REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy przedsiębiorca powinien zdecydować się na terminal płatniczy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Remigiusz W. Kaszubski

REKLAMA

REKLAMA

Przy wyborze terminala akceptującego karty płatnicze należy wziąć pod uwagę liczbę klientów, którzy pytają o możliwość dokonania zapłaty w tej formie.

Podjęcie decyzji dotyczącej rodzaju terminala powinno zostać poprzedzone dokonaniem analizy sytuacji podmiotu, który chce rozpocząć akceptację kart płatniczych, pod kątem użyteczności urządzenia, korzyści płynących z podpisania umowy o akceptację kart z wybranym agentem rozliczeniowym, w zestawieniu ze zobowiązaniami, jakie będą ciążyć na akceptancie od chwili podpisania umowy o akceptację kart płatniczych.

REKLAMA

REKLAMA

W procesie podejmowania decyzji można wyodrębnić dwa etapy: wstępny, podczas którego konieczne jest rozważenie wszelkich argumentów za i przeciw decyzji o umieszczeniu terminala akceptującego karty płatnicze w punkcie handlowym, lub usługowym oraz drugi, który dotyczący wyboru agenta rozliczeniowego, z którym nastąpi podpisanie umowy oraz wyboru samego urządzenia.

Konieczne jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy podpisanie umowy o akceptację kart płatniczych i w konsekwencji ustawienie terminala jest korzystne i uzasadnione z punktu widzenia prowadzonej działalności. Pierwszym z elementów, które należy wziąć pod uwagę, jest liczba klientów, którzy pytają o możliwość dokonania zapłaty kartą płatniczą. Oczywiście rozważamy w tym miejscu sytuację, w której konieczne jest podjęcie przedmiotowej decyzji w ramach prowadzonej działalności. W sytuacji gdy decyzja ma być podejmowana w chwili rozpoczynania działalności, konieczne jest wzięcie pod uwagę innego rodzaju wyznaczników.

REKLAMA

Wzrastająca liczba klientów pytających o możliwość dokonania zapłaty przy użyciu karty płatniczej jest wyraźną wskazówką do tego, iż należy poważnie brać pod uwagę konieczność wyposażenia punktu handlowego lub usługowego w terminal. Zjawisko to może wystąpić od razu w mocnym nasileniu - z dnia na dzień albo może mieć charakter powolny. Z pewnością wyznacznikiem konieczności zainteresowania się możliwościami pozyskania terminala do akceptacji kart płatniczych jest sytuacja, w której po otrzymaniu informacji, iż nie ma możliwości dokonania zapłaty kartą, klienci rezygnują z dokonania zakupów czy skorzystania ze świadczonych przez dany punkt usług.

Z drugiej strony konieczność zawarcia umowy z agentem rozliczeniowym sugerować może zmniejszenie liczby klientów dokonujących zakupów. W tym przypadku należy wziąć pod uwagę możliwość migracji dotychczasowych klientów do punktów prowadzących działalność konkurencyjną. Migracja ta może być spowodowana akceptowaniem przez te punkty płatności dokonywanych przy użyciu kart płatniczych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybierz kartę kredytową

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA