REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Domowe biuro

Zakrzewska-Krzyś Honorata
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Globalna informatyzacja umożliwia prowadzenie mikrobiznesu we własnym mieszkaniu. Jednak takie rozwiązanie warte jest polecenia tylko bardzo zdyscyplinowanym osobom.

Wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą jednoosobowe firmy, pracuje w domu. Taka zdalna praca - przez telefon i Internet - nie jest łatwa. Wymaga samodyscypliny, dobrej organizacji czasu oraz umiejętności oddzielenia życia zawodowego od prywatnego. Bez osobistego kontaktu trudniej np. zdobyć zaufanie biznesowych partnerów.

REKLAMA

Aby zyskać opinię „solidnej firmy” - wiarygodnej i profesjonalnej - należy przestrzegać kilku zasad. Stosowanie się do nich pomaga w codziennej pracy tym, którzy są sobie kierownikiem i pracownikiem. Poniżej kilka podstawowych reguł:

• Wyznacz oddzielne miejsce do pracy

• Zadbaj o komfort zarówno swój (ciszę i możliwość skupienia się), jak i twoich rozmówców (oszczędź im odgłosów szczekania psa, kłócących się nastoletnich dzieci czy nawoływania babci do obiadu). Najprostszym rozwiązaniem jest szczelne zamykanie drzwi.

• Ustal zasady współżycia z domownikami, głównie dziećmi: stałe godziny pracy (NIE WOLNO PRZESZKADZAĆ) oraz czas na przerwy w pracy (WOLNO WCHODZIĆ), np. na posiłek, rozmowę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

• Wydziel pomieszczenie do spotkań biznesowych

• Poza pomieszczeniem, w którym pracujesz (gdzie znajduje się biurko, komputer, faks, dokumenty itd.), należy zadbać o dodatkowe miejsce, w którym można wygodnie usiąść i porozmawiać z partnerami biznesowymi. Warto pamiętać o kąciku z ekspresem do kawy i drobnym poczęstunkiem.

• Jeżeli nie masz możliwości wygospodarowania pomieszczenia na spotkania biznesowe, skorzystaj z pobliskiej sali konferencyjnej lub umawiaj się na spotkania w restauracji.

• Nie pracuj w pidżamie

• ... chyba że nie ma to wpływu na twoje samopoczucie lub nie planujesz telekonferencji .

• Większości osób formalny ubiór pomaga w domowej pracy - bardziej się sprężają, siedzą wyprostowani, ich głos brzmi pewniej. Jednak podczas pracy twórczej ta zasada często nie ma zastosowania.

• Zadbaj o tzw. corporate identity

REKLAMA

• Corporate identity to wizualna identyfikacja firmy - polega na standaryzacji wszystkich elementów wizerunku przedsiębiorstwa, do których zaliczają się m.in.: logo (krój i kolor czcionki), firmowa kolorystyka, graficzny wygląd witryny internetowej, wizytówki, papier listowy i koperty (a także, ewentualnie, pozostałe przybory biurowe, np. kalendarze, notatniki, długopisy), ubiór firmowy, stoiska reklamowe, samochody, opakowania produktów.

• Posiadanie firmowych gadżetów, np. kalendarza z logo firmy, czy innych atrybutów świadczących o profesjonalizmie przedsiębiorstwa sprzyja budowaniu jego przewagi konkurencyjnej i umacnianiu pozycji rynkowej. Posługiwanie się podczas pracy zeszytem „w tygryski” czy różowym długopisem - wręcz odwrotnie.

• Twoje auto to także wizytówka firmy

• Samochód, który służy także do celów związanych z pracą, powinien być zawsze zadbany - wysprzątany i gotowy do trasy. Może się zdarzyć, że będzie trzeba podwieźć gdzieś kontrahenta po spotkaniu czy odebrać go z lotniska.

• Brud, kurz czy walające się po aucie przedmioty (dziecięce zabawki, torba do ćwiczeń itp.) wpływają negatywnie na wizerunek profesjonalnej firmy.

• Wyodrębnij biznesową linię telefoniczną

• Brak osobnej linii telefonicznej w domu, przeznaczonej wyłącznie do celów firmowych, grozi wieloma nieprzyjemnymi sytuacjami, które mogą wpłynąć np. na utratę lukratywnego kontraktu. Może się np. zdarzyć, że któryś z domowników umyślnie przerwie ważną rozmowę, będzie blokował linię lub nieumiejętnie odbierze oczekiwaną rozmowę.

• Współczesne rozwiązania techniczne umożliwiają założenie osobnej linii telefonicznej praktycznie bez ponoszenia większych nakładów finansowych.

• Korzystaj z funkcji automatycznej sekretarki

REKLAMA

• Praktycznie większość domowych aparatów telefonicznych ma funkcję automatycznej sekretarki. Tym lepiej, jeśli jest z prawdziwego zdarzenia. Warto z niej korzystać, by dzwoniąca osoba wiedziała, do jakiej firmy się dodzwoniła, w jakich godzinach firma urzęduje i kiedy może się z nią ponownie skontaktować. Niezwykle przydatna jest także możliwość dostępu spoza domu do wiadomości nagranych na pocztę głosową.

• Zapowiedź nagrana na automatycznej sekretarce powinna być w pełni profesjonalna - zawierać wymienione informacje (nazwa firmy, dni i godziny otwarcia), podane wyraźnie, wypowiedziane z odpowiednią dykcją oraz wyważonym tłem muzycznym.

• Używaj faksu

• Posiadanie faksu znacznie ułatwia pracę - umożliwia przesyłanie wielu informacji szybko i bezpośrednio do zainteresowanych.

• Sprzyja budowaniu wizerunku profesjonalnego przedsiębiorstwa. Każda większa firma zazwyczaj ma faks, którego numer umieszcza w materiałach informacyjnych na swój temat (np. na firmowej wizytówce).

• Biznesowe rozmowy odbieraj profesjonalnie

• Odbierając telefon, pamiętaj, że jesteś w pracy, a nie w domu - przywitaj dzwoniącego, podając nazwę firmy, do której się dodzwonił, oraz swoje imię i nazwisko.

• Utrzymuj regularne kontakty osobiste z kontrahentami

• Kontakt przez e-mail i telefon to nie wszystko. Czasem trzeba się przypomnieć kontrahentom osobiście. Warto od czasu do czasu umówić się na spotkanie w cztery oczy, szczególnie z kluczowymi partnerami, wspólnikami czy współpracownikami. Szczególnie nieformalne spotkania, po miesiącach zdalnej współpracy, zacieśniają dobre relacje i wpływają na dalszą poprawę biznesowych stosunków.

Zdalna praca ma wiele zalet - można w dowolny sposób regulować godziny własnej pracy, wykorzystując indywidualne pory maksymalnej wydajności i produktywności. Jednak także tu, jak wszędzie, należy trzymać się określonych zasad, by funkcjonować efektywnie i profesjonalnie, podnosząc własne standardy i rozwijając swój biznes.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

REKLAMA

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

REKLAMA

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

REKLAMA