REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zatrudniasz do 19 pracowników? Zdecyduj szybko o PPK i uniknij kłopotów

REKLAMA

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, właścicielem małej firmy, to pewnie zastanawiasz się, co myśleć o PPK i co powinieneś zrobić zanim… no właśnie. Dowiedz się więcej, co warto zrobić przed 23 kwietnia. Pamiętaj: PPK jest obowiązkowe dla pracodawcy.

.

Materiały prasowe

Przedsiębiorcy zatrudniający od 1 do 19 pracowników mają czas do 23 kwietnia 2021 r. na decyzję o wdrożeniu PPK, czyli Pracowniczych Planów Kapitałowych dla swoich pracowników. Wbrew pozorom, nie zostało już dużo czasu.

REKLAMA

REKLAMA

Program PPK ruszył w 2019 r. Najpierw wdrażały go największe firmy (ponad 250 pracowników), potem kolejno coraz mniejsze. Teraz przyszedł czas na małe firmy, do 19 zatrudnionych. Celem programu jest zgromadzenie środków na dodatkowe emerytury dla pracujących. Składki wpłacają solidarnie pracownicy i pracodawcy, przy wsparciu państwa. Prawo zobowiązuje każdą firmę do udziału w programie, a za zlekceważenie tego obowiązku można finalnie dostać karę.

Kto pomoże?

Termin zbliża się wielkimi krokami, więc nie ma czasu do stracenia. Najlepiej po prostu skontaktować się z instytucją finansową oferującą PPK. Mocną pozycję na tym rynku ma Aviva Investors TFI, która zapewnia pełne wsparcie firmom wdrażającym program.

REKLAMA

Najprostszym rozwiązaniem jest kontakt przez stronę www – konsultant Avivy oddzwoni i odpowie na pytania dotyczące PPK.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

AVIVA PPK

Taka rozmowa to dobra okazja dla pracodawcy, aby zastanowić się chwilę nad swoim podejściem do wynagradzania, pozyskiwania i utrzymywania pracowników. Pandemia pokazuje, jak ważne dla pracowników jest zabezpieczenie zdrowotne, ale też bezpieczeństwo finansowe. W dłuższym horyzoncie oznacza ono też emeryturę pozwalającą na godne życie.

Jak wygląda wdrażanie PPK?

Na początku PPK wydaje się skomplikowane, ale po rozmowie z konsultantem i zapoznaniu się z podstawowymi informacjami ten obraz się zmienia.

Początkiem wdrożenia jest umowa o zarządzenie PPK, którą można zawrzeć w pełni online dosłownie w kilka minut. Koniecznie trzeba to zrobić do 23 kwietnia.

Potem pracodawca otrzymuje gotowe materiały informacyjne dla pracowników. Osoba w firmie zajmująca się sprawami kadrowo-płacowymi (lub obsługujące firmę biuro rachunkowe) otrzymuje z kolei szkolenia online i materiały instruktażowe o tym, jak wdrożyć PPK online i zintegrować z systemem kadrowo-płacowym w firmie. Chodzi o to, aby maksymalnie zautomatyzować ten proces, ograniczając żmudną pracę.

Jeśli firma korzysta z systemu Comarch lub Sage, standardem jest bezpośredni (bezplikowy) transfer danych i składek. Aviva zapewnia bezpłatną aplikację Serwis PPK do przekazywania plików z danymi i listami składek. Pracując na każdym innym systemie płacowo-kadrowym można go przetestować w Avivie – dostępna jest wersja demo PPK Serwis.

Pozostaje sprawdzenie, czy firma ma aktualne i kompletne dane o pracownikach. W małej firmie nie zajmie to dużo czasu, a pozwoli uniknąć błędów i korekt. Potem zawieramy umowę o prowadzeniu PPK i program rusza.

To nie koniec wsparcia

Aviva przejmuje też na siebie obowiązki związane z informowaniem pracowników na temat stanu ich indywidualnych rachunków PPK. Najwygodniejszy jest serwis online MojaAviva, który umożliwia pełny wgląd 24/7 w rachunek, a więc możliwość śledzenia wpłat pracownika i pracodawcy oraz bonusów od państwa, a także aktualną wartość zebranych środków. Są też dostępne zniżki dla uczestników PPK na inne produkty Avivy oraz platforma benefitowa. W obecnej sytuacji epidemiologicznej pełny, zdalny dostęp do PPK jest bardzo istotny – poprzez MojąAvivę dostępna jest też opcja zwrot-wypłata z PPK.

Raz w roku Aviva wysyła do klientów pełną informację o ich wpłatach i stanie konta (tzw. list rocznicowy), a raz na kwartał newsletter inwestycyjny z informacją o wynikach i prostym opisem wydarzeń na rynku finansowym w danym kwartale.

Nie takie trudne

Wdrożenie PPK nie jest trudne, zwłaszcza gdy wybierze się dobrego partnera. Aviva posiada praktyczne doświadczenie, bo wdrożyła PPK w ponad 4 200 dużych i średnich firmach w Polsce. Można to zrobić bezpiecznie, sprawnie i zdalnie. To ważne zwłaszcza, w sytuacji kiedy nie zostało dużo czasu, a za brak wdrożenia PPK grożą poważne konsekwencje, także finansowe.

Więcej informacji –  https://www.aviva.pl/pracownicze-plany-kapitalowe/

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Oferta biznesowa dla firm: Paczkomat® InPost jako klucz do szybkiej i wygodnej dostawy

Klienci kupują online przede wszystkim dla wygody, a szybka dostawa i odbiór to dziś standard. Punkty odbioru stały się naturalnym wyborem, a Paczkomat® InPost przewodzi w tej kategorii. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, oferta biznesowa InPost to prosty sposób na obniżenie kosztów i zwiększenie satysfakcji kupujących. Sprawdź, dlaczego warto i jak zrobić to dobrze.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

REKLAMA

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

REKLAMA

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA