REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKO BP: widzimy zapaść na rynku kredytów hipotecznych, może się to zmienić, jeśli stopy spadną

Subskrybuj nas na Youtube
PKO BP: widzimy zapaść na rynku kredytów hipotecznych, może się to zmienić, jeśli stopy spadną

REKLAMA

REKLAMA

Widzimy sporą zapaść na rynku kredytów hipotecznych, to lekko odbije, jeśli stopy procentowe będą rzeczywiście dość szybko spadać - powiedział w piątek wiceprezes PKO Banku Polskiego Piotr Mazur

PKO BP: widzimy zapaść na rynku kredytów hipotecznych, może się to zmienić, jeśli stopy spadną

W piątek bank poinformował o wynikach grupy kapitałowej za 2022 r.

REKLAMA

"Mamy solidny wynik na poziomie 3,3 mld zł, przy dobrym ROE 9,7 proc." - przekazał podczas piątkowej konferencji prasowej wiceprezes PKO BP kierujący pracami zarządu Paweł Gruza.

 

Wskazał na dwucyfrowy wzrost dochodów z działalności podstawowej, "wysoki poziom efektywności kosztowej, z wyłączeniem kosztów innych niż regulacyjne - 8,09 proc. rdr, zdecydowanie poniżej poziomu inflacji".

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gruza zwrócił też uwagę na "niski koszt ryzyk na poziomie 53 pkt bazowych, wysoki poziom pokrycia rezerwami oraz solidną bazę kapitałową TIR 1 na poziomie 16,65 proc.".

"Mamy stabilną pozycję, tak aby kontynuować finansowanie Polek i Polaków, polskiej gospodarki" - zaznaczył.

Zysk grupy PKO Banku Polskiego w 2022 r. wyniósł ponad 3,3 mld zł, a rentowność mierzona zwrotem z kapitału (ROE) osiągnęła poziom 9,7 proc. - poinformował w piątkowym komunikacie bank.

 

Zdaniem wiceprezesa PKO BP Piotra Mazura, "dynamika kredytów na pewno w tym roku będzie różna w różnych segmentach". "Widzimy sporą zapaść na rynku kredytów hipotecznych, pewnie to lekko odbije, jeśli stopy procentowe będą rzeczywiście dość szybko spadać" - powiedział na konferencji Mazur.

Jak dodał, jeśli chodzi o biznes, to bank do tej pory obserwował "istotny wzrost portfela". "Myślę, że w 2023 roku takich wzrostów już nie będzie" - ocenił.

W segmencie detalicznym wolumen kredytów PKO BP pod koniec 2022 roku wyniósł 137,8 mld zł, czyli spadł 4,7 proc. rdr i 0,1 proc. kdk.

 

Sprzedaż kredytów hipotecznych w PKO BP

W IV kwartale nowa sprzedaż kredytów mieszkaniowych wyniosła 2,2 mld zł, podczas gdy rok wcześniej była na poziomie 4,3 mld zł, a w III kwartale 2022 roku wynosiła 1,5 mld zł.

Nowa sprzedaż kredytów całego segmentu detalicznego PKO BP w IV kwartale 2022 roku wzrosła 6,8 proc. kdk do 5,9 mld zł.

PKO BP spodziewa się, że kredyty ogółem w sektorze w 2023 roku wzrosną o 2,7 proc., w tym kredyty hipoteczne spadną o 0,7 proc., kredyty konsumpcyjne wzrosną o 3,2 proc., a kredyty dla niefinansowych podmiotów gospodarczych wzrosną o 4,2 proc.

W 2022 r. aktywa wyniosły 431 mld zł, dochód z działalności podstawowej wzrósł o 17,5 proc. Bank poinformował, że ma 11,7 mln klientów.

 

Bank podał, że na koniec 2022 r. sieć jego oddziałów obejmowała 967 placówek własnych (w tym oddziały, biura i centra) oraz 349 agencji. Na koniec ubiegłego roku zatrudnienie w grupie wynosiło 25 tys. etatów. Skarb Państwa ma 29,43 proc. akcji PKO BP.(PAP)

 

autor: Aneta Oksiuta

aop/ seb/ amac/

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA