REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zarządzać czasem pracy efektywnie

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

W większości przedsiębiorstw w Polsce funkcjonuje proces manualnego wypełniania kart ewidencji czasu pracy i na jej podstawie obliczania wynagrodzenia, co, niestety, wiąże się z błędami i niską efektywnością pracy, a w konsekwencji stratami finansowymi. Tymczasem ten czas można by spożytkować znacznie efektywniej.

W dobie skomplikowanych przepisów prawa pracy coraz trudniejsze staje się obliczenie rzeczywistego czasu pracy pracowników, nadgodzin, pracy w w godzinach nocnych, w systemach wielozmianowych i związanego z tym wynagrodzenia – liczonego inaczej dla każdej z wymienionych pozycji. W większości polskich spółek do dziś stosuje się procedury odręcznego uzupełniania listy obecności oraz czasu wejścia/wyjścia z pracy, co może się wiązać z licznymi, nierzetelnymi wpisami. Również założenie czytników wejść i wyjść zwykle daje pracodawcy tylko wiedzę na temat czasu spędzonego przez osoby zatrudnione w miejscu pracy, bez możliwości określenia zdarzeń typu: wyjście na przerwę obiadową czy na spotkanie z klientem. 

REKLAMA

REKLAMA

- Według amerykańskich badań informatyzacja rejestracji czasu pracy powiązana z wyspecjalizowaną aplikacją płacowo-kadrową pozwala na zaoszczędzenie od 2% do 5% całkowitych kosztów poniesionych na kadry i płace. – mówi Piotr Macieja, dyrektor zarządzający spółki PayrollCenter. – Nietrudno obliczyć, że w skali dużego przedsiębiorstwa są to znaczne kwoty. Ważne jest również usprawnienie procesów obliczania czasu pracy, wyeliminowanie błędów wynikających z manualnego wprowadzania i obliczania danych, dokładna ewidencja czasu pracy – odzwierciedlenie stanu faktycznego liczby przepracowanych godzin, a przede wszystkim – pewność, że wszelkie wyliczenia są przeprowadzone zgodnie z aktualnymi wymogami prawa.

Analizy PayrollCenter dowodzą, że działy kadr aż do 25% swego czasu poświęcają na przetwarzanie danych związanych z czasem pracy i ich przygotowaniem do przeliczenia listy płac. Tymczasem ten czas można by spożytkować znacznie efektywniej.
- Ponieważ tego typu systemy informatyczne są dostępne jako usługa (Software as a Service), warto przypomnieć, że klienci nie płacą za licencję i serwisowanie oprogramowania, a jedynie za samą usługę - dodaje Piotr Macieja z PayrollCenter. – Firmy mogą także zgłaszać własne propozycje dodatkowych funkcjonalności tak, by oprogramowanie najlepiej odpowiadało ich potrzebom. Doświadczenie amerykańskich firm pokazuje, że wydatki poniesione na tego rodzaju systemy są jednymi z najszybciej zwracających się przedsiębiorstwu inwestycji. 

Aplikacje płacowo-kadrowa  pomagają m.in. w ułożeniu harmonogramu czasu pracy – zgodnego z Kodeksem Pracy np. w przypadku pracy w godzinach nocnych – oraz wykonanie wielu innych zadań, w tym powielenie grafiku dla innych zespołów pracowniczych bez konieczności powtórnego wprowadzania danych. Kolejną korzyścią jest możliwość generowania dowolnych statystyk i analiz. Zdecydowana większość firm ma ograniczone możliwości czasowe na analizowanie i przetwarzanie danych z sytemu kadrowo-płacowego. Tymczasem dokładne, wygenerowane automatycznie raporty pozwalają na podjęcie trafnych decyzji odnośnie usprawnienia i podniesienia efektywności pracy osób zatrudnionych i ułatwiają zarządzanie przedsiębiorstwem.

REKLAMA

Piotr Macieja, dyrektor zarządzający PayrollCenter

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej informacji znajdziesz na: E-firma

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA