REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Organizacja imprez w obiektach wielofunkcyjnych w trakcie epidemii koronawirusa - wytyczne

Organizacja imprez w obiektach wielofunkcyjnych w trakcie epidemii koronawirusa - wytyczne /fot. Shutterstock
Organizacja imprez w obiektach wielofunkcyjnych w trakcie epidemii koronawirusa - wytyczne /fot. Shutterstock
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Rozwoju z Głównym Inspektorem Sanitarnym przygotowali wytyczne sanitarne dotyczące obiektów wielofunkcyjnych w trakcie epidemii koronawirusa.

Celem wdrażanych procedur jest:

REKLAMA

  1. Wskazanie zasad w obiektach wielofunkcyjnych, zapewniających bezpieczeństwo dla osób zaangażowanych w organizację  wydarzeń.
  2. Wskazanie zakresu współdziałania z organizatorami wydarzeń w celu dostosowania infrastruktury i wyposażenia obiektów do wymogów.
  3. Minimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników/osób zaangażowanych w organizację wydarzenia w obiektach przez jego uczestników oraz inne osoby z zewnątrz.
  4. Ograniczenie liczby osób przebywających na terenie obiektów w danym przedziale czasowym.
  5. Działanie, mające na celu ograniczenie ryzyka rozprzestrzeniania się epidemii w obiektach i dostosowanie podejmowanych działań, procedur i infrastruktury do potencjalnego zagrożenia.
  6. Stworzenie modelu procedur bezpieczeństwa umożliwiających działanie w obiektach organizatorów, firm obsługujących wydarzenia, artystów i sportowców, organizujących imprezy kulturalne, rozrywkowe, sportowe, targowe, kongresowe, konferencyjne i masowe.
  7. Zapewnienie spójności pomiędzy wytycznymi.

Polecamy: Przedsiębiorca w kryzysie (PDF)

Wytyczne zostały podzielone na następujące części:

  1. Przestrzeń komunikacyjna oraz udostępnione miejsca
  2. Bezpieczeństwo obsługi i uczestników
  3. Gastronomia i catering – żywienie dla gości oraz ekip realizacyjnych
  4. Zapewnienie czystości na terenie wydarzenia
  5. Procedury postępowania podczas obsługi wydarzeń
  6. Procedury postępowania w odniesieniu do osoby posiadającej symptomy zakażenia

Przestrzeń komunikacyjna oraz udostępnione miejsca

  1. Określenie maksymalnej liczby uczestników spotkań, konferencji poprzez:
    • Zastosowanie przelicznika osób do powierzchni w zależności od typu obiektu.
    • Zastosowanie minimalnej wymaganej odległości pomiędzy krzesłami, stolikami.
    • Określenie dopuszczalnej liczby osób w windach.
  2. Ograniczenie liczby uczestników wydarzeń poprzez:
    • Utrzymanie bezpiecznych odległości pomiędzy udostępnionymi miejscami siedzącymi.
    • Zmniejszenie liczby udostępnionych miejsc siedzących do ilości proponowanych w poszczególnych etapach odmrażania dla danego rodzaju organizatorów i wydarzeń.
    • Zmniejszenie liczby  udostępnionych miejsc tymczasowych (na płycie) do ilości proponowanych w poszczególnych etapach odmrażania dla danego rodzaju organizatorów i wydarzeń.
    • Zmniejszenie liczby udostępnionych miejsc stojących (na płycie) do ilości proponowanych w poszczególnych etapach odmrażania dla danego rodzaju organizatorów i wydarzeń.
    • Wprowadzenie procedur kolejności lub liczby wpuszczania osób po przekroczeniu dopuszczalnej normy osób w wydarzeniu (kolejność zgłaszania się, sloty czasowe, numeracja biletów) w zależności od charakteru imprezy i wytycznych obowiązujących organizatorów.
  3. Uruchomienie większej liczby wejść, toalet (tak, aby uniknąć tłoku)  na teren imprezy oraz organizacja wejść dedykowanych do poszczególnych stref. W każdym wejściu uruchomienie stanowisk do dezynfekcji rąk.
  4. Utrzymanie bezpiecznych odległości (2 m), zgodnie z otrzymanymi wytycznymi dla organizatorów, pomiędzy osobami stojącymi w kolejkach do wejść na teren imprezy, do punktów gastronomicznych, szatni, w windach.
  5. Opracowanie procedur dla obsługi imprez w zakresie postępowania, zasad bezpieczeństwa swojego i gości, sposobu informowania oraz egzekwowania wymogów.
  6. W zakresie systemów wentylacyjno-klimatyzacyjnych – stosowanie się do zaleceń NIZP- PZH.
  7. Komunikaty skierowane do uczestników imprezy w zakresie profilaktyki zdrowotnej i przestrzegania zasad higieny – wykorzystanie plakatów, piktogramów, systemów audiowizualnych, systemów dźwiękowych.

Bezpieczeństwo obsługi i uczestników

  1. Dopuszczenie do pracy pracowników po przeprowadzonej kontroli temperatury ciała, za ich zgodą, oraz wyposażanych w maseczki / przyłbice ochronne oraz rękawiczki, jeśli nadal będzie to wymagane obowiązującymi przepisami prawa. Pracownicy obsługujący wydarzenie wyrażają zgodę na pomiar temperatury ciała. W obsłudze wydarzenia nie uczestniczą osoby z symptomami choroby zakaźnej. 
  2. Spotkania i narady wewnętrzne z zachowaniem bezpiecznej odległości pomiędzy osobami.
  3. Zapewnienie środków ochrony osobistej dla pracowników/osób świadczących usługi (maseczki, przyłbice, kaski ochronne, rękawice jednorazowe) i preparatów do dezynfekcji rąk, zgodnie z obowiązującymi regulacjami w tym zakresie.
  4. Zapewnienie wsparcia organizatorom w zakresie wdrożenia i realizacji imiennej sprzedaży biletów i dokonywania sprawdzeń tożsamości – na wejściu lub w inny sposób identyfikacji uczestników wydarzeń,  po uprzednim uzyskaniu ich zgody, o czym muszą być wcześniej poinformowani.
  5. W celu usprawnienia kontroli bezpieczeństwa, zapewnienie dodatkowych miejsc depozytowych, poza terenem wydarzeń i nie w bezpośredniej bliskości wejść na wydarzenia dla osób z większymi bagażami – ograniczenie rozmiaru bagażu dopuszczalnego na terenie imprezy.
  6. Uwzględnianie w dokumentacji na imprezy masowe dodatkowych rozwiązań w zakresie niwelowania zagrożeń epidemiologicznych.
  7. Wyznaczenie osoby w zakresie bhp i zagrożeń epidemiologicznych lub rozszerzenie zadań dla operatorów medycznych.
  8. Dedykowanie na stałe dodatkowego miejsca na terenie obiektu dla osób wymagających izolacji.

Gastronomia i catering – żywienie dla gości oraz ekip realizacyjnych

  1. W przypadku usług gastronomicznych należy stosować wytyczne dla gastronomii.

Zapewnienie czystości na terenie wydarzenia

  1. Zapewnienie odpowiednich zabezpieczeń dla personelu sprzątającego (maseczki, rękawiczki, płyny do mycia i dezynfekcji).
  2. Określenie ilości dozowników z płynem do dezynfekcji rąk przy wejściach, w przestrzeniach dla publiczności, w toaletach i ich stałe monitorowanie celem uzupełniania.
  3. Zabezpieczenie folią terminali płatniczych oraz ich dezynfekowanie nie rzadziej niż co godzinę.
  4. Sprzątanie i dezynfekcja powierzchni publicznych w trakcie i po wydarzeniu – wyznaczenie częstotliwości w oparciu o ocenę ryzyka.
  5. Dezynfekcja strefy backstage oraz stref produkcyjnych po każdym wydarzeniu.
  6. Sprzątanie i dezynfekcja stref przygotowania i wydawania posiłków.
  7. Przygotowanie i oznaczenie pojemników dedykowanych na utylizację, uwzględnienie kategorii odpadów w umowach z firmami odbierającymi odpady. Rekomenduje się postępowanie zgodnie z wytycznymi Ministerstwa  Klimatu i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
  8. Udostępnienie w toaletach instrukcji w zakresie mycia i dezynfekcji rąk.

Procedury postępowania podczas obsługi wydarzeń

  1. W trakcie montażu i demontażu zachowanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących dla firm zabudowujących i dostawców zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami i zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego – opracowanie instrukcji bezpieczeństwa epidemicznego dla obiektu w trakcie przygotowań i przebiegu wydarzeń; przekazanie do zaopiniowania na 14 dni przed wydarzeniem właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej (dotyczy dużych wydarzeń w obiektach zamkniętych).
  2. Obowiązek zapewnienia pracownikom i podwykonawcom dodatkowego niezbędnego sprzętu, środków ochrony osobistej, zgodnie z obowiązującymi regulacjami.
  3. Zasady pracy pracowników oraz osób zaangażowanych w organizację wydarzenia uwzględniające:
    • obowiązkowe mycie i dezynfekcja rąk;
    • wyposażenie i ubiór osób zaangażowanych w organizację wydarzenia:
      - maski ochronne na twarz, zgodnie z przepisami rozporządzenia;
      - rękawiczki jednorazowe;
      - kombinezony ochronne (kilka) do dyspozycji wskazanych osób z obsługi na   wypadek wystąpienia konieczności podejmowania działań w takim wyposażeniu.
  4. Szkolenie pracowników w zakresie prawidłowego stosowania i użytkowania środków dezynfekujących i odzieży ochronnej.
  5. Wdrożenie wymogów i standardów organizacji obecności wykonawców, zawodników w strefach backstage.
  6. Odseparowanie dróg dojścia wykonawców i ekip technicznych.

Procedury postępowania w odniesieniu do osoby posiadającej symptomy zakażenia

  1. Przygotowanie zamkniętych, odizolowanych i odpowiednio dezynfekowanych pomieszczeń dla osób z objawami infekcji. Zapewnienie odpowiedniego zabezpieczenia pracownikom medycznym pracującym w tym pomieszczeniu.  
  2. Osoby wykazujące objawy chorobowe lub, będące w trakcie kwarantanny nie mogą korzystać z miejsc publicznych, w tym uczestniczyć w spotkaniach, konferencjach, imprezach sportowo-artystycznych.
  3. Poinformowanie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej o osobie z podejrzeniem zarażenia.
  4. Ustalenie postępowania z organizatorem wydarzenia.
  5. Dezynfekcja miejsca izolacji.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

    Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

    Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

    Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

    "DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

    Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

    Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

    "Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

    REKLAMA

    Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

    W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

    Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

    12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

    Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

    Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

    Branża HoReCa nie jest w najlepszej kondycji. Restauracja z Wrocławia ma 4,2 mln zł długów

    Branża HoReCa od pandemii nie ma się najlepiej. Prawie 13,6 tys. obiektów noclegowych, restauracji i firm cateringowych w Polsce ma przeterminowane zaległości finansowe na ponad 352 mln zł. 

    REKLAMA

    Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

    Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

    Coraz więcej firm ma w planach inwestycje – najwięcej wśród średnich, co trzecia. Co to oznacza dla gospodarki

    Czwarty kwartał z rzędu rośnie optymizm wśród przedsiębiorców, co oznacza powrót do normalności jakiego nie było od czasów pandemii. Stabilność w pozytywnych nastrojach właścicieli i kadry zarządzającej firmy dobrze rokuje dla tempa wzrostu polskiej gospodarki.

    REKLAMA