REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prezydencja w UE korzystna dla polskich firm

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój rynku wewnętrznego to jeden z głównych priorytetów Ministerstwa Gospodarki na czas polskiej Prezydencji w Radzie UE. Polska przejmie przewodnictwo w UE 1 lipca 2011 r.
Planowane działania MG wpisują się w dwa z sześciu priorytetów centralnych polskiej Prezydencji, przyjętych przez Rząd w lipcu 2010 r. (pozostałe priorytety to: stosunki ze wschodem, wspólna polityka bezpieczeństwa i obrony, negocjacje wieloletnich ram finansowych na lata 2014-2020, pełne wykorzystanie kapitału intelektualnego Europy).

REKLAMA

Zadania Prezydencji w zakresie rynku wewnętrznego wyznacza Komunikat Komisji Europejskiej Single Market Act (SMA) przyjęty 13 kwietnia 2011 r. W tym obszarze Ministerstwo Gospodarki planuje skoncentrować się głownie na rozwoju handlu elektronicznego. Aby umożliwić uczestnikom unijnego rynku korzystanie z e-usług w pełnym zakresie niezbędne jest ograniczenie barier prawnych i administracyjnych. Ułatwi to m.in. przeprowadzanie transakcji transgranicznych online. Priorytetem resortu gospodarki będzie także dalszy rozwój rynku usług, który generuje ok. 70 proc. unijnego PKB.

REKLAMA

MG zamierza również pracować nad poprawą otoczenia regulacyjnego, w którym funkcjonują europejskie przedsiębiorstwa. Resort będzie zabiegał o to, by przedsiębiorcy (głównie sektora MSP) jak najpełniej korzystali z możliwości, które oferuje im jednolity rynek. Na rok 2011 przypada podsumowanie działań, których podjęły się państwa członkowskie przyjmując Small Business Act. Polska Prezydencja będzie ponadto dążyć do sfinalizowania prac nad stworzeniem taniego i łatwo dostępnego systemu patentowego.

Prezydencja położy także nacisk na dalsze otwieranie rynku europejskiego na kontakty handlowe z partnerami zewnętrznymi. Kluczowe będzie tu eliminowanie barier pozataryfowych, które unijnym towarom i usługom ograniczają lub uniemożliwiają dostęp do rynków krajów trzecich.

Okazją do promowania idei rynku wewnętrznego będzie organizowane przez MG, Parlament i Komisję Europejską Forum Rynku Wewnętrznego (SIMFO). Wydarzenie to odbędzie się w Krakowie w dniach 3-4 października 2011 r. Podczas konferencji będzie można zapoznać się z prawami i możliwościami jakie przedsiębiorcom i obywatelom przysługują na jednolitym rynku.

Polska przejmie Prezydencję w Radzie UE 1 lipca 2011 r. - po raz pierwszy od przystąpienia do UE w 2004 r. Poza swoimi priorytetami na 6 miesięcy przewodnictwa, Polska przygotowuje, wspólnie z krajami z tzw. trio, tj. Danią i Cyprem, program prac Rady na kolejne 18 miesięcy (od 1 lipca 2011 do 31 grudnia 2012 r.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Własna firma przez Internet, czyli CEIDG

Źródło: MG

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA