Cel wdrażanych procedur:
- Dodatkowe zwiększenie bezpieczeństwa pracowników (obsługi) campingów oraz turystów.
- Minimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników (obsługi) oraz turystów.
- Ograniczenie liczby kontaktów na terenie campingu w danym przedziale czasowym,
w ramach zabezpieczenia przed ryzykiem zakażenia. - Kompleksowe działanie przeciwepidemiczne dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemii.
Wytyczne zostały podzielone na cztery części:
- Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/obsłudze.
- Zapewnienie bezpieczeństwa w obiekcie.
- Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracowników/obsługi.
- Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/ turysty/ klienta zakażenia koronawirusem.
Polecamy: Tarcza antykryzysowa – Podatki i prawo gospodarcze. Pakiet 5 ebooków
reklama
reklama
Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/obsłudze
- Podział realizowanych przez camping zadań tak, aby ich część – niewymagająca fizycznej obecności pracowników w obiekcie - mogła być jak najdłużej realizowana zdalnie.
- Organizację stanowisk pracy z uwzględnieniem wymaganego dystansu przestrzennego między pracownikami (minimum 1,5 m, chyba, ze jest to niemożliwe ze względu na charakter wykonywanej działalności, przy czym pracodawca zapewni środki ochrony osobistej ).
- Organizację trybu pracy z uwzględnieniem systemu zmianowego i rotacyjnego oraz niezbędnej rezerwy kadrowej, na wypadek wzrostu ryzyka epidemicznego (działania rekomendowane).
- Zapewnienie służbom porządkowym oraz pracownikom mającym kontakt z turystami dostępu do środków ochrony indywidualnej (maseczki ochronne, rękawice jednorazowe) i preparatów do dezynfekcji rąk.
- Zapewnienie, w miarę możliwości, wietrzenia nieklimatyzowanych pomieszczeń.
- Ograniczenie do niezbędnego minimum spotkań i narad wewnętrznych; spotkania powinny być przeprowadzane przy otwartych oknach z zachowaniem rekomendowanych przez służby sanitarne odległości pomiędzy osobami (minimum 1,5 m); preferowany kontakt telefoniczny oraz mailowy.
- Ograniczenie korzystania przez pracowników z przestrzeni wspólnych, w tym:
- wprowadzenie różnych godzin przerw,
- zmniejszenie liczby pracowników korzystających ze wspólnych obszarów w danym czasie (np. przez rozłożenie przerw na posiłki).
- Szczególną troskę o pracowników z grup bardziej narażonych na ryzyko epidemiczne – jeśli to możliwe nie angażowanie w bezpośredni kontakt z turystami/klientem osób powyżej 60 r.ż. oraz przewlekle chorych.
- Wytyczne dla pracowników:
- przed rozpoczęciem pracy, tuż po przyjściu do pracy obowiązkowo należy umyć ręce wodą z mydłem,
- regularnie, często i dokładnie myć ręce wodą z mydłem zgodnie z instrukcją znajdującą się przy umywalce i dezynfekować osuszone dłonie środkiem na bazie alkoholu (min. 60%),
- nosić osłonę nosa i ust, ewentualnie przyłbicę oraz jednorazowe rękawice ochronne podczas wykonywania obowiązków,
- zachować bezpieczną odległość od rozmówcy i współpracowników (rekomendowane są 1,5 metry pracownicy zaś pozostałe osoby -2 metry),
- podczas kaszlu i kichania zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce,
- starać się nie dotykać dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu,
- dołożyć wszelkich starań, aby stanowiska pracy były czyste i higieniczne, szczególnie po zakończonym dniu pracy; należy pamiętać o dezynfekcji powierzchni dotykowych jak słuchawka telefonu, klawiatura i myszka, włączniki świateł czy biurka,
- regularnie (kilka razy w ciągu dnia) czyścić powierzchnie wspólne, z którymi stykają się turyści/klienci, np. klamki drzwi wejściowych, poręcze, blaty, oparcia krzeseł,
- tradycyjne pokazywanie miejsc na mapie palcem zastąpić wyświetlaniem na ekranach lub za pośrednictwem lasera (zachowanie rekomendowanej odległości),
- unikać dojazdów do pracy środkami komunikacji publicznej, jeżeli istnieje taka możliwość.