REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

„Promocja marki innowacyjnych MŚP". Nabór wniosków do 30 listopada 2023 r.

„Promocja marki innowacyjnych MŚP
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wzmocnienie potencjału eksportowego przedsiębiorców MŚP na rynkach międzynarodowych – to główny cel konkursu „Promocja marki innowacyjnych MŚP”. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) wesprze kwotą 155 mln zł małe i średnie firmy w organizacji działań promocyjnych skierowanych na rynki międzynarodowe. Nabór wniosków potrwa do 30 listopada 2023 r.

Dla kogo dofinansowanie?

Konkurs „Promocja marki innowacyjnych MŚP” jest przeznaczony dla firm MŚP z wybranych sektorów, które prowadzą swoją działalność na obszarze Polski i chcą ją rozszerzyć o rynki międzynarodowe. PARP udzieli wsparcia tym podmiotom, które planują: udział w wydarzeniach targowych w celu promowania własnej marki produktowej i Marki Polskiej Gospodarki, wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem w targach lub konferencjach w charakterze zwiedzającego, czy kampanie promocyjne związane z udziałem w wydarzeniach targowych, a odbywające się w elektronicznych mediach masowych.

Nabór wniosków trwa do 30 listopada br. Wsparcie PARP w konkursie wyniesie do 50% wartości projektu, a środki dostępne w naborze to aż 155 mln zł. Konkurs finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki.

Mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa, które wpisują się w jeden z następujących sektorów gospodarki, mogą wziąć udział w konkursie:

  • sektor medyczny i farmaceutyczny,
  • sektor budowy i wykańczania budowli,
  • sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki,
  • sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ),
  • sektor IT/ICT,
  • sektor przemysłu kreatywnego,
  • sektor kosmetyczny,
  • sektor maszyn i urządzeń,
  • sektor meblarski,
  • sektor motoryzacyjny,
  • sektor pojazdów szynowych,
  • sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi,
  • sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania,
  • sektor lotniczo-kosmiczny,
  • sektor spożywczy.

Wsparcie nowoczesnej gospodarki

Program Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027 stanowi kontynuację dwóch wcześniejszych programów – Innowacyjna Gospodarka 2007–2013 oraz Inteligentny Rozwój 2014–2020.

W ramach blisko 8 mld euro dostępnego budżetu realizuje cele, takie jak: wzmacnianie potencjału badawczego i innowacyjnego poprzez wykorzystanie zaawansowanych technologii, wspieranie wzrostu konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw, rozwijanie umiejętności w dziedzinie inteligentnej specjalizacji, transformacji przemysłowej i przedsiębiorczości oraz kierowanie gospodarki w kierunku Przemysłu 4.0 i ekologicznych technologii.

Więcej informacji o programie FENG znajduje się na stronie internetowej https://www.nowoczesnagospodarka.gov.pl/

 

 

Autopromocja
oprac. Wioleta Matela-Marszałek

REKLAMA

Źródło: PARP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA