REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile Polacy wydają na aktywność sportową?

aktywności sportowe wydatki
aktywności sportowe wydatki

REKLAMA

REKLAMA

2/5 Polaków podjęło w zeszłym roku aktywności sportowe – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego . Regularnie ćwiczy co piąty, a co trzeci życie bez sportu tłumaczy brakiem czasu. Ulubioną aktywnością Polaków jest jazda na rowerze.

Aktywność sportowa Polaków. Główny Urząd Statystyczny przeanalizował wydatki oraz uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2021 roku . Z danych wynika, że w zeszłym roku w zajęciach sportowych lub rekreacji ruchowej uczestniczyło 38,8% Polaków (36,7% kobiet oraz 41% mężczyzn). Prawie 66% badanych deklaruje bardzo dobrą i dobrą kondycję fizyczną - częściej są to mężczyźni (70%) niż kobiety (62%). Jako złą lub bardzo złą ocenia ją zaledwie 7,8%. Jednak sumienne ćwiczenia nie są naszą mocną stroną. Regularnie aktywności sportowe podejmuje 20,6% Polaków. Aktywność́ fizyczną podejmowało ponad 40% mieszkańców miast (w największych miastach - ponad 50%), w przypadku wsi był to zaledwie co trzeci mieszkaniec.

REKLAMA

Jakie sporty uprawiają Polacy?

Najpopularniejszą aktywnością sportową wśród Polaków jest jazda na rowerze. Zarówno wśród ćwiczących kobiet, jak i mężczyzn ponad 60% uprawiało ten sport. Na drugim miejscu znalazło się pływanie, które praktykowało 34% aktywnych sportowo osób (30% kobiet i 38% mężczyzn). Co czwarty uczestniczył w ogólnorozwojowych zajęciach sportowych, takich jak spacery rekreacyjne, skakanie na skakance czy ćwiczenia na rowerze stacjonarnym. Kobiety często wybierały aerobik, fitness i gimnastykę̨ (25%) oraz jogging i nordic walking (19%), natomiast mężczyźni grę w piłkę nożną (28%) oraz sporty siłowe i kulturystykę (12%).

Jaką kartę sportową docenią pracownicy?

- Obecnie pracodawcy prześcigają się w oferowaniu benefitów, które zadowolą pracowników i przyciągną nowych zatrudnionych. Popularna karta sportowa oferująca w głównej mierze zajęcia na siłowni nie odpowie na potrzeby części Polaków. W wyniku pandemii przyzwyczailiśmy się do organizowania sobie aktywności we własnym mieszkaniu czy na zewnątrz, co doskonale widzimy w danych, gdzie dominuje rower, basen czy spacery. Dlatego dobrym pomysłem jest dobranie takiego benefitu, który pozwoli pracownikom ćwiczyć gdziekolwiek zechcą, nie martwiąc się o ewentualne kontuzje i ich finansowe i zdrowotne konsekwencje – zauważa Grażyna Anna Sitkowska, kierownik Zespołu Ubezpieczeń NNW Wiener.

Jaka jest motywacja do aktywności sportowej?

Najczęstszym motywem podejmowania aktywności przez Polaków jest przyjemność i rozrywka płynąca z uprawiania sportu – takiego zdania jest 67,5% mężczyzn oraz 62% kobiet. Nie bez znaczenia jest również utrzymanie kondycji fizycznej oraz zachowanie właściwej sylwetki, na czym nieco mocniej zależy kobietom (41%) niż mężczyznom (40%). Kolejnym argumentem za sportowym trybem życia jest zdrowie oraz zalecenia lekarza (kobiety – 27%, mężczyźni – 22%). Spośród osób, które nie podejmują aktywności sportowych, co trzecia argumentuje to brakiem wolnego czasu. Mocniej dotyczy to mężczyzn (33%) niż kobiet (27%). Drugim najczęstszym powodem był brak zainteresowania lub preferowanie wypoczynku biernego (23%), a kolejnym – wiek badanych (17%).

Jakie wydatki na aktywność sportową?

Średni koszt poniesiony na sport i rekreację ruchową przez gospodarstwo domowe wyniósł 870 zł, w tym na zakup sprzętu sportowego – 154 zł. Na pozostałe cele sportowo-rekreacyjne wydatki ponosiło prawie 40% gospodarstw domowych. Kwota wydatkowana w przeliczeniu na 1 gospodarstwo wyniosła 716 zł. Najwięcej Polacy wydają na udział w zajęciach sportowych i rekreacji ruchowej (493 zł). Wydatki na ten cel poniosło 25,9% ogółu gospodarstw domowych. Na zakup odzieży sportowej przeznaczono 151 zł (wydatki poniosło 29,7% gospodarstw), na konserwację i wypożyczenie sprzętu sportowego – 40 zł (10,1% gospodarstw), a na udział w obozach sportowych lub sportowo-rekreacyjnych – 32 zł (2,4% gospodarstw).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA