REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Eksportujesz? Możesz dostać refundację połowy wydatków

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Andrzej Okrasiński

REKLAMA

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości prowadzi nabór wniosków na dotacje dla eksporterów. Wsparcie można otrzymać na 50 proc. wydatków realizacji projektu.

Wsparcie jest udzielane w ramach unijnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (działanie 6.1) - Paszport do eksportu. Pomoc jest oferowana w ramach II etapu o nazwie wdrożenie planu rozwoju eksportu. Wnioski o pomoc można składać do końca 2011 r.

REKLAMA

Warunkiem ubiegania się o dofinansowanie wdrożenia planu rozwoju eksportu w ramach II etapu jest wcześniejsze przygotowanie planu w ramach I etapu i aplikowanie o wsparcie w ramach pomocy unijnej. Obecnie PARP nie prowadzi naboru wniosków w ramach etapu I.

- O dotacje mogą ubiegać się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, których udział eksportu w całkowitej sprzedaży nie przekroczył w poprzednim roku obrotowym 30 proc. oraz te, które eksport chcą dopiero rozpocząć - informuje Dariusz Wojtaszek, dyrektor biura prezesa PARP.

Wdrożenie eksportu

REKLAMA

W ramach II etapu przewidziano dofinansowanie realizacji projektów mających na celu wdrożenie planu rozwoju eksportu przy wykorzystaniu możliwych do wyboru działań proeksportowych. Może to być np. udział w zagranicznych imprezach targowych i wystaw, wyszukiwanie i dobór partnerów na zagranicznych rynkach, uzyskanie niezbędnych certyfikatów i innych dokumentów uprawniających do wprowadzenia produktów na rynki zagraniczne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wsparcie można otrzymać na organizację i udział w misjach gospodarczych za granicą. Dofinansowane jest doradztwo w zakresie strategii finansowania przedsięwzięć eksportowych i działalności eksportowej, a także doradztwo w zakresie opracowania koncepcji wizerunku przedsiębiorcy jako eksportera. Okres opracowania planu nie może być dłuższy niż 6 miesięcy, a jego wdrożenie nie może przekroczyć 24 miesięcy.

Zastanów się zanim złożysz wniosek

- We wniosku należy przedstawić podstawowe informacje o przedsiębiorstwie i identyfikowanych potrzebach w zakresie rozwoju działalności eksportowej. Przed przystąpieniem do wypełnienia wniosku powinno się zapoznać z dokumentacją programową, zwłaszcza regulaminem przeprowadzania konkursu oraz z instrukcją wypełniania wniosku, dostępnymi na stronie internetowej PARP - informuje Miłosz Marczuk z PARP.

Beneficjent może otrzymać dotację w formie zaliczki lub refundacji wydatków. Zaliczka jest korzystniejszą formą finansowania, PARP wypłaca większość przyznanej dotacji w transzach jeszcze przed zrealizowaniem projektu w całości. Eksporter nie potrzebuje w zasadzie zaciągać kredytu, by sfinansować realizację projektu. Musi jednak mieć pieniądze na tzw. udział własny w granicach około 50 proc. kosztów realizacji projektu.

Komu dotacje?

PARP oferuje wsparcie proeksportowe dla firm z różnych branż produkcyjnych i usługowych. Zasadą jest, by nie było to wielkie przedsiębiorstwo. Kwota wsparcia jest różna. W ramach etapu I nie przekracza 10 tys. zł. Natomiast w ramach etapu II, dotacja może wynieść maksymalnie 200 tys. zł.
I tak np. w ubiegłym roku wsparcie w kwocie 176 tys. zł otrzymało przedsiębiorstwo Quantum Software z Krakowa na realizację planu ekspansji eksportowej na rynki rozwijające się. Seetech ze Szczecina otrzymał zaś 148, 5 tys. zł na wdrożenie planu rozwoju eksportu zaawansowanych usług informatycznych. Zakład Wędliniarski SMAK z Wolsztyna (wielkopolskie) otrzymał 10 tys. zł dotacji na opracowanie planu wzrostu konkurencyjności i zwiększenia sprzedaży na rynki zagraniczne. Natomiast zakład Usługowy Rosa z Tych (śląskie) otrzymał ponad 45 tys. zł za rozwój eksportu usług anodowania i barwienia aluminium.

Andrzej Okrasiński

Portal Skarbiec.Biz

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Kancelaria Prawna Skarbiec.Biz

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA