REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile Polacy wydają na aktywność sportową?

Subskrybuj nas na Youtube
aktywności sportowe wydatki
aktywności sportowe wydatki

REKLAMA

REKLAMA

2/5 Polaków podjęło w zeszłym roku aktywności sportowe – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego . Regularnie ćwiczy co piąty, a co trzeci życie bez sportu tłumaczy brakiem czasu. Ulubioną aktywnością Polaków jest jazda na rowerze.

Aktywność sportowa Polaków. Główny Urząd Statystyczny przeanalizował wydatki oraz uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2021 roku . Z danych wynika, że w zeszłym roku w zajęciach sportowych lub rekreacji ruchowej uczestniczyło 38,8% Polaków (36,7% kobiet oraz 41% mężczyzn). Prawie 66% badanych deklaruje bardzo dobrą i dobrą kondycję fizyczną - częściej są to mężczyźni (70%) niż kobiety (62%). Jako złą lub bardzo złą ocenia ją zaledwie 7,8%. Jednak sumienne ćwiczenia nie są naszą mocną stroną. Regularnie aktywności sportowe podejmuje 20,6% Polaków. Aktywność́ fizyczną podejmowało ponad 40% mieszkańców miast (w największych miastach - ponad 50%), w przypadku wsi był to zaledwie co trzeci mieszkaniec.

REKLAMA

Jakie sporty uprawiają Polacy?

Najpopularniejszą aktywnością sportową wśród Polaków jest jazda na rowerze. Zarówno wśród ćwiczących kobiet, jak i mężczyzn ponad 60% uprawiało ten sport. Na drugim miejscu znalazło się pływanie, które praktykowało 34% aktywnych sportowo osób (30% kobiet i 38% mężczyzn). Co czwarty uczestniczył w ogólnorozwojowych zajęciach sportowych, takich jak spacery rekreacyjne, skakanie na skakance czy ćwiczenia na rowerze stacjonarnym. Kobiety często wybierały aerobik, fitness i gimnastykę̨ (25%) oraz jogging i nordic walking (19%), natomiast mężczyźni grę w piłkę nożną (28%) oraz sporty siłowe i kulturystykę (12%).

Jaką kartę sportową docenią pracownicy?

- Obecnie pracodawcy prześcigają się w oferowaniu benefitów, które zadowolą pracowników i przyciągną nowych zatrudnionych. Popularna karta sportowa oferująca w głównej mierze zajęcia na siłowni nie odpowie na potrzeby części Polaków. W wyniku pandemii przyzwyczailiśmy się do organizowania sobie aktywności we własnym mieszkaniu czy na zewnątrz, co doskonale widzimy w danych, gdzie dominuje rower, basen czy spacery. Dlatego dobrym pomysłem jest dobranie takiego benefitu, który pozwoli pracownikom ćwiczyć gdziekolwiek zechcą, nie martwiąc się o ewentualne kontuzje i ich finansowe i zdrowotne konsekwencje – zauważa Grażyna Anna Sitkowska, kierownik Zespołu Ubezpieczeń NNW Wiener.

Jaka jest motywacja do aktywności sportowej?

Najczęstszym motywem podejmowania aktywności przez Polaków jest przyjemność i rozrywka płynąca z uprawiania sportu – takiego zdania jest 67,5% mężczyzn oraz 62% kobiet. Nie bez znaczenia jest również utrzymanie kondycji fizycznej oraz zachowanie właściwej sylwetki, na czym nieco mocniej zależy kobietom (41%) niż mężczyznom (40%). Kolejnym argumentem za sportowym trybem życia jest zdrowie oraz zalecenia lekarza (kobiety – 27%, mężczyźni – 22%). Spośród osób, które nie podejmują aktywności sportowych, co trzecia argumentuje to brakiem wolnego czasu. Mocniej dotyczy to mężczyzn (33%) niż kobiet (27%). Drugim najczęstszym powodem był brak zainteresowania lub preferowanie wypoczynku biernego (23%), a kolejnym – wiek badanych (17%).

Jakie wydatki na aktywność sportową?

Średni koszt poniesiony na sport i rekreację ruchową przez gospodarstwo domowe wyniósł 870 zł, w tym na zakup sprzętu sportowego – 154 zł. Na pozostałe cele sportowo-rekreacyjne wydatki ponosiło prawie 40% gospodarstw domowych. Kwota wydatkowana w przeliczeniu na 1 gospodarstwo wyniosła 716 zł. Najwięcej Polacy wydają na udział w zajęciach sportowych i rekreacji ruchowej (493 zł). Wydatki na ten cel poniosło 25,9% ogółu gospodarstw domowych. Na zakup odzieży sportowej przeznaczono 151 zł (wydatki poniosło 29,7% gospodarstw), na konserwację i wypożyczenie sprzętu sportowego – 40 zł (10,1% gospodarstw), a na udział w obozach sportowych lub sportowo-rekreacyjnych – 32 zł (2,4% gospodarstw).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA