REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

CRM w kryzysie

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

 

Prowadzenie biznesu nigdy nie jest proste, szczególnie dzisiaj warunki ekonomiczne stanowią szczególne wyzwanie, któremu nie wszyscy są w stanie sprostać. Instynktowną reakcją jest przejście do strategii obronnej; redukcja wszystkich strategicznych projektów i oczekiwanie aż sprawy potoczą się lepiej. Wycofanie się za mur obronny może być szkodliwe w dłuższym okresie czasu. Burzliwe czasy kryzysu mogą stanowić szansę dla firm rozsądnie inwestujących w technologię informatyczną. Ten materiał pokazuje jak oprogramowanie typu CRM (ang. Customer Relationship Management)  współpracuje z małymi i średnimi przedsiębiorstwami, pomagając im zwiększać przychody w tym ciężkim czasie, poprzez użycie profesjonalnego oprogramowania, które wspomaga zarządzanie relacjami z Klientem.

REKLAMA

REKLAMA

 

„Żyjemy w wyjątkowym okresie czasu. To czas kryzysu i nadzwyczajnej niepewności a nawet strachu. Ale to jest także czas szansy na zmianę i pogłębienia rozwoju.”  

Klaus Schwab, Chairman, World Economic Forum 2009

REKLAMA


Światowy kryzys dotknął wszystkie gałęzie biznesu. I kiedy codziennie debatujemy nad analizami kiedy kryzys się skończy, jedno jest pewne: przedsiębiorstwa stawiają czoła ciężkim warunkom ekonomicznym w obecnym czasie. Najbliższe miesiące zadecydują czy przetrwają czy nie. Różnica dzieląca zwycięzców od pokonanych będzie niewielka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyzwanie

Globalny kryzys przyniósł w ostatnich  miesiącach wiele błędnych decyzji, szczególnie widocznych w obszarze małych i średnich firm. W przeciwieństwie do dużych firm, gdzie spadek popytu lub dostępności kredytu nie powoduje natychmiastowej utraty, płynności finansowej, małe firmy mogą dość szybko popaść w kłopoty. W tym sektorze można zaobserwować duży pęd do cięcia wydatków, firmy chwytają się wszelkich sposobów by eliminować lub ograniczyć działania niepoprawiające poziomu sprzedaży lub rentowności w krótkim okresie czasu. Chociaż jest to zrozumiałe, sama w sobie redukcja kosztów nie gwarantuje przeżycia w kryzysie. Firmy muszą skupić się także na zabezpieczeniu przychodów i rentowności, szczególnie w obszarze bazy danych klientów. Wiele z nich stosując bolesne cięcia kosztów opóźnia tylko nieuchronny upadek.

Co można zrobić?

Redukcja kosztów i utrzymanie wzrostu to ogromne wyzwanie w dobrych czasach w kryzysie wydaje sie niemożliwe. Aby osiągnąć taki cel małe i średnie przedsiębiorstwa potrzebują rozwiązania zwiększającego wydajność i skuteczność we wszystkich obszarach działalności firmy.

Coraz częściej, firmy zwracają się w kierunku oprogramowania typu CRM, właśnie poprzez optymalizację aktywności związanych z klientami i zarządzaniem relacjami z nimi. W ten właśnie sposób generują większe dochody nie podnosząc kosztów funkcjonowania i budują swoja przewagę konkurencyjną.

Dlaczego CRM?

Przede wszystkim CRM pomaga chronić przychody pochodzące od aktualnych klientów, poprzez dostarczanie im oczekiwanych przez nich produktów i usług oraz zabezpieczenie ich lojalności mimo rosnących cen. Dodatkowo poprzez lepsze zrozumienie potrzeb klienta oprogramowanie  pozwala na odkrycie wielu z pozoru niewidocznych szans sprzedaży w obrębie pozyskanej już bazy klientów. Pozwala to na zastąpienie sporadycznych akcji handlowych profesjonalnym programem rozwoju dla danej bazy klientów. CRM pozwala na zaspokojenie potrzeb klienta w konkretnym czasie i dostarczenie mu odpowiedniego poziomu usług.


Sprzedaż do aktualnych klientów jest ważna, ale nie można zapominać o akwizycji nowych. Bez pozyskiwania nowych klientów każda firma ryzykuje spadek przychodów w średnioterminowej perspektywie. Sprzedaż do nowych klientów jest postrzegana jako pięcio a nawet dziesięciokrotnie droższa, niż do klientów już pozyskanych. Dlatego poprawa skuteczności sprzedaży i marketingu jest żywotną sprawą i wpływa na powiększenie liczby klientów podczas recesji.

„Oprogramowanie CRM, to również bezpieczeństwo biznesowe, dzięki możliwości monitorowania postępów działania użytkowników systemu i szansie na szybką reakcję, gdy sytuacja tego wymaga. Mówimy też o bezpieczeństwie inwestycji, jaką są zgromadzone informacje o klientach. Nie ma mowy o utracie kontaktów wraz z odchodzącym pracownikiem, co jest dość powszechną dolegliwością firm, które nie korzystają z systemu CRM"

Paweł Giziński, Dyrektor Działu Produktów Globalnych, Sage sp. z o.o.

Dlaczego teraz?

Aktualni i potencjalni klienci stoją przed koniecznością szukania najtańszych produktów czy usług. Rezultatem tego jest konieczność zwielokrotnienia wysiłków by nasza działalność była rentowna. To wyzwanie wraz tendencją obniżających się cen powoduje, że obecnie utrzymanie satysfakcjonujących wyników sprzedaży staje sie szczególnym wyzwaniem. Największym błędem jaki może zostać zrobiony w tym czasie to kontynuacja dotychczasowych sposobów działania mino zmieniających się okoliczności. Koszt nie robienia niczego jest znaczący. Potencjalne koszty braku aktywności oraz istotne kwestie kryzysu wpływające na działalność naszej firmy powinny zadecydować o zakupie oprogramowanie CRM. Koszt wprowadzenia takiego rozwiązania jest niewielki, zaś korzyści szczególnie w perspektywie średnio i długookresowej są ogromne.

Podsumowanie: Dlaczego warto pracować z systemem CRM?


1.    Korzyści dla właścicieli i managerów:

a.    Generuje wzrost przychodu

b.    Poprawia rentowność

c.    Pozwala na podejmowanie trafnych decyzji

d.    Poprawia efektywność zarządzania w czasie rzeczywistym

e.    Podnosi wydajność

f.    Podnosi atrakcyjność firmy, produktu i usługi w oczach Klienta


2.    Podniesienie przychodu z bazy aktualnych klientów

a)    Pozwala na realizację sprzedaży/dosprzedaży i zwiększenie rentowności poszczególnych relacji z klientem

b)    Redukuje koszty poszczególnych transakcji, dostarcza informacji o potrzebach poszczególnych klientów

c)    Obniża nakład pracy na czynności „serwisowe" co zwiększa satysfakcje i lojalność klienta.


3.    Pozyskanie nowych klientów niższym kosztem

a)    Obniża koszty sprzedaży poprzez zapewnienie koncentracji sił na najbardziej prawdopodobnych do zamknięcia transakcjach.

b)    Istotnie obniża jednostkowy koszt realizacji poszczególnych transakcji.

c)    Usprawnia administrację sprzedaży

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA