REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tworzenie centrów usługowych i biznesowych

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Centrum handlowe
Centrum handlowe
Media

REKLAMA

REKLAMA

W ciągu ostatnich dziesięciu lat zapotrzebowanie na usługi dla biznesu znacznie wzrosły, o około 56,5%. Obecnie rynek dynamicznie się rozwija, trend ten ma się utrzymać przez najbliższe lata. Rozwój w Polsce i w Europie usług outsourcing i offschoring oraz firm usługowych przekłada się na znaczny wzrost zapotrzebowania na pomieszczenia biurowe, równocześnie prognozuje się dalszy dynamiczny wzrost zapotrzebowania.

Rynek usług dla biznesu jest ukierunkowany zarówno na polskie jak zagraniczne firmy. Inwestycje zagraniczne w Polsce  opierają się na współpracy z polskimi firmami otoczenia biznesu.

REKLAMA

Koszty prowadzenia biura w Polsce są znacznie niższe co skłania do inwestycji i budowy oddziałów i fili. Budowa oddziału pozwala na ekspansje na rynki Europy Wschodniej i Południowej. Obecnie w Polsce rynek powierzchni biurowych jest wykorzystywany głównie przez firmy zajmujące się usługami finansowymi i usługami dla biznesu, na trzecim miejscu są firmy hi-tech.

W okresie 2005-2010 wydatki na nowe pomieszczenia biurowe znacznie wzrosły, o około 20%. Nowe powierzchnie oddane w roku 2010 to 465 tys. m/m, w roku 2009 zaś to 250 tys. zł. W ostatnim okresie widać znaczny wzrost powierzchni nie sprzedanych, w 2009 było to 7,1% dostępnych powierzchni, w roku 2010 zaś  9,2%.

Zobacz: Dofinansowanie inwestycji w budynki przemysłowe

REKLAMA

Trend wzrostu utrzymuje się. Największe trudności widać w przypadku lokalizacji poza miastem, przy węzłach komunikacyjnych. W przypadku centrów na obszarach miasta,  warunki są korzystne – dostępność i możliwość współpracy z innymi firmami to najważniejsze atuty. Wiele firm swoje oddziały i filie buduje poza centrum miasta, na takich obszarach cena najmu jest znacznie niższa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Centra biurowe poza miastem nie są dobrze widziane przez pracowników. Firma musi ponosić znaczne koszty transportu, ponosi dodatkowe koszty w przypadku wielu usług dla biznesu. W takim rejonie najczęściej powstają biura firm, które nie potrzebują stałego kontaktu instytucjami, z innymi firmami i klientami.

Centra poza miastem pozwalają na budowę większych pomieszczeń, o niższej cenie. Na obszarach podmiejskich często buduje się sieci magazynowe i logistyczne. W wielu rejonach kraju przy aglomeracjach są budowane sieci,  magazyny dla obsługi dostaw firm i sklepów usytuowanych w mieście.

Zobacz: Możliwa odwilż na rynku kredytów hipotecznych

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA