REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

 

Prowadzenie biznesu nigdy nie jest proste, szczególnie dzisiaj warunki ekonomiczne stanowią szczególne wyzwanie, któremu nie wszyscy są w stanie sprostać. Instynktowną reakcją jest przejście do strategii obronnej; redukcja wszystkich strategicznych projektów i oczekiwanie aż sprawy potoczą się lepiej. Wycofanie się za mur obronny może być szkodliwe w dłuższym okresie czasu. Burzliwe czasy kryzysu mogą stanowić szansę dla firm rozsądnie inwestujących w technologię informatyczną. Ten materiał pokazuje jak oprogramowanie typu CRM (ang. Customer Relationship Management)  współpracuje z małymi i średnimi przedsiębiorstwami, pomagając im zwiększać przychody w tym ciężkim czasie, poprzez użycie profesjonalnego oprogramowania, które wspomaga zarządzanie relacjami z Klientem.

REKLAMA

REKLAMA

 

„Żyjemy w wyjątkowym okresie czasu. To czas kryzysu i nadzwyczajnej niepewności a nawet strachu. Ale to jest także czas szansy na zmianę i pogłębienia rozwoju.”  

Klaus Schwab, Chairman, World Economic Forum 2009

REKLAMA


Światowy kryzys dotknął wszystkie gałęzie biznesu. I kiedy codziennie debatujemy nad analizami kiedy kryzys się skończy, jedno jest pewne: przedsiębiorstwa stawiają czoła ciężkim warunkom ekonomicznym w obecnym czasie. Najbliższe miesiące zadecydują czy przetrwają czy nie. Różnica dzieląca zwycięzców od pokonanych będzie niewielka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyzwanie

Globalny kryzys przyniósł w ostatnich  miesiącach wiele błędnych decyzji, szczególnie widocznych w obszarze małych i średnich firm. W przeciwieństwie do dużych firm, gdzie spadek popytu lub dostępności kredytu nie powoduje natychmiastowej utraty, płynności finansowej, małe firmy mogą dość szybko popaść w kłopoty. W tym sektorze można zaobserwować duży pęd do cięcia wydatków, firmy chwytają się wszelkich sposobów by eliminować lub ograniczyć działania niepoprawiające poziomu sprzedaży lub rentowności w krótkim okresie czasu. Chociaż jest to zrozumiałe, sama w sobie redukcja kosztów nie gwarantuje przeżycia w kryzysie. Firmy muszą skupić się także na zabezpieczeniu przychodów i rentowności, szczególnie w obszarze bazy danych klientów. Wiele z nich stosując bolesne cięcia kosztów opóźnia tylko nieuchronny upadek.

Co można zrobić?

Redukcja kosztów i utrzymanie wzrostu to ogromne wyzwanie w dobrych czasach w kryzysie wydaje sie niemożliwe. Aby osiągnąć taki cel małe i średnie przedsiębiorstwa potrzebują rozwiązania zwiększającego wydajność i skuteczność we wszystkich obszarach działalności firmy.

Coraz częściej, firmy zwracają się w kierunku oprogramowania typu CRM, właśnie poprzez optymalizację aktywności związanych z klientami i zarządzaniem relacjami z nimi. W ten właśnie sposób generują większe dochody nie podnosząc kosztów funkcjonowania i budują swoja przewagę konkurencyjną.

Dlaczego CRM?

Przede wszystkim CRM pomaga chronić przychody pochodzące od aktualnych klientów, poprzez dostarczanie im oczekiwanych przez nich produktów i usług oraz zabezpieczenie ich lojalności mimo rosnących cen. Dodatkowo poprzez lepsze zrozumienie potrzeb klienta oprogramowanie  pozwala na odkrycie wielu z pozoru niewidocznych szans sprzedaży w obrębie pozyskanej już bazy klientów. Pozwala to na zastąpienie sporadycznych akcji handlowych profesjonalnym programem rozwoju dla danej bazy klientów. CRM pozwala na zaspokojenie potrzeb klienta w konkretnym czasie i dostarczenie mu odpowiedniego poziomu usług.


Sprzedaż do aktualnych klientów jest ważna, ale nie można zapominać o akwizycji nowych. Bez pozyskiwania nowych klientów każda firma ryzykuje spadek przychodów w średnioterminowej perspektywie. Sprzedaż do nowych klientów jest postrzegana jako pięcio a nawet dziesięciokrotnie droższa, niż do klientów już pozyskanych. Dlatego poprawa skuteczności sprzedaży i marketingu jest żywotną sprawą i wpływa na powiększenie liczby klientów podczas recesji.

„Oprogramowanie CRM, to również bezpieczeństwo biznesowe, dzięki możliwości monitorowania postępów działania użytkowników systemu i szansie na szybką reakcję, gdy sytuacja tego wymaga. Mówimy też o bezpieczeństwie inwestycji, jaką są zgromadzone informacje o klientach. Nie ma mowy o utracie kontaktów wraz z odchodzącym pracownikiem, co jest dość powszechną dolegliwością firm, które nie korzystają z systemu CRM"

Paweł Giziński, Dyrektor Działu Produktów Globalnych, Sage sp. z o.o.

Dlaczego teraz?

Aktualni i potencjalni klienci stoją przed koniecznością szukania najtańszych produktów czy usług. Rezultatem tego jest konieczność zwielokrotnienia wysiłków by nasza działalność była rentowna. To wyzwanie wraz tendencją obniżających się cen powoduje, że obecnie utrzymanie satysfakcjonujących wyników sprzedaży staje sie szczególnym wyzwaniem. Największym błędem jaki może zostać zrobiony w tym czasie to kontynuacja dotychczasowych sposobów działania mino zmieniających się okoliczności. Koszt nie robienia niczego jest znaczący. Potencjalne koszty braku aktywności oraz istotne kwestie kryzysu wpływające na działalność naszej firmy powinny zadecydować o zakupie oprogramowanie CRM. Koszt wprowadzenia takiego rozwiązania jest niewielki, zaś korzyści szczególnie w perspektywie średnio i długookresowej są ogromne.

Podsumowanie: Dlaczego warto pracować z systemem CRM?


1.    Korzyści dla właścicieli i managerów:

a.    Generuje wzrost przychodu

b.    Poprawia rentowność

c.    Pozwala na podejmowanie trafnych decyzji

d.    Poprawia efektywność zarządzania w czasie rzeczywistym

e.    Podnosi wydajność

f.    Podnosi atrakcyjność firmy, produktu i usługi w oczach Klienta


2.    Podniesienie przychodu z bazy aktualnych klientów

a)    Pozwala na realizację sprzedaży/dosprzedaży i zwiększenie rentowności poszczególnych relacji z klientem

b)    Redukuje koszty poszczególnych transakcji, dostarcza informacji o potrzebach poszczególnych klientów

c)    Obniża nakład pracy na czynności „serwisowe" co zwiększa satysfakcje i lojalność klienta.


3.    Pozyskanie nowych klientów niższym kosztem

a)    Obniża koszty sprzedaży poprzez zapewnienie koncentracji sił na najbardziej prawdopodobnych do zamknięcia transakcjach.

b)    Istotnie obniża jednostkowy koszt realizacji poszczególnych transakcji.

c)    Usprawnia administrację sprzedaży

 

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA