REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najlepsze karty kredytowe

Mateusz Ostrowski
Analityk rynku produktów bankowych
Michał Sadrak

REKLAMA

REKLAMA

Według najnowszego zestawienia kart kredytowych, przygotowanego przez Open Finanse, najlepszymi kartami kredytowymi są: Srebrna karta Alior Banku oraz dwie karty ING Banku.

REKLAMA

Mamy już ok. 10 mln kart kredytowych, a zadłużenie na nich sięgnęło 12,5 mld PLN, i w ciągu ostatniego roku zwiększyło się o prawie 4 mld PLN. Można się spodziewać, że plastikowych pieniędzy będzie w tym roku dalej przybywać, więc warto się zastanowić jak wybrać dobrą „kredytówkę”. Szczególnie, że nadzór finansowy postanowił przyjrzeć się polityce informacyjnej banków w zakresie kart kredytowych. Często pozostawia ona bowiem wiele do życzenia, a skoro tak to łatwo trafić na kartę, która spustoszy naszą kieszeń.

REKLAMA

Analitycy Open Finance w przygotowanym ratingu uwzględnili ofertę 40 kart kredytowych z 26 banków. W badaniu wzięto pod uwagę tzw. karty masowe, czyli dostępne dla szerokiego grona klientów. Porównano różne parametry. Przede wszystkim koszty, jakie wiążą się z korzystaniem z karty, czyli opłaty za wydanie, użytkowanie, czy obowiązkowe ubezpieczenia. Wzięto także pod uwagę przychody jakie mogą się wiązać z używaniem karty, np. zwrot części wydatków poniesionych kartą. Nie bez znaczenia była również wysokość oprocentowania, zarówno transakcji bezgotówkowych, jak i gotówkowych. Pozytywnie oceniono możliwość zamiany zadłużenia na karcie na tańszy kredyt ratalny. Ważna była również długość okresu bezodsetkowego, możliwość otrzymania karty na oświadczenie, wysokość dostępnego limitu i minimalne dochody potrzebne do złożenia wniosku o kartę. Premiowano dodawane do kart programy rabatowe, a także ubezpieczenia nieuprawnionych transakcji. Kolejną zaletą była możliwość płacenia kartą w Internecie, a także wyposażenie jej w mikroprocesor. Kartom przyznaliśmy punkty w skali od 1 do 4. Bezwzględnie można polecić ofertę, która została oceniona na 4 punkty. W rankingu znalazły się 3 takie karty kredytowe.

REKLAMA

W rankingu najwyższe noty dostały następujące karty: Alior MasterCard Silver, Visa Classic i MasterCard Classic z ING Banku, a także Pomarańczowa Visa, również z ING. W przypadku Alior Banku widać, że nowy gracz stara się dobrze wypaść na tle konkurencji. Jego karta ma przyzwoite oprocentowanie, długi grace period (59 dni), bezpłatne ubezpieczenie nieuprawnionych transakcji i mikroprocesor. Dużą zaletą jest zwrot 1 proc. wartości transakcji bezgotówkowych, dzięki czemu rozsądnie korzystając z karty możemy na niej nawet zyskać. Wysokie noty dla kart ING to z kolei efekt promocji, w ramach której bank osobom, które choć raz użyją karty daje w prezencie 50 PLN. Oprócz tego karty ING mają dość przyzwoite oprocentowanie, darmowe ubezpieczenie nieuprawnionych transakcji. Są wyposażone w mikroprocesor i są dostępne na oświadczenie.

Rating kart kredytowych może być wskazówką, przy wyborze plastikowych pieniędzy, ale i tak nie zwalnia to nikogo od zapoznania się z ofertą banku. Wybrać kartę to jedno, ale co innego dobrze z niej korzystać. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że „kredytówka” będzie się nam opłacać jeśli co miesiąc będziemy spłacać całość zadłużenia. W ten sposób skorzystamy z okresu bezodsetkowego. Jeśli zaś spłacimy tylko fragment zadłużenia, to bank naliczy nam odsetki, często według wysokiego oprocentowania, przekraczającego zazwyczaj 20 proc. w skali roku. Bezwzględnie trzeba też pamiętać o tym, że karta kredytowa nie służy do wybierania pieniędzy z bankomatu. Od takiej gotówkowej transakcji zostanie naliczona kilkuprocentowa prowizja, a do tego bank od razu naliczy odsetki. W tym przypadku nie obowiązuje okres bezodsetkowy. Trzeba też uważać na ubezpieczenia związane z kartami. Często jest to określony procent od miesięcznego salda zadłużenia. Ta z pozoru niewinnie wyglądająca stawka może w skali roku wygenerować dość duże koszty, szczególnie jeśli będziemy aktywnie korzystali z karty.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA