REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Domowe biuro

Zakrzewska-Krzyś Honorata
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Globalna informatyzacja umożliwia prowadzenie mikrobiznesu we własnym mieszkaniu. Jednak takie rozwiązanie warte jest polecenia tylko bardzo zdyscyplinowanym osobom.

Wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą jednoosobowe firmy, pracuje w domu. Taka zdalna praca - przez telefon i Internet - nie jest łatwa. Wymaga samodyscypliny, dobrej organizacji czasu oraz umiejętności oddzielenia życia zawodowego od prywatnego. Bez osobistego kontaktu trudniej np. zdobyć zaufanie biznesowych partnerów.

REKLAMA

Aby zyskać opinię „solidnej firmy” - wiarygodnej i profesjonalnej - należy przestrzegać kilku zasad. Stosowanie się do nich pomaga w codziennej pracy tym, którzy są sobie kierownikiem i pracownikiem. Poniżej kilka podstawowych reguł:

• Wyznacz oddzielne miejsce do pracy

• Zadbaj o komfort zarówno swój (ciszę i możliwość skupienia się), jak i twoich rozmówców (oszczędź im odgłosów szczekania psa, kłócących się nastoletnich dzieci czy nawoływania babci do obiadu). Najprostszym rozwiązaniem jest szczelne zamykanie drzwi.

• Ustal zasady współżycia z domownikami, głównie dziećmi: stałe godziny pracy (NIE WOLNO PRZESZKADZAĆ) oraz czas na przerwy w pracy (WOLNO WCHODZIĆ), np. na posiłek, rozmowę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

• Wydziel pomieszczenie do spotkań biznesowych

• Poza pomieszczeniem, w którym pracujesz (gdzie znajduje się biurko, komputer, faks, dokumenty itd.), należy zadbać o dodatkowe miejsce, w którym można wygodnie usiąść i porozmawiać z partnerami biznesowymi. Warto pamiętać o kąciku z ekspresem do kawy i drobnym poczęstunkiem.

• Jeżeli nie masz możliwości wygospodarowania pomieszczenia na spotkania biznesowe, skorzystaj z pobliskiej sali konferencyjnej lub umawiaj się na spotkania w restauracji.

• Nie pracuj w pidżamie

• ... chyba że nie ma to wpływu na twoje samopoczucie lub nie planujesz telekonferencji .

• Większości osób formalny ubiór pomaga w domowej pracy - bardziej się sprężają, siedzą wyprostowani, ich głos brzmi pewniej. Jednak podczas pracy twórczej ta zasada często nie ma zastosowania.

• Zadbaj o tzw. corporate identity

REKLAMA

• Corporate identity to wizualna identyfikacja firmy - polega na standaryzacji wszystkich elementów wizerunku przedsiębiorstwa, do których zaliczają się m.in.: logo (krój i kolor czcionki), firmowa kolorystyka, graficzny wygląd witryny internetowej, wizytówki, papier listowy i koperty (a także, ewentualnie, pozostałe przybory biurowe, np. kalendarze, notatniki, długopisy), ubiór firmowy, stoiska reklamowe, samochody, opakowania produktów.

• Posiadanie firmowych gadżetów, np. kalendarza z logo firmy, czy innych atrybutów świadczących o profesjonalizmie przedsiębiorstwa sprzyja budowaniu jego przewagi konkurencyjnej i umacnianiu pozycji rynkowej. Posługiwanie się podczas pracy zeszytem „w tygryski” czy różowym długopisem - wręcz odwrotnie.

• Twoje auto to także wizytówka firmy

• Samochód, który służy także do celów związanych z pracą, powinien być zawsze zadbany - wysprzątany i gotowy do trasy. Może się zdarzyć, że będzie trzeba podwieźć gdzieś kontrahenta po spotkaniu czy odebrać go z lotniska.

• Brud, kurz czy walające się po aucie przedmioty (dziecięce zabawki, torba do ćwiczeń itp.) wpływają negatywnie na wizerunek profesjonalnej firmy.

• Wyodrębnij biznesową linię telefoniczną

• Brak osobnej linii telefonicznej w domu, przeznaczonej wyłącznie do celów firmowych, grozi wieloma nieprzyjemnymi sytuacjami, które mogą wpłynąć np. na utratę lukratywnego kontraktu. Może się np. zdarzyć, że któryś z domowników umyślnie przerwie ważną rozmowę, będzie blokował linię lub nieumiejętnie odbierze oczekiwaną rozmowę.

• Współczesne rozwiązania techniczne umożliwiają założenie osobnej linii telefonicznej praktycznie bez ponoszenia większych nakładów finansowych.

• Korzystaj z funkcji automatycznej sekretarki

REKLAMA

• Praktycznie większość domowych aparatów telefonicznych ma funkcję automatycznej sekretarki. Tym lepiej, jeśli jest z prawdziwego zdarzenia. Warto z niej korzystać, by dzwoniąca osoba wiedziała, do jakiej firmy się dodzwoniła, w jakich godzinach firma urzęduje i kiedy może się z nią ponownie skontaktować. Niezwykle przydatna jest także możliwość dostępu spoza domu do wiadomości nagranych na pocztę głosową.

• Zapowiedź nagrana na automatycznej sekretarce powinna być w pełni profesjonalna - zawierać wymienione informacje (nazwa firmy, dni i godziny otwarcia), podane wyraźnie, wypowiedziane z odpowiednią dykcją oraz wyważonym tłem muzycznym.

• Używaj faksu

• Posiadanie faksu znacznie ułatwia pracę - umożliwia przesyłanie wielu informacji szybko i bezpośrednio do zainteresowanych.

• Sprzyja budowaniu wizerunku profesjonalnego przedsiębiorstwa. Każda większa firma zazwyczaj ma faks, którego numer umieszcza w materiałach informacyjnych na swój temat (np. na firmowej wizytówce).

• Biznesowe rozmowy odbieraj profesjonalnie

• Odbierając telefon, pamiętaj, że jesteś w pracy, a nie w domu - przywitaj dzwoniącego, podając nazwę firmy, do której się dodzwonił, oraz swoje imię i nazwisko.

• Utrzymuj regularne kontakty osobiste z kontrahentami

• Kontakt przez e-mail i telefon to nie wszystko. Czasem trzeba się przypomnieć kontrahentom osobiście. Warto od czasu do czasu umówić się na spotkanie w cztery oczy, szczególnie z kluczowymi partnerami, wspólnikami czy współpracownikami. Szczególnie nieformalne spotkania, po miesiącach zdalnej współpracy, zacieśniają dobre relacje i wpływają na dalszą poprawę biznesowych stosunków.

Zdalna praca ma wiele zalet - można w dowolny sposób regulować godziny własnej pracy, wykorzystując indywidualne pory maksymalnej wydajności i produktywności. Jednak także tu, jak wszędzie, należy trzymać się określonych zasad, by funkcjonować efektywnie i profesjonalnie, podnosząc własne standardy i rozwijając swój biznes.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA