REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konto internetowe oprocentowane jak lokata

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marcin Cieszyński

REKLAMA

REKLAMA

Strategie wzrostu, komunikowane co rusz przez banki działające w Polsce, opierają się na trwałej budowie relacji z klientami. Stosunkowo najtrwalsza relacja pomiędzy instytucją finansową, a klientem budowana jest w oparciu o dwa produkty – konto osobiste oraz kredyt hipoteczny.

W niniejszym opracowaniu skupimy się na ofercie rachunku bankowego – popularnego „ROR-u”, które w ostatnich miesiącach coraz częściej spełnia też funkcje atrakcyjnie oprocentowanego depozytu.

REKLAMA

Jak najwięcej za jak najmniej, czyli konto internetowe

Rozwiązaniem dla osób, które z jednej strony cenią sobie pewność oraz bezpieczeństwo posiadania konta osobistego w banku, z drugiej zaś posiadającymi obawy o to, że opłaty związane z obsługą rachunku będą znaczące (nierzadko sięgające kilkudziesięciu złotych miesięcznie) jest oferta kont internetowych.
To właśnie w przypadku większości kont internetowych nie zapłacisz za:

- prowadzenie konta,
- usługę bankowości elektronicznej,
- przelewy zewnętrzne, zlecenia stałe i polecenia zapłaty,
- korzystanie z karty płatniczej wydawanej do rachunku,
- wypłatę z bankomatów nienależących do sieci Banku lub z nim współpracującej.

Porównaj najlepsze oferty kont internetowych!

Dlaczego właśnie konto internetowe

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Praktycznie nie można dziś nie zauważyć tego, w jak zintensyfikowany sposób banki promują korzyści płynące z posiadania rachunku internetowego. Jest to optymalne rozwiązanie dla obu stron, czyli instytucji finansowej oraz klientów. Dlaczego?

Otóż klient ceni sobie w dużym stopniu to ile zapłaci za realizowane przez siebie transakcje oraz ogólnie pojmowaną obsługę. Bank z kolei jest zainteresowany pozyskaniem grupy klientów, którzy z różnych przyczyn nie staną się typowymi klientami korzystającymi z tzw. „stacjonarnej” bankowości.

Banki zauważyły, że bardzo duża część osób, aktywnych zawodowo, nie ma czasu na wizyty w placówkach. Jest to oczywiście związane z natłokiem obowiązków (praca, dom, dzieci). W związku z tym należy zaproponować im taką usługę, która pozwoli na dokonywanie dużej ilości transakcji bankowych, bez potrzeby wizyty w banku. Takim produktem, dopasowanym do potrzeb nowoczesnego społeczeństwa, jest właśnie konto internetowe.

Za operacje dokonywane samodzielnie (bez angażowania call center), banki w większości przypadków nie naliczają żadnych opłat. Operacje realizowane w placówkach banku bądź poprzez serwis telefoniczny, w przypadku konta internetowego, mogą być nawet wyższe niż w standardowej ofercie ROR.

Konto internetowe za 0zł z oprocentowaniem 5,5%! Sprawdź szczegóły i załóż online!

Najkorzystniejsze konta internetowe

Aktualnie pośród bardzo licznej oferty dostępnych propozycji rachunków najbardziej wyróżniają się:

  • Konto internetowe dbNET prowadzone przez Deutsche Bank PBC charakteryzujące się gwarancję niezmiennych warunków do końca 2013 roku, bezpłatnym prowadzeniem rachunku, darmowymi wypłatami z bankomatów na całym świecie, brakiem opłaty za realizację przelewów składanych za pośrednictwem Internetu oraz wyższym od standardowego o 0,25pp. oprocentowaniem lokat;
  • eKonto dostępne w mBanku, gdzie nie pobierane są opłaty za prowadzenie rachunku, darmowe jest również korzystanie z karty debetowej, 0 zł za krajowe przelewy wykonane przez Internet.
  • Konto z Lwem Direct prowadzone przez ING Bank Śląski, gdzie klient nie zapłaci nic za prowadzenie konta, przelewy przez Internet i telefon oraz wypłaty z bankomatów w Polsce. Jednocześnie za korzystanie z karty debetowej nie zostanie naliczona miesięczna opłata, w sytuacji gdy w ciągu miesiąca za pomocą karty zapłacimy za zakupy na sumę minimum 100 zł;
  • Konto Inteligo proponowane przez PKO Bank Polski, uległo od połowy maja br. gruntownej przebudowie. Wprowadzone zostały dwa bardzo korzystne z punktu widzeni.
  • MeritumKonto Zarabiające oferowane przez Meritum Bank, gdzie nie jest pobierana opłata za prowadzenie rachunku, darmowe są wszystkie krajowe przelewy, zaś oprocentowanie wynosi aż 5,5% dla kwot powyżej 10 000 zł!
  • Konto e-Direct w Volkswagen Bank Direct, gdzie darmowe jest prowadzenie rachunku, niepobierane są opłaty za realizację przelewów przez Internet oraz nic nie zapłacimy za wydanie karty debetowej;

Oprocentowanie 0% na koncie, ale duży procent na…

Pomimo tego, że znakomita większość dostępnych obecnie w ofertach banków propozycji kont internetowych, oferuje oprocentowanie zgromadzonych nań środków na poziomie 0%, istnieje możliwość uzyskania ponadprzeciętnych zysków. Jak? Otóż w zestawie dodawanym, najczęściej bezpłatnie, do kont internetowych jest rachunek oszczędnościowy. Oto jak prezentuje się oferta kont oszczędnościowych poszczególnych banków:

  • Dla oferty dbNET oprocentowanie środków na rachunku oszczędnościowym wynosi 4,05% (dla pozostałych klientów jest ono o 0,2pp. Nniższe i wynosi 3,85%);
  • Dla oferty eKonta dostępnego w mBanku oprocentowanie środków na rachunku oszczędnościowym wynosi dla kwot do 50 000 zł 3%, powyżej 50 000 do 100 000 zł wynosi 3,2%, zaś dla kwot powyżej 100 000 zł już 3,85% (dla oferty eMax plus).
  • Dla oferty Konta z Lwem Direct ING Banku oprocentowanie środków na rachunku oszczędnościowym funkcjonującym pod nazwą OKO wynosi dla kwot poniżej 100 000 zł 3,25%, zaś od 100 000 zł wynosi o 0,25pp. więcej czyli 3,5% - dodatkowo w okresie od 15 czerwca do 15 września br. obowiązuje promocja w ramach której oprocentowanie podwyższone jest o 1,75 pp. (odpowiednio 5% i 5,25%);
  • Dla oferty Konta Inteligo oprocentowanie środków na rachunku oszczędnościowym wynosi dla kwot poniżej 10 000 zł 3,5%, od 10 000 do poniżej 20 000 zł wynosi 3,6%, od 20 000 do poniżej 50 000 zł wynosi 3,8%, od 50 000 do poniżej 100 000 zł wynosi 4,2%, od 100 000 do poniżej 200 000zł wynosi 4,3%, od 200 000 zł wynosi 4,5%.
  • Dla oferty MeritumKonta Zarabiającego dostępne jest MeritumKonto Silnie Zarabiające, gdzie oprocentowanie już od 1zł wynosi 4,5%, jednak dzięki dziennej kapitalizacji odsetek wynosi ono tyle, co na standardowej lokacie (gdzie konieczne jest odpowiedzenie podatku od zysków kapitałowych) oprocentowanie blisko 5,7%!
  • Dla Konta e-Direct oprocentowanie zgromadzonych środków wynosi dla kwot poniżej 25 000 zł 3,95%, od 25 000zł 4,05%, do poniżej 50 000zł o 0,1pp. Więcej, czyli 4,15%, zaś 4,75% dla kwot od 100 000zł!

Zobacz aktualne porównanie i wybierz najlepsze konto oszczędnościowe dla siebie

Idealne dla aktywnych i zabieganych

REKLAMA

Propozycja konta internetowego wydaje się nie mieć słabszych stron. Jest ono szczególnie polecane tym osobom, które żyją aktywnie, nie mają czasu ani potrzeby odwiedzać placówek banków, a większość spraw załatwiają sami przez Internet.

Minusem z całą pewnością jest to, że środki zgromadzone na koncie internetowym nie są oprocentowane, jednak nie stanowi to większego problemu, gdyż w pakietach do konta dostępne są rachunki oszczędnościowe, gdzie oprocentowanie wynosi ponad 3%.

Należy jednak uważać z wypłatami z rachunków oszczędnościowych, gdyż zazwyczaj tylko pierwsza jest bezpłatna, a za każdą kolejną przyjdzie nam zapłacić min. 5 zł. Podsumowując Internet górą! Po konta gotowi - start!

NazwabankuINGBankMeritumBankDeutscheBankVolkswagenBank directPKOBPmBank
NazwakontaKontoz Lwem DirectMeritumKonto ZarabiającedbNETe-DirectInteligoeKonto
Oprocentowaniekonta
przy saldzie 5000 zł
5%*4,50%4,05%3,95%3,50%3%
Opłataza kartę przy
transakcyjności 1000zł/m-c
0zł0zł0zł0zł0zł0zł
*do 15 września 2010r. dla nowych środków oprocentowanie jestpodwyższane ze standardpwego poziomu 3,35% o 1,75% do poziomu 5%
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA