REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wpłaty pracodawców do PFRON - składanie deklaracji DEK i informacji INF

Subskrybuj nas na Youtube
PFRON - składanie deklaracji i informacji
PFRON - składanie deklaracji i informacji
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Wpłaty pracodawców do PFRON. Dowiedz się jakie są zasady i terminy składania deklaracji i informacji do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Terminy składania deklaracji i informacji

  • miesięczne deklaracje lub informacje należy składać do 20 dnia miesiąca następnego po miesiącu, w którym zaistniały okoliczności powodujące powstanie obowiązku wpłaty (np. deklarację za styczeń 2011 r. należy złożyć w terminie do 20 lutego 2011 r.);
  • roczne deklaracje lub informacje należy składać do 20 stycznia roku następnego po roku, w którym zaistniały okoliczności powodujące powstanie obowiązku wpłaty (np. deklarację roczną za 2011 r. należy złożyć w terminie do 20 stycznia 2012 r.).

Data wypełnienia deklaracji lub informacji nie może zawierać się w okresie sprawozdawczym ani być od niego wcześniejsza.

REKLAMA

REKLAMA

W razie niezłożenia przez pracodawcę deklaracji lub informacji, mimo powstania obowiązku, Fundusz może zażądać podania wyjaśnień w sprawie przyczyn niezłożenia dokumentu lub wezwać do jego złożenia (art. 274a Ordynacji podatkowej).

Polecamy: Korygowanie deklaracji DEK lub informacji INF w PFRON

Wzory deklaracji i informacji

Wzory deklaracji wprowadzone zostały na podstawie art. 49 ust. 2 ustawy o rehabilitacji (Dz.U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.) i rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 lutego 2011 r. w sprawie ustalenia wzorów deklaracji składanych Zarządowi Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przez pracodawców zobowiązanych do wpłat na ten Fundusz (Dz.U. Nr 44, poz. 231). 

REKLAMA

  • DEK-I-0 - miesięczna deklaracja wpłat, składana przez pracodawcę zobowiązanego do wpłat, o którym mowa w art. 21 ust. 1 ustawy o rehabilitacji;
  • DEK-I-a - miesięczna deklaracja wpłat, składana przez pracodawcę zobowiązanego do wpłat, o którym mowa w art. 21 ust. 2a i 2g ustawy o rehabilitacji;
  • DEK-I-b - miesięczna deklaracja wpłat, składana przez pracodawcę zobowiązanego do wpłat, o którym mowa w art. 21 ust. 2b i 2g ustawy o rehabilitacji;
  • DEK-II-a - deklaracja wpłaty, składana przez pracodawcę zobowiązanego do wpłat, o którym mowa w art. 33 ust. 4a, 4c, 7 i 7a ustawy o rehabilitacji i art. 38 ust. 2 pkt 1 lit. a tiret pierwsze ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych;
  • DEK-II-b - deklaracja wpłat, składana przez pracodawcę zobowiązanego do wpłat, o którym mowa w art. 29 ust. 3a1, 3b lub 3c ustawy o rehabilitacji;
  • DEK-W - deklaracja wpłat, składana przez pracodawcę zobowiązanego do wpłat, o którym mowa w art. 23 ustawy o rehabilitacji;
  • DEK-R - deklaracja rozliczenia rocznego wpłat, składana przez pracodawcę zobowiązanego do wpłat, o którym mowa w art. 21 ust. 1, 2a, 2b i 2g, art. 23, art. 29 ust. 3a1, 3b i 3c, art. 33 ust. 4a, 4c, 7 i 7a ustawy o rehabilitacji i art. 38 ust. 2 pkt 1 lit. a tiret pierwsze ustawy o podatku dochodowym od osbó fizycznych;
  • DEK-Z - deklaracja, składana przez pracodawcę zobowiązanego do wpłat, o którym mowa w art. 21 ust. 1, 2a, 2b i 2g, art. 23, . 29 ust. 3a1, 3b i 3c, art. 33 ust. 4a, 4c, 7 i 7a ustawy o rehabilitacji i art. 38 ust. 2 pkt 1 lit. a tiret pierwsze ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

Wzory informacji wprowadzone zostały, na podstawie art. 21 ust. 2f i 2f1 ustawy o rehabilitacji (Dz.U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.) i rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 marca 2011 r. w sprawie określenia wzorów miesięcznych i rocznych informacji o zatrudnieniu, kształceniu lub o działalności na rzecz osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 63, poz. 329). 

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • INF-1 - informacja miesięczna, składana przez pracodawcę zwolnionego z wpłat, o którym mowa w art. 21 ust. 2, 2a, 2b lub 2e ustawy o rehabilitacji ;
  • INF-2 - informacja roczna, składana przez pracodawcę zwolnionego z wpłat, o którym mowa w art. 21 ust. 2, 2a, 2b lub 2e ustawy o rehabilitacji ;
  • INF-Z - informacja, składana przez pracodawcę zwolnionego z wpłat, o którym mowa w art. 21 ust. 2, 2a, 2b lub 2e ustawy o rehabilitacji.

Polecamy: Dofinansowanie pensji osoby niepełnosprawnej - nowe zasady od 1 września 2012

Formy składania deklaracji i informacji

  • Deklaracje zgodnie z art. 49 ust. 2 ustawy o rehabilitacji (Dz.U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.) pracodawcy zobowiązani są składać poprzez teletransmisje danych w formie dokumentu elektronicznego (system e-PFRON).
  • Informacje zgodnie z art. 21 ust. 2f i 2f1 ustawy o rehabilitacji (Dz.U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.) pracodawcy zobowiązani są składać poprzez teletransmisje danych w formie dokumentu elektronicznego (system e-PFRON).

Źródło: PFRON

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA