REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Elektronikę kupujemy w sieci jednak zwykłe zakupy tradycyjnie

Jakie zakupy robimy przez internet?
Jakie zakupy robimy przez internet?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak Polacy wydają swoje pieniądze? Jakie są ich preferencje zakupowe? W kategoriach takich jak zabawki, gry i sprzęt elektroniczny dominują zakupy online. Ponadto prawie połowa badanych przyznaje, że obecny kryzys gospodarczy wpłynął na ich wydatki, skłaniając do oszczędzania.

Jak robimy zakupy?

Badanie pokazuje, że Polacy najczęściej nabywają produkty spożywcze i artykuły gospodarstwa domowego w sklepach stacjonarnych. Aż 86 proc. ankietowanych przyznaje, że robi zakupy spożywcze głównie w sklepach, a jedynie 2 proc. korzysta z internetu.

REKLAMA

Więcej niż 3 na 5 osób dokonuje zakupów produktów domowych głównie w sklepach (64 proc.), a jedna czwarta robi to tam, gdzie jest najwygodniej (25 proc.). W przypadku produktów kosmetycznych 45 proc. osób robi zakupy w sklepach, a 21 proc. wybiera internet.

W jakich obszarach przeważają zakupy online?

REKLAMA

Pomimo dominacji sklepów stacjonarnych w niektórych kategoriach internet staje się coraz popularniejszym kanałem zakupowym. 40 proc. respondentów kupuje meble i dekoracje do domu w sklepach stacjonarnych, a tylko 16 proc. korzysta w tym celu z internetu. Jednak już 40 proc. ankietowanych nabywa sprzęt elektroniczny i gadżety głównie online, podczas gdy 27 proc. z nich robi to w sklepach stacjonarnych.

Ponad jedna trzecia (35 proc.) badanych kupuje ubrania, buty i akcesoria tam, gdzie jest to najwygodniejsze, podczas gdy 3 na 10 konsumentów (34 proc.) robi to w sklepach stacjonarnych, a podobna liczba korzysta w tym celu z internetu (31 proc.). Co więcej, 43 proc. Polaków dokonuje zakupów zabawek i gier online, a 38 proc. tam, gdzie jest to najwygodniejsze.

Jaka jest strukturę wydatków?

Według badania 44 proc. Polaków nie przewiduje zmian w swoich wydatkach w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Dwóch na pięciu ankietowanych spodziewa się wyższych wydatków w następnych trzech miesiącach, a tylko 1 na 6 Polaków (16 proc.) uważa, że wyda mniej w porównaniu do poprzednich miesięcy. Co więcej, około połowy (49 proc.) badanych, których domowe budżety zostały dotknięte przez obecny kryzys gospodarczy, przyznaje, że zaczęła wydawać mniej niż zazwyczaj. Szczególnie dotyczy to grupy wiekowej 55-64 lat, gdzie aż 57 proc. deklaruje ograniczenia wydatków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ciekawe jest, że więcej niż jedna trzecia (37 proc.) badanych jest bardziej świadoma swoich wydatków. Dotyczy to przede wszystkim młodszych grup wiekowych (18-34 lata), gdzie aż 43 proc. wykazuje dużą świadomość w tym obszarze.

Zmieniające się nawyki zakupowe 

„Zmieniające się nawyki zakupowe Polaków są fascynującym zjawiskiem. Z jednej strony widzimy, że rośnie popularność zakupów online w niektórych kategoriach, takich jak zabawki, gry, elektronika i gadżety, podczas gdy w obszarze takim jak zakupy spożywcze sklepy stacjonarne wciąż dominują” – komentuje Rafał Gołębiewski, Head of SMB Poland, Germany and Nordics, Elavon.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA