REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Elektroniczne paragony od 2017 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Blog Księgowy
Piszemy o finansach i podatkach
Paragon
Paragon
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W 2017 r. papierowe dowody zakupu mają zostać zastąpione przez elektroniczne paragony. Z punktu widzenia przedsiębiorców e-paragon może przynieść spore korzyści. Jakie?

Papierowe paragony przejdą do historii

Już w przyszłym roku papierowe paragony przejdą do historii – taki jest nowy pomysł obecnego rządu. Mają je zastąpić elektroniczne dowody zakupu, które będą wysyłane za pomocą aplikacji, bankowości elektronicznej, sms-em lub też mailem. Skorzystać na tym mają wszyscy, łącznie z Ministerstwem Finansów.

REKLAMA

REKLAMA

W obecnych czasach po zapłaceniu za zakupy telefonem, papierowy paragon nieco gryzie się z szybko posuwającą się do przodu technologią. To jednak najmniejszy problem – taki dowód zakupu trzeba schować i pamiętać gdzie jest na wypadek reklamacji. Często też bywa tak, że po kilku tygodniach, kiedy zwyczajnie zblaknie, nie widać na nim nic. Dla przedsiębiorców i księgowych przechowywanie rolek paragonów też nie należy do najprzyjemniejszych zajęć. E-paragon wydaje się więc być świetnym pomysłem.

Sama idea może zrodzić w programistach potencjał na stworzenie narzędzia do przesyłania, przechowywania i analizowania e-dowodów dokonanych zakupów. Nie tylko mogą one pomóc w planowaniu domowego budżetu, ale także w liczeniu kalorii przy tak modnym obecnie zdrowym stylu życia.

Z punktu widzenia przedsiębiorców e-paragon również może przynieść spore korzyści – dzięki odpowiednio zbudowanemu narzędziu sprzedawca szybko będzie mógł ocenić, który towar lepiej się sprzedaje, kiedy, w którym sklepie.  Może też być ogromnie pomocne podczas inwentaryzacji, czy też w sytuacji konieczności szybkiego sprowadzenia towaru z jednego sklepu do drugiego.

REKLAMA

Jaki interes w tym wszystkim ma mieć Ministerstwo Finansów? Oficjalnie wiadomo, że e-paragon ma pomóc w uzyskaniu danych o statystycznym Polaku: kiedy, gdzie, co i za ile kupuje zwykły Kowalski. Ministerstwo zapewnia, że będą trafiać do nich tylko anonimowe informacje. Oprócz tych danych elektroniczny paragon ma przyczynić się do zmniejszenia szarej strefy.  Dodatkową korzyścią dla fiskusa będzie możliwość natychmiastowego uzyskania danych, ze względu na wymóg dostępu do sieci online urządzeń rejestrujących sprzedaż.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak ma to działać?  Wyobraźmy sobie dwa konkurencyjne salony fryzjerskie mieszczące się przy jednej ulicy.  Jeden z nich wystawia dziennie 8 paragonów, drugi 42. US może zainteresować się tą sytuacją i szukać odpowiedzi na pytanie czy jeden z nich nie wykazuje wszystkich dochodów czy po prostu ma mało klientów?

E-paragony mają być częścią Centralnego Rejestru Faktur. Przedsiębiorcy muszą być przygotowani na wymianę obecnych kas fiskalnych. W celu obniżenia kosztów zakupu nowych kas Ministerstwo planuje wprowadzenie możliwości dzierżawy tych urządzeń. Alternatywą dla nowych kas może być zwyczajny tablet, komputer czy nawet smartfon z programem do rejestrowania sprzedaży i aplikacją umożliwiającą dostęp do platformy Ministerstwa.

Polecamy serwis: Podatki

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA