REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zatrudniasz do 19 pracowników? Zdecyduj szybko o PPK i uniknij kłopotów

REKLAMA

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, właścicielem małej firmy, to pewnie zastanawiasz się, co myśleć o PPK i co powinieneś zrobić zanim… no właśnie. Dowiedz się więcej, co warto zrobić przed 23 kwietnia. Pamiętaj: PPK jest obowiązkowe dla pracodawcy.
.

.

Materiały prasowe

Przedsiębiorcy zatrudniający od 1 do 19 pracowników mają czas do 23 kwietnia 2021 r. na decyzję o wdrożeniu PPK, czyli Pracowniczych Planów Kapitałowych dla swoich pracowników. Wbrew pozorom, nie zostało już dużo czasu.

REKLAMA

Program PPK ruszył w 2019 r. Najpierw wdrażały go największe firmy (ponad 250 pracowników), potem kolejno coraz mniejsze. Teraz przyszedł czas na małe firmy, do 19 zatrudnionych. Celem programu jest zgromadzenie środków na dodatkowe emerytury dla pracujących. Składki wpłacają solidarnie pracownicy i pracodawcy, przy wsparciu państwa. Prawo zobowiązuje każdą firmę do udziału w programie, a za zlekceważenie tego obowiązku można finalnie dostać karę.

Kto pomoże?

Termin zbliża się wielkimi krokami, więc nie ma czasu do stracenia. Najlepiej po prostu skontaktować się z instytucją finansową oferującą PPK. Mocną pozycję na tym rynku ma Aviva Investors TFI, która zapewnia pełne wsparcie firmom wdrażającym program.

Najprostszym rozwiązaniem jest kontakt przez stronę www – konsultant Avivy oddzwoni i odpowie na pytania dotyczące PPK.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

AVIVA PPK

Taka rozmowa to dobra okazja dla pracodawcy, aby zastanowić się chwilę nad swoim podejściem do wynagradzania, pozyskiwania i utrzymywania pracowników. Pandemia pokazuje, jak ważne dla pracowników jest zabezpieczenie zdrowotne, ale też bezpieczeństwo finansowe. W dłuższym horyzoncie oznacza ono też emeryturę pozwalającą na godne życie.

Jak wygląda wdrażanie PPK?

Na początku PPK wydaje się skomplikowane, ale po rozmowie z konsultantem i zapoznaniu się z podstawowymi informacjami ten obraz się zmienia.

Początkiem wdrożenia jest umowa o zarządzenie PPK, którą można zawrzeć w pełni online dosłownie w kilka minut. Koniecznie trzeba to zrobić do 23 kwietnia.

REKLAMA

Potem pracodawca otrzymuje gotowe materiały informacyjne dla pracowników. Osoba w firmie zajmująca się sprawami kadrowo-płacowymi (lub obsługujące firmę biuro rachunkowe) otrzymuje z kolei szkolenia online i materiały instruktażowe o tym, jak wdrożyć PPK online i zintegrować z systemem kadrowo-płacowym w firmie. Chodzi o to, aby maksymalnie zautomatyzować ten proces, ograniczając żmudną pracę.

Jeśli firma korzysta z systemu Comarch lub Sage, standardem jest bezpośredni (bezplikowy) transfer danych i składek. Aviva zapewnia bezpłatną aplikację Serwis PPK do przekazywania plików z danymi i listami składek. Pracując na każdym innym systemie płacowo-kadrowym można go przetestować w Avivie – dostępna jest wersja demo PPK Serwis.

Pozostaje sprawdzenie, czy firma ma aktualne i kompletne dane o pracownikach. W małej firmie nie zajmie to dużo czasu, a pozwoli uniknąć błędów i korekt. Potem zawieramy umowę o prowadzeniu PPK i program rusza.

To nie koniec wsparcia

Aviva przejmuje też na siebie obowiązki związane z informowaniem pracowników na temat stanu ich indywidualnych rachunków PPK. Najwygodniejszy jest serwis online MojaAviva, który umożliwia pełny wgląd 24/7 w rachunek, a więc możliwość śledzenia wpłat pracownika i pracodawcy oraz bonusów od państwa, a także aktualną wartość zebranych środków. Są też dostępne zniżki dla uczestników PPK na inne produkty Avivy oraz platforma benefitowa. W obecnej sytuacji epidemiologicznej pełny, zdalny dostęp do PPK jest bardzo istotny – poprzez MojąAvivę dostępna jest też opcja zwrot-wypłata z PPK.

Raz w roku Aviva wysyła do klientów pełną informację o ich wpłatach i stanie konta (tzw. list rocznicowy), a raz na kwartał newsletter inwestycyjny z informacją o wynikach i prostym opisem wydarzeń na rynku finansowym w danym kwartale.

Nie takie trudne

Wdrożenie PPK nie jest trudne, zwłaszcza gdy wybierze się dobrego partnera. Aviva posiada praktyczne doświadczenie, bo wdrożyła PPK w ponad 4 200 dużych i średnich firmach w Polsce. Można to zrobić bezpiecznie, sprawnie i zdalnie. To ważne zwłaszcza, w sytuacji kiedy nie zostało dużo czasu, a za brak wdrożenia PPK grożą poważne konsekwencje, także finansowe.

Więcej informacji –  https://www.aviva.pl/pracownicze-plany-kapitalowe/

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA