Po co tworzyć firmowy blog?
REKLAMA
REKLAMA
Wyjście do klienta
Nikt nie kupuje produktów firmy, której nie zna. Prowadząc blog, możesz szybko i w prosty sposób przedstawić swoje doświadczenia i punkt widzenia. Ponadto czytelnicy mają możliwość wyboru formy otrzymywania aktualnych informacji na temat Twojej firmy: powiadomień wysyłanych e-mailem, informacji zamieszczanych na stronie internetowej lub zamieszczanych nagłówków z innych stron internetowych wraz z łączami do nich. Możesz nawet założyć „zmyślonego” bloga, w którym maskotka firmowa lub postać związana z marką firmy będzie opowiadała o swoich doświadczeniach w czasie pracy.
REKLAMA
Nagłośnienie działalności firmy
REKLAMA
Możesz dokonać tego sam, aby zwiększyć zainteresowanie klientów i nabywców produktów i usług. Zanim nowy produkt lub usługa zostaną wprowadzone na rynek, można skutecznie przyciągnąć uwagę klientów, zamieszczając na blogu ich recenzję napisaną przez wpływowych w Twojej branży autorów blogów.
Podczas kampanii marketingowych firmy takie jak BzzAgent (www.bzzagent.com) i Marqui (www.marqui.com) skorzystały z pomocy autorów blogów, którzy jako pierwsi wyrazili swoje opinie o nowych produktach.
Polecamy: serwis Zakładam firmę
Testowanie nowych pomysłów
Blogi doskonale nadają się do testowania nowych pomysłów oraz umożliwiają szybkie przekazywanie informacji zwrotnych — General Motors prowadzi w tym celu swój blog Fastlane Blog (fastlane.gmblogs.com).
Dzięki temu czytelnicy widzą, w jaki sposób są unowocześniane produkty i usługi firmy, a jednocześnie mogą podpowiedzieć pracownikom firmy, w jaki sposób można je udoskonalić.
Rozwinięcie działalności na skalę globalną
Podobnie jak inne media internetowe, blogi umożliwiają przedstawienie produktów i usług danej firmy na rynku globalnym.
Dzięki rozwojowi usług tłumaczeniowych więcej osób może poznać treść stron internetowych w różnych językach. Pomagałem autorom blogów pochodzącym z całego świata, od Nowego Jorku do Nową Zelandię i od Indiany po Indie.
Polecamy: Jak założyć własną firmę?
Artykuł jest fragmentem książki „Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm” autorstwa Andy’iego Wibbelsa. Wydawnictwo Onepress.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.