REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Produkcja ma się coraz lepiej

Roman Przasnyski
Główny analityk Gold Finance.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Według informacji Głównego Urzędu Statystycznego, w czerwcu produkcja przemysłowa zwiększyła się o 6,2 proc. w porównaniu do maja. W stosunku do czerwca ubiegłego roku była niższa o 4,3 proc.

Tempo spadku produkcji w skali 12 miesięcy wyraźnie maleje. W maju wyniosło ono 5,2 proc. Nasza gospodarka daje pokaz odporności na spowolnienie gospodarcze i nie zawodzi dobrych ocen i opinii o niej, formułowanych przez międzynarodowe instytucje finansowe.

REKLAMA

REKLAMA

Spadek produkcji utrzymuje się od listopada ubiegłego roku. Najsilniejszy był na początku roku, w styczniu i w lutym, kiedy sięgał 14-15 proc. Wyjątkowo dobry był pod tym względem marzec, gdy zmniejszyła się ona jedynie o 1,9 proc. Wówczas twierdzono, że to czysty przypadek. Rzeczywiście w kwietniu dane były zdecydowanie gorsze (spadek o 12,1 proc.). Ale od dwóch miesięcy tempo spadku produkcji jest znów bardzo niskie, szczególnie w porównaniu do sytuacji w innych krajach europejskich i maleje. To dobrze wróży naszej gospodarce i daje szanse na uniknięcie spadku PKB w kolejnych kwartałach.

Podobnie jak przed miesiącem, w czerwcu spadek produkcji nastąpił w 21 pośród 4 działów przemysłu. Tradycyjnie największy był w produkcji metali i wydobyciu węgla. Zmniejszył się zdecydowanie w naszym przemyśle motoryzacyjnym. W maju jego produkcja spadła się o ponad 13 proc., w czerwcu już tylko o niespełna 11 proc.

Kolejny miesiąc z rzędu duży wzrost produkcji notowany jest w bardziej nowoczesnych sektorach przemysłu. Produkcja komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych zwiększyła się o ponad 33 proc. (w maju wzrost wyniósł 30 proc.).

Produkcja budowlano - montażowa zwiększyła się w czerwcu o 0,6 proc. w porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku, a więc bardziej niż w maju, gdy wzrosła o 0,2 proc. W porównaniu do maja zwiększyła się aż o 16,3 proc. Tu jednak duży wpływ miały czynniki sezonowe. Po ich wyeliminowaniu wzrost był już znacznie skromniejszy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA