REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lokaty firmowe w październiku

Lokaty firmowe w październiku
Lokaty firmowe w październiku

REKLAMA

REKLAMA

Jakie lokaty najlepiej wybrać w październiku? Eksperci porównują oferty największych polskich banków świadczących usługi dla firm.

Z przygotowanego rankingu lokat dla osób prowadzących działalność gospodarczą wynika, że najwięcej na jedno- i dwumiesięcznych lokatach daje zarobić Idea Bank, który proponuje mikroprzedsiębiorcom odpowiednio 8,08% i 8,05% brutto w skali roku.

REKLAMA

REKLAMA

Żaden z pozostałych banków nawet nie zbliżył się w tym czasie do tego poziomu i taka sytuacja pozostała do dziś – zajmujące drugą pozycje Alior Bank (depozyty jednomiesięczne) i Volkswagen Bank (dwumiesięczne) oferują mikroprzedsiębiorcom oprocentowanie o ponad połowę mniejsze niż Idea Bank. Trzeba jednak pamiętać, że ten ostatni pozwoli otworzyć mikroprzedsiębiorcy tylko jedną jedno- lub dwumiesięczną lokatę, do tego na kwotę nie większą niż 10 tys. złotych.

Idea Bank prowadzi także – ex aequo z FM Bankiem – w kategorii lokat trzymiesięcznych, oferując mikroprzedsiębiorcom oprocentowanie w wysokości 5,30% w skali roku. I w tym wypadku owe instytucje nie dały sobie odebrać palmy pierwszeństwa w ostatnich kilku miesiącach. W przypadku depozytów kwartalnych nie ma jednak tak dużych dysproporcji w wysokości oprocentowania – różnica pomiędzy pierwszym a drugim miejscem, które przypadło Nordea Bankowi, nieznacznie przekracza jeden punkt procentowy.

Lokaty krótkoterminowe lepsze dla fim

Stawki oprocentowania dla osób prowadzących działalność gospodarczą są generalnie niższe niż w przypadku depozytów dla osób fizycznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na przykład oprocentowanie brutto najlepszych lokat rocznych i dwuletnich dla klientów indywidualnych przekracza 7% w skali roku, podczas gdy najlepsze stawki dla firm w tych samych kategoriach wynoszą odpowiednio 5,9% oraz 6%. Wyjątkiem są oferty lokat jedno- i dwumiesięcznych dla przedsiębiorców, których oprocentowanie jest znacznie wyższe niż najlepszych depozytów dla klientów indywidualnych, zakładanych na podobny czas – oprocentowanie tych ostatnich wynosi niespełna 4,6% brutto w skali roku.

Firma też płaci podatek

Mikroprzedsiębiorcy korzystający z firmowych lokat powinni także pamiętać, że zyski z nich w większości przypadków będą musieli opodatkować we własnym zakresie – banki nie odprowadzają od nich bowiem podatku Belki, traktując je jako przychód z działalności gospodarczej, od których w związku z tym należy zapłacić podatek dochodowy, a nie podatek od zysków kapitałowych.

Źródło: Tax Care, 19.10. 2011 r.
     
S - oprocentowanie stałe,
Z – oprocentowanie zmienne, KDZ – kapitalizacja dzienna
Z - oprocentowanie zmienne
I - lokaty zaklądane przez internet
 
* obowiązujące w dniu 17.10.2011 r. dla lokat standardowych na okres do 12 mc oprocentowanie zmieniane jest codziennie; stopa oprocentowania wyznaczana jest  ceną środków na międzybankowym rynku pieniężnym i stałą marżą banku

Agata Szymborska-Sutton, Tax Care

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA