REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

 

Prowadzenie biznesu nigdy nie jest proste, szczególnie dzisiaj warunki ekonomiczne stanowią szczególne wyzwanie, któremu nie wszyscy są w stanie sprostać. Instynktowną reakcją jest przejście do strategii obronnej; redukcja wszystkich strategicznych projektów i oczekiwanie aż sprawy potoczą się lepiej. Wycofanie się za mur obronny może być szkodliwe w dłuższym okresie czasu. Burzliwe czasy kryzysu mogą stanowić szansę dla firm rozsądnie inwestujących w technologię informatyczną. Ten materiał pokazuje jak oprogramowanie typu CRM (ang. Customer Relationship Management)  współpracuje z małymi i średnimi przedsiębiorstwami, pomagając im zwiększać przychody w tym ciężkim czasie, poprzez użycie profesjonalnego oprogramowania, które wspomaga zarządzanie relacjami z Klientem.

REKLAMA

REKLAMA

 

„Żyjemy w wyjątkowym okresie czasu. To czas kryzysu i nadzwyczajnej niepewności a nawet strachu. Ale to jest także czas szansy na zmianę i pogłębienia rozwoju.”  

Klaus Schwab, Chairman, World Economic Forum 2009

REKLAMA


Światowy kryzys dotknął wszystkie gałęzie biznesu. I kiedy codziennie debatujemy nad analizami kiedy kryzys się skończy, jedno jest pewne: przedsiębiorstwa stawiają czoła ciężkim warunkom ekonomicznym w obecnym czasie. Najbliższe miesiące zadecydują czy przetrwają czy nie. Różnica dzieląca zwycięzców od pokonanych będzie niewielka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyzwanie

Globalny kryzys przyniósł w ostatnich  miesiącach wiele błędnych decyzji, szczególnie widocznych w obszarze małych i średnich firm. W przeciwieństwie do dużych firm, gdzie spadek popytu lub dostępności kredytu nie powoduje natychmiastowej utraty, płynności finansowej, małe firmy mogą dość szybko popaść w kłopoty. W tym sektorze można zaobserwować duży pęd do cięcia wydatków, firmy chwytają się wszelkich sposobów by eliminować lub ograniczyć działania niepoprawiające poziomu sprzedaży lub rentowności w krótkim okresie czasu. Chociaż jest to zrozumiałe, sama w sobie redukcja kosztów nie gwarantuje przeżycia w kryzysie. Firmy muszą skupić się także na zabezpieczeniu przychodów i rentowności, szczególnie w obszarze bazy danych klientów. Wiele z nich stosując bolesne cięcia kosztów opóźnia tylko nieuchronny upadek.

Co można zrobić?

Redukcja kosztów i utrzymanie wzrostu to ogromne wyzwanie w dobrych czasach w kryzysie wydaje sie niemożliwe. Aby osiągnąć taki cel małe i średnie przedsiębiorstwa potrzebują rozwiązania zwiększającego wydajność i skuteczność we wszystkich obszarach działalności firmy.

Coraz częściej, firmy zwracają się w kierunku oprogramowania typu CRM, właśnie poprzez optymalizację aktywności związanych z klientami i zarządzaniem relacjami z nimi. W ten właśnie sposób generują większe dochody nie podnosząc kosztów funkcjonowania i budują swoja przewagę konkurencyjną.

Dlaczego CRM?

Przede wszystkim CRM pomaga chronić przychody pochodzące od aktualnych klientów, poprzez dostarczanie im oczekiwanych przez nich produktów i usług oraz zabezpieczenie ich lojalności mimo rosnących cen. Dodatkowo poprzez lepsze zrozumienie potrzeb klienta oprogramowanie  pozwala na odkrycie wielu z pozoru niewidocznych szans sprzedaży w obrębie pozyskanej już bazy klientów. Pozwala to na zastąpienie sporadycznych akcji handlowych profesjonalnym programem rozwoju dla danej bazy klientów. CRM pozwala na zaspokojenie potrzeb klienta w konkretnym czasie i dostarczenie mu odpowiedniego poziomu usług.


Sprzedaż do aktualnych klientów jest ważna, ale nie można zapominać o akwizycji nowych. Bez pozyskiwania nowych klientów każda firma ryzykuje spadek przychodów w średnioterminowej perspektywie. Sprzedaż do nowych klientów jest postrzegana jako pięcio a nawet dziesięciokrotnie droższa, niż do klientów już pozyskanych. Dlatego poprawa skuteczności sprzedaży i marketingu jest żywotną sprawą i wpływa na powiększenie liczby klientów podczas recesji.

„Oprogramowanie CRM, to również bezpieczeństwo biznesowe, dzięki możliwości monitorowania postępów działania użytkowników systemu i szansie na szybką reakcję, gdy sytuacja tego wymaga. Mówimy też o bezpieczeństwie inwestycji, jaką są zgromadzone informacje o klientach. Nie ma mowy o utracie kontaktów wraz z odchodzącym pracownikiem, co jest dość powszechną dolegliwością firm, które nie korzystają z systemu CRM"

Paweł Giziński, Dyrektor Działu Produktów Globalnych, Sage sp. z o.o.

Dlaczego teraz?

Aktualni i potencjalni klienci stoją przed koniecznością szukania najtańszych produktów czy usług. Rezultatem tego jest konieczność zwielokrotnienia wysiłków by nasza działalność była rentowna. To wyzwanie wraz tendencją obniżających się cen powoduje, że obecnie utrzymanie satysfakcjonujących wyników sprzedaży staje sie szczególnym wyzwaniem. Największym błędem jaki może zostać zrobiony w tym czasie to kontynuacja dotychczasowych sposobów działania mino zmieniających się okoliczności. Koszt nie robienia niczego jest znaczący. Potencjalne koszty braku aktywności oraz istotne kwestie kryzysu wpływające na działalność naszej firmy powinny zadecydować o zakupie oprogramowanie CRM. Koszt wprowadzenia takiego rozwiązania jest niewielki, zaś korzyści szczególnie w perspektywie średnio i długookresowej są ogromne.

Podsumowanie: Dlaczego warto pracować z systemem CRM?


1.    Korzyści dla właścicieli i managerów:

a.    Generuje wzrost przychodu

b.    Poprawia rentowność

c.    Pozwala na podejmowanie trafnych decyzji

d.    Poprawia efektywność zarządzania w czasie rzeczywistym

e.    Podnosi wydajność

f.    Podnosi atrakcyjność firmy, produktu i usługi w oczach Klienta


2.    Podniesienie przychodu z bazy aktualnych klientów

a)    Pozwala na realizację sprzedaży/dosprzedaży i zwiększenie rentowności poszczególnych relacji z klientem

b)    Redukuje koszty poszczególnych transakcji, dostarcza informacji o potrzebach poszczególnych klientów

c)    Obniża nakład pracy na czynności „serwisowe" co zwiększa satysfakcje i lojalność klienta.


3.    Pozyskanie nowych klientów niższym kosztem

a)    Obniża koszty sprzedaży poprzez zapewnienie koncentracji sił na najbardziej prawdopodobnych do zamknięcia transakcjach.

b)    Istotnie obniża jednostkowy koszt realizacji poszczególnych transakcji.

c)    Usprawnia administrację sprzedaży

 

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie 2025 r. i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [checklista] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

REKLAMA

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA