REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Udany rok Noble Funds TFI

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Szacowany zysk netto Noble Funds TFI za 2008 r. wyniósł 14,2 mln zł. W tym czasie spółka rozwinęła sieć sprzedaży i utrzymała dobre wyniki inwestycyjne na tle konkurencji. Zarząd spółki zapowiada poszerzenie oferty oraz walkę o aktywa mimo oczekiwań, że rok 2009 nie będzie dla branży łatwy.

REKLAMA

Prognozowany zysk netto Noble Funds Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych SA, należącego do Grupy Noble Bank, za 2008 r. został ustalony na poziomie 14,2 mln zł.
Na koniec ub.r. Noble Funds TFI zarządzało aktywami w wysokości ok. 915 mln zł, z czego 775,77 mln zł stanowiły aktywa Noble Funds FIO, a 139,55 mln zł aktywa zarządzane w ramach usługi Asset Management. W 2009 r. zarząd spółki spodziewa się przyrostu aktywów i tym samym zwiększenia udziału na polskim rynku funduszy inwestycyjnych. Według Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami udział Noble Funds TFI w rynku na koniec ub.r. wyniósł ponad 1 proc.

REKLAMA

Mariusz Staniszewski, prezes zarządu Noble Funds TFI podsumowując rok 2008 powiedział, że było to najgorsze 12 miesięcy w historii całej branży funduszy. – Już na początku roku spodziewaliśmy się, że nie będzie lekko, dlatego po ziszczeniu się negatywnych scenariuszy nie chowaliśmy głowy w piasek. Naszym sukcesem była dość szybka identyfikacja zarówno przyczyn, ale przede wszystkim skutków trudnej sytuacji na świecie. Na takie zachowanie pozwolił nam zespół bardzo doświadczonych ludzi pracujących w Noble Funds – powiedział Staniszewski.

REKLAMA


W konsekwencji dostosowaliśmy strategie inwestycyjne, co miało wpływ na relatywnie dobre wyniki inwestycyjne. Poza tym oferta produktowa została dostosowana zgodnie z naszymi oczekiwaniami rynkowymi. W połowie roku wprowadziliśmy strategię typu total return, która okazała się dużym sukcesem. Ostatecznie bardzo ściśle pracowaliśmy z siecią dystrybucji w myśl zasady, że jesteśmy potrzebni wtedy, gdy jest źle, a nie wówczas, kiedy łatwo jest sprzedawać. Jednym zdaniem, w naszej strategii było bardzo dużo pragmatyzmu – podsumował miniony rok Mariusz Staniszewski.

W 2008 r. Noble Funds TFI poszerzyło zakres oferowanych usług. Oprócz prowadzenia działalności polegającej na tworzeniu funduszy inwestycyjnych i zarządzaniu nimi, w tym pośrednictwie w zbywaniu i odkupywaniu jednostek uczestnictwa oraz zarządzania zbiorczym i cudzym portfelem papierów wartościowych na zlecenie, spółka zaoferowała doradztwo w zakresie obrotu papierami wartościowymi. Było to możliwe dzięki zezwoleniu wydanemu w sierpniu przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF). W grudniu podpisano umowę ze Skandia Życie Towarzystwem Ubezpieczeń SA, na mocy której Noble Funds zarządza portfelami modelowymi oferowanymi przez Skandię.

Spółka w minionym roku poszerzyła także dystrybucję oferowanych produktów podpisując umowy z 11 podmiotami. Obecnie produkty Noble Funds TFI dostępne są u 19 dystrybutorów (m.in. w firmach doradztwa finansowego, domach maklerskich oraz bankach), a w 2009 r. planowane jest podpisanie umów z kolejnymi partnerami. Noble Funds TFI współpracuje również z pięcioma towarzystwami ubezpieczeń, które oferują fundusz Noble Funds FIO w postaci produktów unit-linked.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na 2009 r. zarząd spółki zapowiedział także wprowadzenie kolejnego subfunduszu. Będzie nim subfundusz globalny, oferowany w ramach Noble Funds FIO, którego prospekt czeka już na zatwierdzenie przez KNF.

źródło: Noble Bank

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA