REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Opłaty produktowe 2014. O ile wzrosły opłaty produktowe 2014? Wysokość opłat produktowych w 2014 roku. Sprawdź ile wynoszą opłaty produktowe w 2014 roku!

Opłaty produktowe 2014

 
Maksymalne stawki opłat produktowych w 2014 r.

REKLAMA

 

L.p.

Wyszczególnienie

Wysokość opłat

1

dla opakowań wymienionych w tabeli nr 1

4,69 zł za 1 kg

4

dla produktów wymienionych w poz. 1 w tabeli nr 2

3,14 zł za 1 kg

5

dla produktów wymienionych w poz. 3 w tabeli nr 2

3,14 zł za 1 kg dla opony nowej i używanej regenerowanej (bieżnikowanej) oraz 12,55 zł za 1 kg dla opony używanej nieregenerowanej (niebieżnikowanej)

 


Opłaty produktowe 2013

 
Opłata produktowa ma na celu zmotywowanie przedsiębiorców do poszukiwania nowych, korzystniejszych dla środowiska opakowań, które będą jednocześnie bardziej opłacalne finansowo dla samego przedsiębiorcy.


Zgodnie z obwieszczeniem Ministra Środowiska z dnia 25 września 2012 r. w sprawie maksymalnych stawek opłat produktowych na rok 2013 wzrasta wysokość wymienionych w obwieszczeniu opłat produktowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Obwieszczenie zawiera dane o maksymalnych stawkach opłat produktowych za 2013 rok, które wynoszą odpowiednio:


- dla opakowań wymienionych w załączniku nr 1 do ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej - 4,57 zł za 1 kg;


- dla produktów wymienionych w poz. 1 w załączniku nr 3 do ustawy, o której mowa w pkt 1 - 3,06 zł za 1 kg;


- dla produktów wymienionych w poz. 3 w załączniku nr 3 do ustawy, o której mowa w pkt 1 - 3,06 zł za 1 kg dla opony nowej i używanej regenerowanej (bieżnikowanej) oraz 12,22 zł za 1 kg dla opony używanej nieregenerowanej (niebieżnikowanej).


Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


Nowe stawki opłat produktowych obowiązują od 1 stycznia 2013 roku.

 
Obwieszczenie Ministra Środowiska powoduje podwyżkę opłat o 12 groszy za 1 kg opakowań z aluminium, tworzyw sztucznych, papieru, tektury, stali, drewna i szkła gospodarczego.


Opłata wzrośnie o 8 groszy za kilogram w przypadku opłat za opakowania dla olejów smarowych, z wyłączeniem jednak olejów smarowych do przeprowadzania przemian chemicznych innych niż proces specyficzny, olejów białych, parafiny ciekłej, mieszanek olejowych do obróbki metali, olejów zapobiegających przyleganiu do form, olejów antykorozyjnych, olejów smarowych pozostałych oraz pozostałych olejów i olejów odpadowych.


Również o 8 groszy za kilogram wzrośnie w 2013 roku opłata za opony nowe i używane regenerowane, a o 33 grosze z kilogram wzrośnie opłata za opony używane nieregenerowane.

 
Zobacz: Ochrona własności intelektualnej w przedsiębiorstwie

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA