REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ponad 128 mln zł na OZE dla firm

Ponad 128 mln zł unijnego dofinasowania przeznaczył zarząd woj. lubelskiego na odnawialne źródła energii
Ponad 128 mln zł unijnego dofinasowania przeznaczył zarząd woj. lubelskiego na odnawialne źródła energii

REKLAMA

REKLAMA

Dotacja na OZE. Ponad 128 mln zł unijnego dofinasowania przeznaczył zarząd woj. lubelskiego na inwestycje w przedsiębiorstwach w odnawialne źródła energii. Na co zostaną przeznaczone pieniądze?

Ponad 128 mln zł na OZE w przedsiębiorstwach

Ponad 128 mln zł unijnego dofinasowania przeznaczył zarząd woj. lubelskiego na inwestycje w przedsiębiorstwach w odnawialne źródła energii. Dotacje otrzyma 332 firmy w regionie.

REKLAMA

27.05.2021 r. marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski wręczył umowy na dofinasowanie inwestycji w odnawialne źródła energii siedmiu przedsiębiorcom z regionu. Dotyczą one głównie budowy instalacji fotowoltaicznych.

- Chciałbym, żeby na każdym domu, fabryce, instytucji, przedsiębiorstwie były instalacje fotowoltaiczne, bo z tych małych instalacji tworzy się jedna wielka, która mam nadzieję doprowadzi nas do zeroemisyjności planowanej w 2050 roku. Mam nadzieję, że poprzez takie instalacje, szybciej do tego dojdziemy - powiedział Stawiarski.

850 wniosków o dinansowanie

REKLAMA

Pierwotna kwota przeznaczona w programie na inwestycje w OZE w przedsiębiorstwach w Lubelskiem wynosiła nieco ponad 45 mln zł, ale Zarząd Województwa Lubelskiego zwiększał ją dwa razy i obecnie jest to blisko 128,5 mln zł. Łącznie wpłynęło 850 wniosków; do dofinasowania wybrano 332 projekty.

Wśród przedsiębiorstw, które otrzymały w czwartek dofinansowanie jest PKS w Łukowie. 82 tys. zł dotacji przeznaczone będzie na budowę paneli fotowoltaicznych na jednym z budynków stacji obsługi autobusów, gdzie dokonuje się przeglądów i konserwacji pojazdów. Cała inwestycja będzie kosztować 164 tys. zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Panele zapewnią nie tylko prąd, ale ogrzewanie pomieszczeń socjalnych. Zakładamy, że inwestycja zwróci się w ciągu trzech - pięciu lat. Gdyby nie to dofinansowanie, to pewnie zastanawiałbym się, czy w tym momencie, udałoby się to zrealizować. Takie wsparcie dla branży transportowej jest niezwykle potrzebne, bo nasz PKS przewozi ok. 250 tys. pasażerów w ciągu jednego miesiąca-  - podkreślił prezes PKS w Łukowie Tomasz Madoń.

Zeroemisyjność do 2050 roku

REKLAMA

Stawiarski podkreślił, że dofinansowanie tego typu inwestycji w przedsiębiorstwach Lubelszczyzny jest bardzo potrzebne, ponieważ one nie tylko przyczyniają się do obniżenia kosztów produkcji, ale stają się też elementem realizacji w regionie Europejskiego Zielonego Ładu.

- Zwiększać środki na odnawialne źródła energii to jest cel każdego samorządu, bo tu tkwią wielkie rezerwy, jeśli chodzi o nasze dostosowanie do wymogów unijnych, światowych, żebyśmy byli naprawdę zeroemisyjnym krajem w 2050 roku – dodał marszałek.

Europejski Zielony Ład to zbiór inicjatyw politycznych Komisji Europejskiej, których nadrzędnym celem jest osiągnięcie neutralności dla klimatu w Europie do 2050. Zawiera plan działań umożliwiających bardziej efektywne wykorzystanie zasobów dzięki przejściu na czystą gospodarkę o obiegu zamkniętym, przeciwdziałanie utracie różnorodności biologicznej i zmniejszenie poziomu zanieczyszczeń, w tym m.in. emisji CO2.

Dotacje dla przedsiębiorstw pochodzą z projektu współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. (PAP)

autorka: Renata Chrzanowska

ren/ amac/

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA