REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ukryte możliwości GPS

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Odbiornik GPS, potocznie zwany nawigacją służy do orientacji w terenie, a wraz z odpowiednim oprogramowaniem kieruje nas do celu – to wiedzą wszyscy, nawet ci którzy nigdy ich nie używali. Urządzenia te jednak maja wiele ukrytych funkcji, które z perspektywy czasu mogą okazać się bardzo przydatne.

Większość użytkowników obojętnie jak zaawansowany sprzęt kupuje posługuje się tylko kilkoma jego funkcjami. Dotyczy to zarówno współczesnych smartfonów jak i GPS-ów. Obecnie w większości nawigacji satelitarnych montowane są podobne funkcje.

REKLAMA

Zostawiamy ślady

Sprzęt wyposażony w Automapę pozwala np. zapisywać ślad naszej wyprawy, który później możemy odtworzyć (w samym urządzeniu lub w Google Earth). Najczęściej opcje te ukryte są pod nazwą „zapisuj ślad” lub „ślad wycieczki”. Po włączeniu takiej funkcji musimy nadać naszej wycieczce nazwę, a więc np. rowerem przez las. W trakcie nagrywania widoczna powinna być ikoną REC lub paląca się czerwona kropka. Gdy osiągniemy wyznaczony cel wystarczy odnaleźć polecenie „zatrzymaj zapis” lub „zatrzymaj ślad”. Oczywiście zapisaną całość możemy odtworzyć później na mapie lub w trybie podróżniczym.

Ulubione punkty na mapie

REKLAMA

W zasadzie każdy odbiornik pozwala na dodawanie ważnych adresów. Dzięki temu możemy zapisać wszystkie miejsca, które często odwiedzamy. Łącząc tą funkcję z opcją Dom możemy wyznaczyć sobie najlepsze trasy od miejsca zamieszkania do punktu docelowego (poczty, urzędu, mechanika, sklepu). Ustawienia takie odnajdziemy w zakładce (opcji) ustawienia nawigacji. Następnie należy szukać przycisku „zdefiniuj adres domowy”, „ustal adres domowy” itp. Ustalić możemy go jako obecną pozycję (jeśli jesteśmy w domu) lub po prostu wprowadzić adres.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tak samo postąpić możemy z adresami miejsc docelowych, po wprowadzeniu adresu wystarczy odnaleźć w opcjach przycisk Zapisz/Save, wprowadzić nazwę miejsca i zaprogramować urządzenie. Zdefiniowane miejsca wyszukujemy na liście ulubionych pozycji (najczęściej są zapisane alfabetycznie), gdzie wpisując nazwę miejsca (pierwsze 2-3 litery) system dobierze nam je automatycznie.

Punkty pośrednie

Stosunkowo nowa nawigacja posiada opcję wyznaczania trasy wg. określonych przez użytkownika kryteriów. Wybierając punkt docelowy, możemy zdecydować czy trasa ma być szybko, krótka, omijająca ruchliwe ulice. Aby ułatwić urządzeniu zadanie, i jak najszybciej przebyć całą drogę warto wyznaczyć punkty pośrednie (nie ważne czy jadąc po drodze mamy jakieś pośrednie cele). Edytując trasę podróży odnaleźć musimy przycisk dodający dodatkowy punkt do trasy (najczęściej umieszczony w pobliżu oznaczenia początku i końca trasy). Dodając punkty pośrednie musimy wpisać ich adres, lub te oznaczyć je na mapie – po zakończeniu edycji trasy warto ją zapisać ( wraz z unikatową nazwą np. szybko przez centrum, przez stację do firmy) nazwy takie będą nam się od razu kojarzyć i pozwolą w przyszłości szybko podjąć decyzję. 

Szukamy bankomatu

Mając przy sobie GPS możemy bez problemu odszukać najbliższy bankomat. Z menu Automapy wybieramy ikonę POI, następnie na liście wybieramy bankomat. W kolejnym kroku ustalamy z jaką średnią prędkością się poruszamy, oraz częstotliwość powiadomień dźwiękowych. Następne okno to wybór zasięgu – tu oznaczamy jak daleko jesteśmy skłonni pojechać czy pójść aby dotrzeć do bankomatu. Na koniec wybieramy sposób w jaki urządzenie poinformuje nas o punkcie POI, np. dźwiękiem, obrazem itd. Po potwierdzeniu ruszamy, a poszukiwania uznajemy za rozpoczęte.

Porady, triki i tutoriale  (Windows XP, Vista, MS Office,) - czytaj na komputer.wieszjak.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

REKLAMA

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA