REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy przedsiębiorca powinien zdecydować się na terminal płatniczy

Remigiusz W. Kaszubski

REKLAMA

REKLAMA

Przy wyborze terminala akceptującego karty płatnicze należy wziąć pod uwagę liczbę klientów, którzy pytają o możliwość dokonania zapłaty w tej formie.

Podjęcie decyzji dotyczącej rodzaju terminala powinno zostać poprzedzone dokonaniem analizy sytuacji podmiotu, który chce rozpocząć akceptację kart płatniczych, pod kątem użyteczności urządzenia, korzyści płynących z podpisania umowy o akceptację kart z wybranym agentem rozliczeniowym, w zestawieniu ze zobowiązaniami, jakie będą ciążyć na akceptancie od chwili podpisania umowy o akceptację kart płatniczych.

REKLAMA

REKLAMA

W procesie podejmowania decyzji można wyodrębnić dwa etapy: wstępny, podczas którego konieczne jest rozważenie wszelkich argumentów za i przeciw decyzji o umieszczeniu terminala akceptującego karty płatnicze w punkcie handlowym, lub usługowym oraz drugi, który dotyczący wyboru agenta rozliczeniowego, z którym nastąpi podpisanie umowy oraz wyboru samego urządzenia.

Konieczne jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy podpisanie umowy o akceptację kart płatniczych i w konsekwencji ustawienie terminala jest korzystne i uzasadnione z punktu widzenia prowadzonej działalności. Pierwszym z elementów, które należy wziąć pod uwagę, jest liczba klientów, którzy pytają o możliwość dokonania zapłaty kartą płatniczą. Oczywiście rozważamy w tym miejscu sytuację, w której konieczne jest podjęcie przedmiotowej decyzji w ramach prowadzonej działalności. W sytuacji gdy decyzja ma być podejmowana w chwili rozpoczynania działalności, konieczne jest wzięcie pod uwagę innego rodzaju wyznaczników.

Wzrastająca liczba klientów pytających o możliwość dokonania zapłaty przy użyciu karty płatniczej jest wyraźną wskazówką do tego, iż należy poważnie brać pod uwagę konieczność wyposażenia punktu handlowego lub usługowego w terminal. Zjawisko to może wystąpić od razu w mocnym nasileniu - z dnia na dzień albo może mieć charakter powolny. Z pewnością wyznacznikiem konieczności zainteresowania się możliwościami pozyskania terminala do akceptacji kart płatniczych jest sytuacja, w której po otrzymaniu informacji, iż nie ma możliwości dokonania zapłaty kartą, klienci rezygnują z dokonania zakupów czy skorzystania ze świadczonych przez dany punkt usług.

REKLAMA

Z drugiej strony konieczność zawarcia umowy z agentem rozliczeniowym sugerować może zmniejszenie liczby klientów dokonujących zakupów. W tym przypadku należy wziąć pod uwagę możliwość migracji dotychczasowych klientów do punktów prowadzących działalność konkurencyjną. Migracja ta może być spowodowana akceptowaniem przez te punkty płatności dokonywanych przy użyciu kart płatniczych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybierz kartę kredytową

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA