REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

"Niebieski przycisk" - ułatwienie transakcji internetowych

Katarzyna Masalska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Komisja Europejska przyjęła propozycję polskiej prezydencji, by obok reżimów prawnych 27 państw członkowskich, funkcjonował opcjonalnie ujednolicony reżim ogólnounijny, tzw. niebieski przycisk.

28. reżim prawny europejskiego prawa kontraktowego, przyjęty przez Komisję Europejską byłby zbiorem ujednoliconych przepisów obowiązujących w Unii Europejskiej. „Niebieski przycisk” miałby ułatwiać handel internetowy, a w szczególności wszystkie transakcje o charakterze transgranicznym.

REKLAMA

REKLAMA


Dla polskiego konsumenta unijne przepisy będą zachętą do zakupów za granicą, przez zwiększenie bezpieczeństwa szczególnie transakcji online. Dzięki konkurencji na poszerzonym rynku zwiększy się oferta towarów i usług, które dostępne będą po niższych cenach. Zmieni się również kwestia postępowania w przypadku, gdy towar jest wadliwy. Konsument będzie miał możliwość wyboru odpowiedniej rekompensaty.


Z punktu widzenia polskich firm, wspólne przepisy dają również wiele korzyści. W czasach kryzysu gospodarczego ważnym elementem jest pomoc unijna w zlikwidowaniu zbędnych kosztów i ułatwieniu firmom wejścia na nowe rynki. Ujednolicone przepisy będą dotyczyć szczególnie mniejszych przedsiębiorstw, broniąc ich praw. W ramach przepisów firmy będą dysponować jaśniejszymi informacjami na temat towarów i usług, jakich mogą się spodziewać, jeszcze przed zawarciem umowy. Obecnie polskie firmy nie mają możliwości skorzystania z tych praw.


Polska prezydencja jest przekonana, że stworzenie „niebieskiego przycisku” jest kluczowe dla dalszego rozwoju unijnego rynku e-handlu.

REKLAMA


W praktyce takie rozwiązanie miałoby funkcjonować w formie odpowiedniej ikony internetowej, poprzez kliknięcie której, strony transakcji dobrowolnie zgadzałyby się na zawarcie umowy na zasadach europejskiego prawa kontraktowego. Ikona miałby postać niebieskiego przycisku, skąd wzięła się nazwa („blue button”). Byłoby to rozwiązanie opcjonalne, nie wykluczające stosowania przepisów krajowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Z badań przeprowadzonych przez Komisję Europejską wynika, że aż 70 procent przedsiębiorców, którzy wykorzystują Internet do zawierania transakcji kupna lub sprzedaży, deklaruje chęć skorzystania z „niebieskiego przycisku” (europejskiego prawa kontraktowego). Komisja oszacowała, że gospodarka europejska traci rocznie do 26 miliardów euro, ponieważ aż 44 procent konsumentów rezygnuje z transgranicznej transakcji online. Przyczyną jest nieznajomość przepisów prawnych innych państw.


Wprowadzenie 28. reżimu zlikwidowałoby w Polsce bariery utrudniające prowadzenie działalności gospodarczej online, dlatego działanie to wpisuje się w priorytety polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.


Ujednolicenie reguł prawnych dla państw Unii Europejskiej jest bardzo ważnym posunięciem. Wspólne zasady ułatwią i rozszerzą zawieranie transakcji między przedsiębiorstwami z różnych krajów. Spowoduje to rozwój handlu internetowego jak i przyspieszenie zawierania umów. Teraz tylko „niebieski przycisk” musi zostać zaakceptowany przez państwa członkowskie UE oraz Parlament Europejski.


Katarzyna Masalska

  


Źródło: http://pl2011.eu

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: doradca-ue.pl
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    Uszkodzony towar i paczki wypełnione powietrzem. Uwaga na zakupy online podczas Black Friday

    Black Friday i okres przedświąteczny to czas kiedy chętnie kupujemy świece, wino, wyroby szklane - często przez internet. Tego typu towary, w porównaniu z innymi produktami, są dwa razy bardziej podatne na stłuczenie w trakcie dostawy. Do tego klienci często dostają produkty w paczkach nieodpowiadających ich wielkości. 

    Jak sformułować klauzulę arbitrażową, by móc ominąć sądy państwowe?

    Arbitraż online zamiast sądów powszechnych? Duże i małe firmy coraz częściej korzystają z tego sposobu na odzyskanie zaległych płatności. Bo czasem wyrok zapada już 3 tygodnie od złożenia wniosku. W jaki sposób sformułować skuteczną klauzulę arbitrażową? 

    REKLAMA

    W co najczęściej inwestują Polacy? W siebie!

    Polacy już nie tylko odkładają pieniądze, ale i inwestują. W co najczęściej? Jak oceniają swoją wiedzę dotyczącą inwestowania?

    Jak zarejestrować spółkę z o.o., aby uniknąć błędów?

    Rejestracja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, nawet przez Internet przy pomocy systemu S24 wymaga pewnej wiedzy, gdyż każdy zapis umowy spółki może wywołać skutki w zakresie różnych dziedzin prawa, począwszy od prawa cywilnego, podatkowego, ubezpieczeń społecznych, ochrony konkurencji, rodzinnego, a nawet prawa karnego. W treści niniejszego artykułu wskażemy najczęściej występujące błędy w zakresie rejestracji spółek. Jednak to, że występują one najczęściej nie oznacza, że wywołują najbardziej dolegliwe skutki. 

    REKLAMA