REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Od 1 lipca 2012 roku tańszy mobilny internet

Subskrybuj nas na Youtube
Prawo, Internet./ Fot. Fotolia
Prawo, Internet./ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Niższe stawki za mobilny internet oraz wiadomości głosowe i tekstowe w ramach roamingu od 1 lipca 2012 roku - to efekt wchodzącego w życie rozporządzania unijnego regulującego stawki za komunikację międzynarodową.

Od 1 lipca 2012 r. wykorzystywanie internetu mobilnego do przeglądania map, filmów, zdjęć, wchodzenia na portale społecznościowe czy wysyłania e-maili podczas podróży do innych państw członkowskich UE będzie znacznie tańsze. Nowe rozporządzenie unijne oznacza, że po raz pierwszy istnieć będzie maksymalna stawka opłaty za przesyłanie danych w roamingu, czyli pobieranie danych z internetu za pośrednictwem sieci komórkowych. Przepisy regulujące przesyłanie danych w roamingu pozwolą typowemu przedsiębiorcy podróżującemu po UE zaoszczędzić ponad 1000 EUR rocznie. Rodzina, która wybiera się na wakacje do innego kraju Unii, będzie mogła zaoszczędzić co najmniej 200 euro. (W załączniku II przedstawiono konkretne przykłady korzystania z usług transmisji danych w roamingu). Nowe przepisy spowodują także obniżenie maksymalnych opłat za połączenia głosowe i wiadomości tekstowe.

REKLAMA

REKLAMA

Po uwzględnieniu rozmów, wiadomości tekstowych i transmisji danych poprawione rozporządzenie w sprawie roamingu przyniesie konsumentom oszczędności wynoszące 75 proc. cen z 2007 r. w odniesieniu do usług w roamingu. W tym roku Europejczycy wydadzą na usługi roamingu ok. 5 mld euro, co oznacza oszczędność około 15 mld euro w porównaniu z cenami sprzed wejścia w życie pierwszego rozporządzenia w sprawie roamingu w 2007 r.

Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Neelie Kroes powiedziała: Limity cenowe dla pobierania danych oznaczają, że dysponujemy roamingiem dla użytkowników smartfonów. Raz na zawsze kończymy z zawyżonymi stawkami za roaming w UE. Cieszę się, że dzięki podejmowanym z roku na rok unijnym działaniom obywatele są w stanie coraz więcej zaoszczędzić”.

Polecamy: Firma w kawiarni – jak bezpiecznie pracować poza biurem?

Nowe, obowiązujące od 1 lipca 2012 r. maksymalne ceny dla użytkowników sieci komórkowych kształtują się następująco:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • 29 eurocentów (plus VAT) za minutę połączenia wychodzącego,

  • 8 eurocentów (plus VAT) za minutę połączenia przychodzącego,

  • 9 eurocentów (plus VAT) za wysłanie wiadomości tekstowej,

  • 70 eurocentów (plus VAT) za megabajt (MB) w przypadku pobierania danych lub korzystania z internetu w czasie pobytu za granicą (przy zastosowaniu naliczania za każdy kilobajt).

W lipcu 2009 r. wielu operatorów naliczało ponad 4 euro za MB pobieranych danych. Teraz cena ta będzie sześciokrotnie niższa. Do 2014 r., w miarę dalszego obniżania cen, maksymalny koszt pobierania danych wyniesie zaledwie 20 eurocentów (plus VAT) za MB, czyli o 90 proc. mniej niż obecnie.

Operatorzy mogą oferować niższe stawki. Limit cenowy to stawka maksymalna, stanowiąca swojego rodzaju ochronę, zaś konkurencja powinna przyczynić się do jej obniżenia.

REKLAMA

Ponadto, aby ochronić konsumentów przed niespodziewanie wysokimi rachunkami, począwszy od dnia 1 lipca 2012 r. osoby podróżujące poza UE będą otrzymywały ostrzeżenie w postaci wiadomości tekstowej, e-maila lub wyskakującego okienka, jeżeli kwota na ich rachunku należna za przesyłanie danych w roamingu będzie się zbliżała do 50 EUR lub innego uprzednio ustalonego poziomu. Konsumenci będą wtedy musieli potwierdzić, czy zgadzają się na przekroczenie tej kwoty, aby kontynuować przesyłanie danych w roamingu. Jest to rozszerzenie systemu ostrzegawczego istniejącego obecnie w UE.

Środki wchodzące w życie dnia 1 lipca są pierwszymi z serii środków stopniowej redukcji limitów cenowych, które doprowadzić mają do powstania nowego systemu, zapewniającego większą ofertę i konkurencyjność na rynku oraz nowe interesujące możliwości w zakresie roamingu, użytkownicy będą bowiem mogli podpisywać odrębne umowy w sprawie roamingu przed rozpoczęciem podróży lub wybrać dostawcę na miejscu, w sposób zbliżony do wyboru sieci bezprzewodowej. Ta opcja dostępna będzie od 1 lipca 2014 r.

Polecamy: Powszechny dostęp do internetu w 2013 roku

Unia Europejska wprowadziła ograniczenia cen za roaming po raz pierwszy w 2007 r. (IP/07/870), chcąc zagwarantować, że abonenci telefonów komórkowych będą płacili zbliżone stawki za roaming w całej UE. W lipcu 2009 r. przyjęto zmienione przepisy, na mocy których stawki za roaming miały być dalej stopniowo obniżane, tak aby do lipca 2011 r. maksymalna stawka za roaming wynosiła 35 centów za minutę w przypadku połączeń wychodzących oraz 11 centów za minutę w przypadku połączeń odbieranych podczas pobytu za granicą (zob. IP/09/1064 oraz MEMO/09/309). Przyjęte w 2009 r. przepisy w sprawie roamingu obowiązują do końca czerwca 2012 r.

Źródło: KE

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA