REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

"Niebieski przycisk" - ułatwienie transakcji internetowych

Katarzyna Masalska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Komisja Europejska przyjęła propozycję polskiej prezydencji, by obok reżimów prawnych 27 państw członkowskich, funkcjonował opcjonalnie ujednolicony reżim ogólnounijny, tzw. niebieski przycisk.

28. reżim prawny europejskiego prawa kontraktowego, przyjęty przez Komisję Europejską byłby zbiorem ujednoliconych przepisów obowiązujących w Unii Europejskiej. „Niebieski przycisk” miałby ułatwiać handel internetowy, a w szczególności wszystkie transakcje o charakterze transgranicznym.

REKLAMA

REKLAMA


Dla polskiego konsumenta unijne przepisy będą zachętą do zakupów za granicą, przez zwiększenie bezpieczeństwa szczególnie transakcji online. Dzięki konkurencji na poszerzonym rynku zwiększy się oferta towarów i usług, które dostępne będą po niższych cenach. Zmieni się również kwestia postępowania w przypadku, gdy towar jest wadliwy. Konsument będzie miał możliwość wyboru odpowiedniej rekompensaty.


Z punktu widzenia polskich firm, wspólne przepisy dają również wiele korzyści. W czasach kryzysu gospodarczego ważnym elementem jest pomoc unijna w zlikwidowaniu zbędnych kosztów i ułatwieniu firmom wejścia na nowe rynki. Ujednolicone przepisy będą dotyczyć szczególnie mniejszych przedsiębiorstw, broniąc ich praw. W ramach przepisów firmy będą dysponować jaśniejszymi informacjami na temat towarów i usług, jakich mogą się spodziewać, jeszcze przed zawarciem umowy. Obecnie polskie firmy nie mają możliwości skorzystania z tych praw.


Polska prezydencja jest przekonana, że stworzenie „niebieskiego przycisku” jest kluczowe dla dalszego rozwoju unijnego rynku e-handlu.

REKLAMA


W praktyce takie rozwiązanie miałoby funkcjonować w formie odpowiedniej ikony internetowej, poprzez kliknięcie której, strony transakcji dobrowolnie zgadzałyby się na zawarcie umowy na zasadach europejskiego prawa kontraktowego. Ikona miałby postać niebieskiego przycisku, skąd wzięła się nazwa („blue button”). Byłoby to rozwiązanie opcjonalne, nie wykluczające stosowania przepisów krajowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Z badań przeprowadzonych przez Komisję Europejską wynika, że aż 70 procent przedsiębiorców, którzy wykorzystują Internet do zawierania transakcji kupna lub sprzedaży, deklaruje chęć skorzystania z „niebieskiego przycisku” (europejskiego prawa kontraktowego). Komisja oszacowała, że gospodarka europejska traci rocznie do 26 miliardów euro, ponieważ aż 44 procent konsumentów rezygnuje z transgranicznej transakcji online. Przyczyną jest nieznajomość przepisów prawnych innych państw.


Wprowadzenie 28. reżimu zlikwidowałoby w Polsce bariery utrudniające prowadzenie działalności gospodarczej online, dlatego działanie to wpisuje się w priorytety polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.


Ujednolicenie reguł prawnych dla państw Unii Europejskiej jest bardzo ważnym posunięciem. Wspólne zasady ułatwią i rozszerzą zawieranie transakcji między przedsiębiorstwami z różnych krajów. Spowoduje to rozwój handlu internetowego jak i przyspieszenie zawierania umów. Teraz tylko „niebieski przycisk” musi zostać zaakceptowany przez państwa członkowskie UE oraz Parlament Europejski.


Katarzyna Masalska

  


Źródło: http://pl2011.eu

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: doradca-ue.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA