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Taxways

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA