REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zarządzać czasem w pracy?

Jak zarządzać czasem w pracy? /Fot. Fotolia
Jak zarządzać czasem w pracy? /Fot. Fotolia
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Organizacja czasu to jedna z bardziej cenionych przez pracodawców umiejętności. Raczej nie umieszcza się jej w życiorysie, ponieważ wydaje się być kompetencją oczywistą. A jednak wielu, jeżeli nie większość, pracowników ma poważne problemy z zarządzaniem swoim czasem służbowym. W efekcie zaległości się piętrzą, a ludzie żyją w coraz większym stresie. Przyswojenie kilku prostych zasad pozwoli jednak lepiej zaplanować swój dzień i wywiązać się ze wszystkich powierzonych obowiązków.

1. Zarządzanie to kwestia indywidualna

Już na wstępnie należy podkreślić, że nie ma jednej, uniwersalnej i zawsze sprawdzającej się zasady zarządzania czasem. Ludzie są różni, więc działają na nich odmienne strategie i motywacje. Chcąc być dobrym, cenionym pracownikiem, trzeba szukać metody działającej w konkretnym przypadku. Może być to przygotowywanie wieczorem bądź rano planu na cały nadchodzący dzień. Czasami sprawdza się robienie listy zadań priorytetowych oraz tych, które mogą poczekać. W większości przypadków praca cierpi jednak głównie na skutek czynników rozpraszających uwagę pracownika. To właśnie od ich znalezienia najlepiej zacząć starania w imię lepszego wykorzystania swojego czasu.

REKLAMA

2. Namierzyć i usunąć rozpraszacze uwagi

Wielu pracowników ma w pracy stały dostęp do komputera oraz Internetu. Oczywiście zasadniczo narzędzia te mają im pomagać w sprawniejszym wykonywaniu obowiązków, jednak w praktyce pracodawcy często decydują się na wprowadzenie różnego rodzaju blokad. Objęte nimi zostają nie tylko serwisy społecznościowe, ale również portale plotkarskie, a nawet witryny sklepów internetowych. To właśnie z takich stron najczęściej korzystają pracownicy. Okazuje się jednak, że rozpraszająco może działać także zbyt częste zaglądanie do skrzynki mailowej. Odbieranie i pisanie wiadomości elektronicznych może należeć do obowiązków służbowych. Jednak specjaliści od zarządzania czasem sugerują, że najlepiej wyznaczyć sobie stałe pory otwierania maili. W efektywniejszym zarządzaniu czasem pomaga też porządek na biurku. Dzięki niemu bez trudu znajdzie się niezbędne materiały zawsze, gdy będą potrzebne. Utrzymanie ładu sprzyja również koncentracji na wykonywaniu konkretnego zadania.

3. Wielozadaniowość jest przereklamowana

REKLAMA

Choć niektóre oferty pracy wciąż zawierają wymóg wielozadaniowości, to jednak do coraz większej liczby przełożonych zaczyna docierać fakt, że dobrego pracownika wyróżnia coś zupełnie przeciwnego. Zamiast zajmować się kilkoma rzeczami na raz, a w konsekwencji robiąc je wszystkie połowicznie, podwładny skupia się na jednym zadaniu w danym czasie. W ten sposób może wykonać je nie tylko szybciej, ale przede wszystkim dokładniej. O takie efekty chodzi w racjonalnym zarządzaniu czasem, którego wszyscy współcześni ludzie powinni się uczyć.

Przeglądając propozycje pracy na Pracuj.pl, często można natknąć się na samodzielność, jakiej pracodawca oczekuje od potencjalnych pracowników. Pod tym pojęciem kryje się również efektywne zarządzanie czasem. Przełożonym zależy, aby członkowie ich zespołów wywiązywali się ze swoich zadań w określonym terminie. Jeżeli dostrzega się swoje braki w tej kwestii, warto nad nimi popracować.

Materiał przygotowany przez Pracuj.pl.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Urlop od płacenia składek ZUS dla mikroprzedsiębiorców. Nowe rozwiązania coraz bliżej?

Sejm uchwalił ustawę o tzw. wakacjach składkowych. Nowe przepisy są skierowane do mikroprzedsiębiorców, wpisanych do CEIDG, którzy ubezpieczają do 10 osób, a ich roczny obrót nie przekracza 2 mln euro. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Jest decyzja Rady Polityki Pieniężnej w sprawie stóp procentowych. Ile wynoszą?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dn. 8-9 maja 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie, referencyjna wynosi nadal 5,75 proc. - podał w komunikacie bank centralny.

Polacy już nie oglądają telewizji?

Polacy coraz rzadziej oglądają telewizję, a coraz częściej wybierają platformy streamingowe. Według ekspertów to te oferujące treści sportowe będą wybierane najczęściej. 

Co to jest sztuka cyfrowa i dlaczego warto w nią inwestować

– Dzięki łączeniu sztuki i nowych technologii możemy dziś pokazać w każdym miejscu na Ziemi wybitnych polskich artystów i nasz wyjątkowy kraj. To również absolutny strzał w dziesiątkę dla branży inwestycyjnej! – mówi Tomasz Jaworski, promotor Polski na świecie, mecenas sztuki, kolekcjoner, Prezes grupy innowacyjnych projektów SMARTVerum.

REKLAMA

Brak chętnych do pracy. Restaurator oferuje prawie 1300 zł za pomoc w znalezieniu kelnera

Sezon letni jeszcze się nie rozpoczął, a w branży gastronomicznej i hotelowej już, tak jak co roku, brakuje pracowników. Właściciel bistro w Aoście na północy Włoch oferuje bon wartości 300 euro osobie, która pomoże mu znaleźć kelnera. 

Ogromne zmiany na rynku pracy w ciągu najbliższych 5 lat

Najbliższe 5 lat na rynku pracy ma przynieść ogromne zmiany. Według Adecco zniknie 83 miliony miejsc pracy, a na ich miejsce powstanie jedynie 69 milionów innych. Jakie posady są zagrożone? 

Nowa usługa finansowa dla prowadzących działalność gospodarczą: gotówka na niski procent

Teraz gotówka na niski procent lub przy spełnieniu dodatkowych warunków całkowicie nieoprocentowana, staje się nową usługą dla przedsiębiorców korzystających w mikrofaktoringu lub dopiero mających w planach skorzystanie z takiego instrumentu. W uproszczeniu ten nowy produkt przypomina zaliczkę tytułem wpływów z przyszłej faktury i pozwala na zachowanie płynności finansowej w okresie gdy jeszcze produkt nie został sprzedany a więc i faktura nie może być wystawiona.

Wartościowe środowisko pracy - czym jest, jak je stworzyć?

Dobra atmosfera w pracy przedkłada się na lojalność pracowników, ich motywację i zaangażowanie. Jak zapewnić pracownikom najlepsze employee journey? 

REKLAMA

Jak Nvidia może zyskać na wartości dzięki inwestorom w akcje memy

Dzięki fantastycznemu rocznemu zwrotowi, przekraczającemu obecnie 220%, Nvidia stałą się jedną z najczęściej dyskutowanych spółek w ostatnim okresie i dowodem na to, że rynek technologiczny trzyma się dobrze. Czy spółka należy również do kategorii akcji memów, czy raczej jej wycena jest oparta o solidne podstawy?

Drogi prąd będzie przyczyną zahamowania sztucznej inteligencji?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji to duże koszty energetyczne. Czy bez inwestycji w strukturę centrodanową i energetyczną rozwój AI wyhamuje? 

REKLAMA