REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pieniądze na rachunku sprzedawcy dostępne zaraz po wpłacie? Tak działa bramka płatnicza Paynow dla klientów korporacyjnych

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

mBank wprowadził nowy system płatności online dla największych sklepów internetowych. Teraz dzięki bramce Paynow – bo o niej mowa – sprzedawcy dostaną pieniądze w zasadzie od ręki.

.

Materiały prasowe

mBank reaguje na wzrost znaczenia e-handlu, po tym jak zainteresowanie zakupami w sieci dodatkowo podbiły dwie fale pandemii i związane z nimi lockdowny.

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnich latach handel w sieci stał się integralną częścią całego rynku sprzedaży towarów i  usług. Jego wartość w ciągu roku wzrosła w 2020 r. o prawie 40% proc. z ok 52 do ponad 72 mld zł. Wzrósł też udział e-commerce w handlu detalicznych z 8 do ponad 12% – mówi Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej w mBanku.

Dynamicznie zaczęła rosnąć też sama liczba sklepów internetowych. Jak podliczyła Izba Gospodarki Elektroniczne od marca do końca ub.r. działalność rozpoczęło kolejnych 11 tys. Tak, że łącznie jest ich już teraz ponad 40 tys. I będzie nadal przybywać. Szacunki PwC wskazują, że wartość rynku w 2026 r. ma dojść aż do 162 mld zł, co odpowiada 20 proc. całego handlu detalicznego. To oznacza średnioroczny wzrost na poziomie 12 proc.!

Paynow dla dużych graczy

REKLAMA

Odpowiedzią mBanku na modyfikacje zwyczajów zakupowych Polaków jest uzupełnienie oferty o usługę Paynow dla klientów korporacyjnych. Wcześniej znajdowała się ona w ofercie bankowości detalicznej i była przeznaczona dla właścicieli mniejszych sklepów internetowych. Często prowadzonych w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Rozwój rozliczeń w świecie wirtualnym znacząco zmienił perspektywę banków. Wraz z rozwojem technologii informatycznych po stronie banków przyszedł czas na włączenie obsługi rynku e-commerce w sferę usług bankowych. Uruchomienie bezpośredniej obsługi bramki płatniczej stało się więc naturalnym krokiem uzupełniającym dotychczasowy zakres usług – tłumaczy dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej w mBanku.

Zastrzega przy tym, że mBank, jako „lider innowacyjności w Polsce obsługuje chyba największą grupę firm aktywnych w e-commerce”. – Tym bardziej chcemy ułatwić naszym klientom łatwe i bezpieczne funkcjonowanie w obszarze bezpośrednich rozliczeń z kupującymi. Mamy ponad 4,5 miliona bardzo aktywnych klientów detalicznych, którzy doskonale radzących sobie z technologią i robiących regularnie zakupy w internecie – dodaje
 

Własna bramka od mBanku

Samo narzędzie jest proste i intuicyjne. A przy tym łatwe w instalacji. Jak działa?

Po kliknięciu w ikonkę Paynow kupujący dostaje wybór płatności za pomocą przelewu online, karty płatniczej lub BLIKa –  płaci za zamówienie tak, jak mu wygonie. W przyszłości pojawią się także płatności ratalne.

Środki na koncie sprzedawcy dostępne są zaraz po tym jak kupujący dokona wpłaty (przelewem online lub BLIKiem), co daje Paynow przewagę nad  konkurentami jak. Głównie dlatego, że w innych przypadkach kupujący najpierw wysyła pieniądze do pośrednika, którym jest sama platforma. Środki z konta na konto potrafią iść wtedy nawet kilka dni.

Sama aktywacja Paynow jest darmowa – firma nie ponosi opłaty startowej, płaci tylko prowizję. Jedną z najniższych na runku. Jest ona stała. Niezależna od obrotów. Wynosi standardowo jedynie 0,95 proc. wartości transakcji, a w przypadku klientów o wysokich obrotach, bank jest elastyczny.

Jeden bank od wszystkiego 

Co równie ważne, panel do zarządzania bramką Paynow jest zintegrowany z firmowym kontem bankowym – jeden z modułów bankowej platformy internetowej mBank Company Net. A to oznacza, że nie ma potrzeby łączenia danych z różnych systemów i przedsiębiorca zyskuje podgląd na całość finansów firm. Po drugie – może szybko dodać kolejny sklep do systemu płatności online (a kupujący w sieci korzystać z wiarygodnych rozwiązań, bo mBank zadbał o szyfrowanie danych klientów i ich bezpieczne przesyłanie). I po trzecie, jeśli zajdzie taka potrzeba, dokonać zwrotu środków na konto kupującego.

Do obsługi całości wystarczy jedno hasło i jeden login.

– Stosujemy podejście „Jeden bank do wszystkiego”, co daje obustronne korzyści. Od strony klienta to nie tylko łatwiejsze zarządzanie systemem i dostępami, ale również pełniejszy obraz przepływu środków w ramach rozliczeń e-commerce, lepsze raportowanie, szybszy dostęp do informacji, środków finansowych i lepsza płynność. Od strony banku – lepsze rozumienie biznesu klienta i w konsekwencji łatwiejsze dostosowanie rozszerzonej oferty produktowej do jego potrzeb – zapewniają przedstawiciele mBanku.

Panel i bramka dostosowane są też do urządzeń mobilnych, w efekcie firmą można zarządzać ze smartfona.

Efekt skali

Ale Paynow to także platforma dystrybucji usług mBanku, które mogą przyczynić się wzrostu sprzedaży firm.

Zaawansowana technicznie bramka płatności zapewnia korzyści wynikające z chmury obliczeniowej, w tym. m.in. wysoką wydajność przy dużej liczbie transakcji. Poza tym jest elementem infrastruktury firmy e-commerce, co przekłada się na poprawę konwersji i zwiększenie wartości koszyka w sklepie (warto pamiętać, że tak krytyczny element e-sklepu jak rozliczenia bezgotówkowe powinien być zabezpieczony umową więcej niż z jednym dostawcą). Innymi słowy: Paynow łączy się z platformą sprzedaży, magazynem, analityką i np. narzędziami komunikacji.

Do tego zapewnia integrację z programem cashback o nazwie mOkazje – co przekłada się na pozyskanie nowych nabywców czy np. wtyczki do głównych platform internetowych – zapewniają szybką i prostą integrację bramki ze sklepem.

.

Materiały prasowe

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA