REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile Polacy wydają na aktywność sportową?

Subskrybuj nas na Youtube
aktywności sportowe wydatki
aktywności sportowe wydatki

REKLAMA

REKLAMA

2/5 Polaków podjęło w zeszłym roku aktywności sportowe – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego . Regularnie ćwiczy co piąty, a co trzeci życie bez sportu tłumaczy brakiem czasu. Ulubioną aktywnością Polaków jest jazda na rowerze.

Aktywność sportowa Polaków. Główny Urząd Statystyczny przeanalizował wydatki oraz uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2021 roku . Z danych wynika, że w zeszłym roku w zajęciach sportowych lub rekreacji ruchowej uczestniczyło 38,8% Polaków (36,7% kobiet oraz 41% mężczyzn). Prawie 66% badanych deklaruje bardzo dobrą i dobrą kondycję fizyczną - częściej są to mężczyźni (70%) niż kobiety (62%). Jako złą lub bardzo złą ocenia ją zaledwie 7,8%. Jednak sumienne ćwiczenia nie są naszą mocną stroną. Regularnie aktywności sportowe podejmuje 20,6% Polaków. Aktywność́ fizyczną podejmowało ponad 40% mieszkańców miast (w największych miastach - ponad 50%), w przypadku wsi był to zaledwie co trzeci mieszkaniec.

REKLAMA

Jakie sporty uprawiają Polacy?

Najpopularniejszą aktywnością sportową wśród Polaków jest jazda na rowerze. Zarówno wśród ćwiczących kobiet, jak i mężczyzn ponad 60% uprawiało ten sport. Na drugim miejscu znalazło się pływanie, które praktykowało 34% aktywnych sportowo osób (30% kobiet i 38% mężczyzn). Co czwarty uczestniczył w ogólnorozwojowych zajęciach sportowych, takich jak spacery rekreacyjne, skakanie na skakance czy ćwiczenia na rowerze stacjonarnym. Kobiety często wybierały aerobik, fitness i gimnastykę̨ (25%) oraz jogging i nordic walking (19%), natomiast mężczyźni grę w piłkę nożną (28%) oraz sporty siłowe i kulturystykę (12%).

Jaką kartę sportową docenią pracownicy?

- Obecnie pracodawcy prześcigają się w oferowaniu benefitów, które zadowolą pracowników i przyciągną nowych zatrudnionych. Popularna karta sportowa oferująca w głównej mierze zajęcia na siłowni nie odpowie na potrzeby części Polaków. W wyniku pandemii przyzwyczailiśmy się do organizowania sobie aktywności we własnym mieszkaniu czy na zewnątrz, co doskonale widzimy w danych, gdzie dominuje rower, basen czy spacery. Dlatego dobrym pomysłem jest dobranie takiego benefitu, który pozwoli pracownikom ćwiczyć gdziekolwiek zechcą, nie martwiąc się o ewentualne kontuzje i ich finansowe i zdrowotne konsekwencje – zauważa Grażyna Anna Sitkowska, kierownik Zespołu Ubezpieczeń NNW Wiener.

Jaka jest motywacja do aktywności sportowej?

Najczęstszym motywem podejmowania aktywności przez Polaków jest przyjemność i rozrywka płynąca z uprawiania sportu – takiego zdania jest 67,5% mężczyzn oraz 62% kobiet. Nie bez znaczenia jest również utrzymanie kondycji fizycznej oraz zachowanie właściwej sylwetki, na czym nieco mocniej zależy kobietom (41%) niż mężczyznom (40%). Kolejnym argumentem za sportowym trybem życia jest zdrowie oraz zalecenia lekarza (kobiety – 27%, mężczyźni – 22%). Spośród osób, które nie podejmują aktywności sportowych, co trzecia argumentuje to brakiem wolnego czasu. Mocniej dotyczy to mężczyzn (33%) niż kobiet (27%). Drugim najczęstszym powodem był brak zainteresowania lub preferowanie wypoczynku biernego (23%), a kolejnym – wiek badanych (17%).

Jakie wydatki na aktywność sportową?

Średni koszt poniesiony na sport i rekreację ruchową przez gospodarstwo domowe wyniósł 870 zł, w tym na zakup sprzętu sportowego – 154 zł. Na pozostałe cele sportowo-rekreacyjne wydatki ponosiło prawie 40% gospodarstw domowych. Kwota wydatkowana w przeliczeniu na 1 gospodarstwo wyniosła 716 zł. Najwięcej Polacy wydają na udział w zajęciach sportowych i rekreacji ruchowej (493 zł). Wydatki na ten cel poniosło 25,9% ogółu gospodarstw domowych. Na zakup odzieży sportowej przeznaczono 151 zł (wydatki poniosło 29,7% gospodarstw), na konserwację i wypożyczenie sprzętu sportowego – 40 zł (10,1% gospodarstw), a na udział w obozach sportowych lub sportowo-rekreacyjnych – 32 zł (2,4% gospodarstw).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA