REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Aplikacje niezbędne dla firmy

Robert Drzazgowski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Złożone procesy produkcyjne, biznesowe, handlowe i logistyczne powodują, że firmy muszą korzystać z systemów informatycznych. Obok programów biurowych polskie przedsiębiorstwa używają aplikacji finansowo-księgowo-płacowych.

Jest wiele typów oprogramowania. Najprostszymi i najbardziej powszechnymi aplikacjami w przedsiębiorstwach są aplikacje biurowe. To wszelkiego typu programy (komercyjne i niekomercyjne), które zawierają kilka modułów: edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, program do prezentacji multimedialnych, program baz danych. Bez względu na charakter działalności aplikacje te są niezbędne w firmie. Najpopularniejszym programem tego typu jest pakiet firmy Microsoft (w zależności od wersji jest to Office 97/2000/XP/2003/2007). Dużą popularnością cieszą się też darmowe aplikacje typu OpenOffice i StarOffice.

REKLAMA

Programy księgowo-kadrowo-płacowe

To typ aplikacji wspomagających działalność przedsiębiorstwa w zakresie rozliczeń z pracownikami (pensje, premie, urlopy, zwolnienia itp.), jak również w zakresie finansowym przedsiębiorstwa (faktury, należności, zobowiązania itp.). W tym segmencie na polskim rynku dominują rozwiązania firm Insert, Wa-Pro, Sage Symfonia, Ramzes. Aplikacje te przeznaczone są dla przedsiębiorstw, które z pewnych względów nie mają potrzeby wdrażania dużych systemów klasy ERP (oprogramowanie wspomagające zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa).

Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami CRM (Customer Relationship Management)

REKLAMA

CRM to zestaw narzędzi i procedur służących do zarządzania relacjami z klientami zewnętrznymi przedsiębiorstwa. Dzięki systemowi CRM możliwe jest połączenie wielu baz danych oraz innych źródeł zawierających informacje o kliencie. CRM automatyzuje wszelkiego rodzaju informacje (historie transakcji, terminowość płatności). Nie ma najmniejszego problemu, by zautomatyzować proces wysyłania e-kartek do klientów w dniu urodzin czy określić grupę najbardziej kluczowych klientów. W system CRM przedsiębiorca wprowadza też cały wachlarz swoich produktów, a także wszelkiego rodzaju odbyte rozmowy (e-mail, telefon, faks) z klientem. W przedsiębiorstwie, gdzie nie ma CRM, najczęściej każdy z handlowców ma swoich klientów. W czasie przerw w pracy handlowca (choroba, urlop) nikt go nie zastępuje w kontaktach z klientem. Właściciela firmy może spotkać gorsza sytuacja: handlowiec odchodzi do konkurencji i zabiera ze sobą część klientów. Stosując CRM, nie ma takiej możliwości. Podczas nieobecności handlowca każdy inny pracownik, dzięki bazie informacji o kliencie, jest w stanie go zastąpić (odchodzący pracownik zostawia wszelkie informacje w firmie macierzystej).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

CRM można podzielić na trzy podstawowe segmenty: operacyjny (automatyzacja najważniejszych procesów biznesowych, np. sprzedaż, marketing, serwis), analityczny (określenie modelu zachowań klientów na podstawie posiadanej wiedzy) i komunikacyjny (ta część systemu odpowiada za komunikację z klientami).

Pod względem informatycznym CRM dzielimy na serwer aplikacji, serwer bazy danych oraz interfejs dostępny użytkownikowi systemu.

Jeśli przedsiębiorstwo ma już w systemie CRM całą bazę informacji o swoich klientach, to powinna być to jedna z najbardziej strzeżonych tajemnic. Łatwo sobie wyobrazić, co może się stać w przypadku kradzieży takich informacji i wykorzystania ich przez firmę konkurencyjną (wiele projektów CRM wdrażanych w polskich przedsiębiorstwach zakończyło się porażką bądź niepełnym sukcesem właśnie z powodu utraty danych).

Oprogramowanie wspomagające zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa ERP (Enterprise Resource Planning)

REKLAMA

ERP to system informatyczny złożony z wielu modułów wykorzystywanych w różnych obszarach przedsiębiorstwa. Moduły te mają możliwość wzajemnej współpracy. Zwykle jest tak, że wszystkie korzystają z jednej wspólnej bazy i obejmują kilka obszarów przedsiębiorstwa: księgowość, finanse, zaopatrzenie, produkcję, magazyny, zarządzanie zapasami, kontrolę realizowanych dostaw, zarządzanie zasobami ludzkimi (płace, kadry), controlling, zarządzanie transportem i projektami.

Dopasowany do danej firmy ERP może zawierać tylko niektóre z tych modułów. To duża zaleta systemów ERP (możliwość pracy każdej części niezależnie, a także rozbudowywania systemu o kolejne moduły i aplikacje). Spośród wszystkich możliwych systemów informatycznych ERP jest zdecydowanie najbardziej złożonym i zaawansowanym. Także pod względem kosztów oraz czasu wdrożenia. Pomyślnie wdrożony system ERP pozwala jednak na dobrą kontrolę wszelkich procesów biznesowych w przedsiębiorstwie.

ROBERT DRZAZGOWSKI

robert.drzazgowski@infor.pl

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

REKLAMA

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

REKLAMA