REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tworzenie centrów usługowych i biznesowych

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Centrum handlowe
Centrum handlowe
Media

REKLAMA

REKLAMA

W ciągu ostatnich dziesięciu lat zapotrzebowanie na usługi dla biznesu znacznie wzrosły, o około 56,5%. Obecnie rynek dynamicznie się rozwija, trend ten ma się utrzymać przez najbliższe lata. Rozwój w Polsce i w Europie usług outsourcing i offschoring oraz firm usługowych przekłada się na znaczny wzrost zapotrzebowania na pomieszczenia biurowe, równocześnie prognozuje się dalszy dynamiczny wzrost zapotrzebowania.

Rynek usług dla biznesu jest ukierunkowany zarówno na polskie jak zagraniczne firmy. Inwestycje zagraniczne w Polsce  opierają się na współpracy z polskimi firmami otoczenia biznesu.

REKLAMA

Koszty prowadzenia biura w Polsce są znacznie niższe co skłania do inwestycji i budowy oddziałów i fili. Budowa oddziału pozwala na ekspansje na rynki Europy Wschodniej i Południowej. Obecnie w Polsce rynek powierzchni biurowych jest wykorzystywany głównie przez firmy zajmujące się usługami finansowymi i usługami dla biznesu, na trzecim miejscu są firmy hi-tech.

W okresie 2005-2010 wydatki na nowe pomieszczenia biurowe znacznie wzrosły, o około 20%. Nowe powierzchnie oddane w roku 2010 to 465 tys. m/m, w roku 2009 zaś to 250 tys. zł. W ostatnim okresie widać znaczny wzrost powierzchni nie sprzedanych, w 2009 było to 7,1% dostępnych powierzchni, w roku 2010 zaś  9,2%.

Zobacz: Dofinansowanie inwestycji w budynki przemysłowe

REKLAMA

Trend wzrostu utrzymuje się. Największe trudności widać w przypadku lokalizacji poza miastem, przy węzłach komunikacyjnych. W przypadku centrów na obszarach miasta,  warunki są korzystne – dostępność i możliwość współpracy z innymi firmami to najważniejsze atuty. Wiele firm swoje oddziały i filie buduje poza centrum miasta, na takich obszarach cena najmu jest znacznie niższa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Centra biurowe poza miastem nie są dobrze widziane przez pracowników. Firma musi ponosić znaczne koszty transportu, ponosi dodatkowe koszty w przypadku wielu usług dla biznesu. W takim rejonie najczęściej powstają biura firm, które nie potrzebują stałego kontaktu instytucjami, z innymi firmami i klientami.

Centra poza miastem pozwalają na budowę większych pomieszczeń, o niższej cenie. Na obszarach podmiejskich często buduje się sieci magazynowe i logistyczne. W wielu rejonach kraju przy aglomeracjach są budowane sieci,  magazyny dla obsługi dostaw firm i sklepów usytuowanych w mieście.

Zobacz: Możliwa odwilż na rynku kredytów hipotecznych

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA