Kategorie

Towary niebezpieczne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Producenci ponoszą odpowiedzialność za wytworzenie i wprowadzenie na rynek swoich produktów. W szczególności, jeżeli produkt okaże się niebezpieczny. Wówczas producenci muszą być w stanie zidentyfikować konsumentów, którzy dany produkt nabyli i zidentyfikowali jako niebezpieczny. Jakie są sposoby identyfikowania?
Powiadomienie o produkcie niebezpiecznym jest obowiązkowe zarówno dla producentów, jak i dystrybutorów w uzasadnionych przypadkach. Są jednak sytuacje, kiedy zgłoszenie nie jest wymagane. Kiedy nie ma obowiązku dokonywania powiadomienia?
Przewóz płynnych substancji chemicznych to wciąż ogromne wyzwanie dla branży transportowej. Bezpieczny i sprawny przewóz materiałów niebezpiecznych wymaga szczególnej wiedzy i doświadczenia firm transportowych.
Funkcjonariusze Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej z Przemyśla (Podkarpackie) udaremnili próbę wwiezienia na teren Polski 21 ton niebezpiecznych odpadów, którebyły nieodpowiednio zabezpieczone.
Przepisy umowy europejskiej ADR bardzo dokładnie opisują warunki bezpiecznego transportu drogowego towarów niebezpiecznych i nie pozostawiają możliwości dowolnej ich interpretacji.
Czego klient nie może wymagać od operatora w obsłudze towarów niebezpiecznych a czego domagać się powinien?
Najwyższa Izba Kontroli ma zastrzeżenia do bezpieczeństwa transportu towarów niebezpiecznych w Polsce. Główny Inspektorat Transportu Drogowego wyjaśnia, że uchybienia dotyczą zwykle formalności i z roku na rok jest ich coraz mniej.
Jest nowe rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie egzaminów dla kierowców przewożących towary niebezpieczne.
Od 21 lutego 2012 roku obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie świadectwa dopuszczenia pojazdu ADR.
Jak ocenić czy towar albo transport przewożonych ładunków jest transportem typu ADR, a więc podlega szczególnym wymogom jeśli chodzi o ich wyładunek jak i załadunek?
Prezydent podpisał ustawę o przewozie towarów niebezpiecznych. Teraz polskie przepisy są zgodne z regulacjami unijnymi.
Sejm poparł większość poprawek Senatu do ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych, z wyjątkiem tych, które dotyczą innego sposobu uzyskiwania tzw. świadectw ADR.
Od 1 stycznia 2011 roku, na terytorium Unii Europejskiej, obowiązują nowe przepisy techniczne dotyczące przewozu towarów niebezpiecznych (ADR 2011).
W 2011 roku zmieniają się przepisy dotyczące towarów niebezpiecznych (ADR) Najważniejsze zmiany dotyczą systemu szkolenia kierowców, stosowania opakowań a także stosowania zwolnień. Zmiany zaczną bezwzględnie obowiązywać od 1 lipca 2011.