REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rejestr farmaceutów na uproszczonej zasadzie

REKLAMA

REKLAMA

Farmaceuci, którzy wykonują zawód tymczasowo i chcą, by ich dane zostały wpisane do rejestru, będą mogli skorzystać z uproszczonego sposobu rejestracji.

21 grudnia 2009 roku weszło w życie rozporządzenie odnoszące się do wykonywania tymczasowego zawodu farmaceuty. Do rejestru uproszczonego obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej wykonujących na terenie danej okręgowej izby aptekarskiej tymczasowo i okazjonalnie czynności zawodowe farmaceuty, zwanego „rejestrem uproszczonym”, okręgowa rada aptekarska wpisuje dane osoby zainteresowanej wpisem po sprawdzeniu dokumentów, oświadczeń i informacji będących podstawą wpisu.

REKLAMA

Tym samym zgodnie z rozporządzeniem okręgowa rada aptekarska dokonuje zmian w rejestrze uproszczonym:

1) Na podstawie oświadczeń uzyskanych od zainteresowanych;
2) Po przekazaniu przez farmaceutę aktualnych dokumentów;
3) Na podstawie informacji uzyskanych o farmaceucie.

Jeżeli dokumenty, oświadczenia lub informacje będące podstawą wpisu do rejestru uproszczonego zawierają dane budzące wątpliwości, okręgowa rada aptekarska może zobowiązać farmaceutę do złożenia stosownych wyjaśnień.

REKLAMA

Zmian w rejestrze uproszczonym dokonuje się nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania dokumentów, oświadczeń lub informacji. Rejestr uproszczony prowadzony jest w formie księgi ewidencyjnej oraz przy użyciu systemu teleinformatycznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wpisów w księdze ewidencyjnej dokonuje się pod kolejnym numerem. Treść wpisu, zmiany wpisu lub jego skreślenie muszą być zgodne z dokumentami, oświadczeniami i informacjami, stanowiącymi akta ewidencyjne. Jeżeli obszar działania okręgowej izby aptekarskiej obejmuje dwa lub więcej województw, rejestr uproszczony prowadzi się oddzielnie dla każdego województwa.

Zmian w księdze ewidencyjnej dokonuje się w sposób czytelny, z podaniem daty dokonania tej zmiany oraz czytelnym podpisem osoby jej dokonującej. Osoba dokonująca zmian w księdze ewidencyjnej jest obowiązana dokonać stosownej zmiany w rejestrze uproszczonym prowadzonym przy użyciu systemu teleinformatycznego.

Akta ewidencyjne opatruje się numerem zgodnym z numerem wpisu do księgi ewidencyjnej i przechowuje się w miejscu specjalnie do tego wyodrębnionym, zapewniającym ochronę danych osobowych przed osobami nieuprawnionymi lub ich zniszczeniem. Księgę ewidencyjną i akta ewidencyjne prowadzi się zgodnie z przepisami dotyczącymi klasyfikacji dokumentów do celów archiwalnych.

Warto zaznaczyć, że rozporządzenie będzie miało istotny wpływ na uszczelnienie systemu wydawania leków przez osoby pracujące w punktach aptecznych. Poza tym poprawi znacznie bezpieczeństwo pacjentów, eliminując osoby postronne pracujące w aptekach

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 4 listopada 2009 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru uproszczonego obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej wykonujących tymczasowo i okazjonalnie czynności zawodowe farmaceuty ( Dz. U z 2009 Nr 194 poz. 1500)

Zobacz także: Zakładam firmę – Apteka.wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA