REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niebezpieczeństwa darmowego oprogramowania

Kaspersky LAB
=
=

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie dostępne jest darmowe oprogramowanie - tzw. freeware - praktycznie do wszystkiego. Każdy może znaleźć coś dla siebie - gry, odtwarzacze multimedialne, klienty komunikatorów internetowych itd. - istnieje również wiele miejsc, gdzie można pobrać takie programy.

Przyjmijmy, że szukasz nowego oprogramowania do pracy biurowej - z edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym itd. Rozpoczynasz wyszukiwanie i Twoja wyszukiwarka proponuje ci różne opcje. Pierwsza z nich brzmi obiecująco; strona internetowa, na której znajdują się pliki, których potrzebujesz, wygląda na legalną, więc bez namysłu klikasz. Zanim jednak będziesz mógł pobrać to, czego potrzebujesz, musisz zarejestrować się na stronie, podając swoje nazwisko, adres oraz ważny adres e-mail.

REKLAMA

REKLAMA

Chociaż wydaje ci się to trochę dziwne, przypominasz sobie , że słyszałeś o portalach, na których można pobierać dane, wymagających rejestracji w celu pobierania z pełną prędkością. Tak więc, nieco zirytowany, podajesz żądane dane w odpowiednich polach. Szybko zaznaczasz odpowiednie pole, aby potwierdzić, że zgadzasz się z warunkami, których wcale nie czytasz - w końcu zawsze zawierają to samo. Chwilę później z zadowoleniem pobierasz potrzebny Ci program.

Jednak niedługo po tym czeka Cię niemiła niespodzianka: dostajesz e-maila z żądaniem, abyś przelał 96 dolarów. Zgadzając się na warunki, nabyłeś 2 letnią subskrypcję pomocy technicznej. Jeżeli nie zapłacisz, grożą Ci sankcje prawne.

Szacuje sie, że 10 do 20% ofiar takich oszustw płaci za subskrypcję. Nie pozwól zastraszyć się tego typu groźbami. Oszustwa, takie jak to, polegają na wyłudzaniu pieniędzy poprzez żerowanie na naszym strachu przed prawem. Wiesz, że wcale nie czytałeś warunków (być może dlatego, że uważałeś, że prawdopodobnie i tak ich nie zrozumiesz lub nigdy nie słyszałeś o negatywnych skutkach).

Jeżeli dostaniesz podobny e-mail, zrób małe badanie: poszukaj w Internecie podobnych przypadków lub skontaktuj się z adwokatem. Możliwe, że taka groźba nie ma żadnej mocy prawnej lub pozostanie właśnie tym - tylko groźbą - ponieważ cyberprzestępcy zadowolą się pieniędzmi, jakie otrzymają od tych 10 - 20% ofiar, które im zapłacą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Kaspersky LAB

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA