REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy nieodpłatne świadczenie od pracodawcy w postaci abonamentu medycznego nie obciąży finansowo pracownika?

Kiedy nieodpłatne świadczenie od pracodawcy w postaci abonamentu medycznego nie obciąży finansowo pracownika? /fot. Fotolia
Kiedy nieodpłatne świadczenie od pracodawcy w postaci abonamentu medycznego nie obciąży finansowo pracownika? /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Pracownicy korzystają z abonamentów medycznych w wysokości 85 zł, których koszt w całości pokrywa pracodawca. W związku z tym, że podlegają one oskładkowaniu i opodatkowaniu, pracodawca chce również ponieść koszt tych obciążeń, tak aby pracownicy nie ponosili z tego tytułu żadnych kosztów. Czy jest to możliwe, żeby pracownik nie poniósł żadnych kosztów związanych z dodatkową opieką medyczną?

Aby pracownicy otrzymujący, oprócz wynagrodzenia pieniężnego, również świadczenia niepieniężne (np. abonament medyczny) nie tracili na tym finansowo i do wypłaty otrzymali tyle samo co przed przyjęciem takiego świadczenia, pracodawca może im wyrównać kwotę obciążeń składkowo-podatkowych w postaci wypłaty dodatkowego wynagrodzenia, np. nagrody. Szczegóły – w uzasadnieniu.

REKLAMA

Wartość abonamentu medycznego opłacanego w 100% przez pracodawcę stanowi dla pracownika przychód ze stosunku pracy podlegający zarówno opodatkowaniu, jak i oskładkowaniu. Świadczenie to mieści się w pojęciu przychodów z tego źródła, a nie znajduje się na liście zwolnień. Gdyby pakiet był współfinansowany przez pracownika i prawo do niego wynikało z wewnętrznych przepisów płacowych, wówczas byłby wyłączony z podstawy wymiaru składek.

Zobacz serwis: Moja firma

Świadczenia w postaci niepieniężnej podlegają wycenie według metod wymienionych w art. 11 ust. 2–2b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przykładowo, jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi zakupione – wyceny należy dokonać według cen zakupu. Po doliczeniu wartości nieodpłatnego świadczenia do pozostałego przychodu pieniężnego (wynagrodzenia) od całości pracodawca jako płatnik ma obowiązek pobrać zaliczkę na podatek oraz składki na ubezpieczenia społeczne i składkę zdrowotną. Wtedy obciążenia podatkowo-składkowe ustalone od świadczeń niepieniężnych muszą zostać pobrane z wypłaty pieniężnej. W konsekwencji pracownik otrzymuje dodatkowy bonus, ale jednocześnie niższą pensję.

Przeczytaj w INFORLEX.PL Biznes  cały artykuł: Kiedy nieodpłatne świadczenie od pracodawcy w postaci abonamentu medycznego nie obciąży finansowo pracownika

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W artykule omówiono również jak wyliczyć pensję pracownika, gdy pracodawca finansuje mu w całości pakiet medyczny.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA