REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Spam - czym właściwie jest

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kaspersky Lab Polska

REKLAMA

REKLAMA

Aby skutecznie zwalczać spam, należy najpierw dokładnie go zdefiniować. Większość ludzi określa spam jako nieoczekiwaną pocztę. Definicja ta nie jest jednak zupełnie poprawna i prowadzi do mylenia niektórych rodzajów korespondencji handlowej z prawdziwym spamem.

Spam jest anonimową, nieoczekiwaną, masowo rozsyłaną pocztą.

REKLAMA

REKLAMA


Na podstawie tej definicji spamu zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie powstała ustawa mająca zapobiegać spamowi. Przyjrzyjmy się dokładnie częściom składowym tej definicji:

- Anonimowy: w celu ukrycia rzeczywistego nadawcy prawdziwy spam rozsyłany jest z wyłudzonych lub przechwyconych adresów nadawcy.

- Masowo rozsyłany: prawdziwy spam wysyłany jest w ogromnych ilościach. Spamerzy zarabiają pieniądze na niewielkim odsetku odbiorców, którzy odpowiedzieli na wiadomość. Aby praktyka ta była opłacalna, należy początkowo wysłać wiadomości w dużych ilościach.

REKLAMA

- Nieoczekiwany: listy mailingowe, newslettery i inne materiały reklamowe, które użytkownicy otrzymują na własne życzenie, mogą przypominać spam, są jednak legalną pocztą. Innymi słowy, ta sama wiadomość może być zaklasyfikowana jako spam lub legalna poczta w zależności od tego, czy użytkownik wyraził zgodę na jej otrzymywanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Należy podkreślić, że słowa 'reklama' czy 'komercyjny' nie są stosowane do zdefiniowania spamu.


Wiele wiadomości będących spamem nie jest ani reklamą, ani żadnym rodzajem oferty handlowej.


Poza oferowaniem towarów i usług, wiadomości spamowe należą do jednej z następujących kategorii:

- wiadomości o charakterze politycznym,

- apele pochodzące rzekomo od instytucji charytatywnych,

- oszustwa finansowe (scam),

- łańcuszki (chain letters),

- fałszywy spam wykorzystywany do rozprzestrzeniania złośliwych programów.


Nieoczekiwana, ale legalna poczta


Legalna oferta handlowa, apel charytatywny, zaproszenie zaadresowane osobiście do rzeczywistego odbiorcy lub newsletter - wszystkie te wiadomości można zaklasyfikować do kategorii nieoczekiwana poczta, nie są one jednak spamem.


Legalne są również powiadomienia o wystąpieniu błędu podczas wysyłania wiadomości, mylnie skierowane wiadomości, wiadomości pochodzące od administratora systemu lub od dawnych znajomych, którzy nie korespondowali wcześniej za pośrednictwem poczty elektronicznej. Nieoczekiwane - z pewnością. Niechciane - niekoniecznie.


Jak postępować ze spamem


Ponieważ odbiorca może w rzeczywistości być zainteresowany nieoczekiwanymi wiadomościami, rozwiązanie antyspamowe wysokiej jakości powinno potrafić rozróżnić prawdziwy spam (nieoczekiwaną, masowo rozsyłaną pocztę) od nieoczekiwanej korespondencji. Ten rodzaj poczty powinien być oznaczony jako 'potencjalny spam', tak aby odbiorca wiadomości mógł sam zdecydować jak z nią postąpić.


Firmy powinny określić własną politykę odnośnie spamu. Administratorzy systemu powinni ocenić potrzeby poszczególnych działów i na tej podstawie różne grupy użytkowników powinny uzyskiwać dostęp do różnych skrzynek nieoczekiwanej poczty. Na przykład, osoba zajmująca się wyjazdami służbowymi może chcieć czytać materiały reklamowe z biur podróży, natomiast dział zasobów ludzkich może zapoznawać się z wszystkimi zaproszeniami na seminaria i szkolenia.


Kaspersky Lab Polska

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA