Cięcia metodą polskich firm
REKLAMA
REKLAMA
Pozycja Europy będzie malała
Badanie pokazuje, że większość dyrektorów finansowych z Europy i bliskiego Wschodu zgadza się, że Europa obecnie osiągnęła szczyt gospodarczej i politycznej potęgi i jej pozycja na świecie w najbliższych latach będzie spadać. Obecnie bowiem rynki wschodzące mają lepsze perspektywy wzrostu. Ale porównywalny spadek potęgi Europy nie musi wcale oznaczać jej obiektywnej porażki.
REKLAMA
REKLAMA
„Globalny wzrost nie jest grą, w której zysk jednego oznacza stratę innego- uważa Jeremy Kay z KPMG - Tak naprawdę, silny wzrost w gospodarkach wschodzących powinien wspomóc rozwój Europy”
Kryzys w strefie euro
Obecnie zgodnie twierdzi się, że pozostanie krajów w strefie euro będzie wymagać podjęcia przez nie programów oszczędnościowych, mających na celu uzdrowienie finansów publicznych oraz przywrócenie gospodarkom konkurencyjności. Nie jest przy tym rozwiązaniem porzucenie euro- miało by to bowiem zbyt duże skutki dla innych krajów posiadających wspólną walutę. Należy się w związku z tym spodziewać kar za podejmowanie takich działań. Niemal dwie trzecie badanych twierdzi jednak, że wspólna waluta europejska przetrwa i pozostanie na rynkach przez najbliższe lata.
Priorytety firm w obliczu kryzysu
Najczęściej wymienianym w obliczu kryzysu celem jest „optymalizacja działalności operacyjnej w redukcji kosztów” (51% badanych z Europy i aż 90% z Polski). Na drugim miejscu wymienia się „usprawnienia w obszarze zarządzania gotówką i kapitałem obrotowym” (42% wskazań ogółem i 60% z Polski). Jedynym obszarem w którym odpowiedzi respondentów z Polski odbiegały zasadniczo od ogółu było „zarządzanie ryzykiem w organizacji” (30% wskazań ogółem i jedynie 9% z Polski). „Może to świadczyć niedocenianiu roli zarządzania ryzykiem w polskich firmach.” dodaje Tomasz Grunwald, partner w firmie KPMG w Polsce.
REKLAMA
Polecamy: Jak założyć własną firmę?
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA