REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Popraw sprzedaż! Kiedy i dlaczego warto zoptymalizować plik produktowy?

REKLAMA

Nie jesteś zadowolony z wyników konwersji w swoim sklepie internetowym? Popraw sprzedaż dzięki prawidłowo zoptymalizowanemu plikowi produktowemu. Dowiedz się, na czym polega optymalizacja feedu, na jakim etapie warto ją przeprowadzić i dlaczego jest to tak ważne.
.

.

Young caucasian businesswoman sitting at the desk in the office and using credit card and modern digital tablet for online shopping

Anatoliy Babiy

Materiały prasowe

Plik produktowy – czyli właściwie co?

REKLAMA

Plik produktowy, znany również jako data feed lub product feed, to miejsce, w którym zapisane są wszystkie istotne informacje dotyczące produktów dostępnych w ofercie sklepu internetowego. Powinny być one przypisane do określonych atrybutów. Zazwyczaj pliki produktowe przyjmują rozszerzenie CSV lub XML.

Jak plik produktowy pomaga zwiększyć sprzedaż?

Feed umożliwia prowadzenie kampanii marketingowych za pomocą różnych zewnętrznych kanałów, np.:

  • sieci afiliacyjnych,
  • usługi Google Shopping,
  • serwisów sieci Google Display Network,
  • Facebooka,
  • porównywarek cen, np. Ceneo,
  • serwisów remarketingowych,
  • wirtualnych pasaży,
  • serwisów z rabatami.

Produkty znajdujące się w sklepie internetowym mogą być więc reklamowane jednocześnie w wielu miejscach, co pozwala szybciej dotrzeć do klientów z grup docelowych oraz zwiększyć rozpoznawalność marki. Prawidłowo zoptymalizowany feed umożliwia użytkownikom odnajdywanie produktów, których poszukują w internecie. Dzięki informacjom zawartym w pliku produktowym właściciel sklepu może komunikować walory swojej oferty, które wyróżniają jego asortyment pośród konkurencji. Odpowiednio przygotowany feed pomoże ponadto w pozycjonowaniu strony sklepu internetowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy optymalizować plik produktowy?

Feed produktowy należy po raz pierwszy zoptymalizować jeszcze przed uruchomieniem kampanii reklamowej. Trzeba wtedy zamieścić w nim wszystkie informacje wymagane przez daną platformę. Najczęściej będą to:

  • unikalny identyfikator (ID) produktu,
  • nazwa produktu,
  • opis produktu,
  • strona docelowa produktu,
  • cena,
  • nazwa marki,
  • koszt dostawy,
  • dostępność produktu,
  • zdjęcie.

Oprócz powyżej wymienionych obowiązkowych atrybutów warto uzupełnić feed o dodatkowe informacje. Pozwoli to zwiększyć szanse na skuteczną sprzedaż. Przy ich doborze powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie, kim jest docelowy klient i jakich informacji może poszukiwać. Do opcjonalnych atrybutów zaliczają się np.:

  • rozmiar,
  • waga,
  • kolor,
  • klasa energetyczna,
  • cena promocyjna,
  • termin dostawy,
  • czas obowiązywania promocji,
  • dodatkowe zdjęcia produktu.

REKLAMA

Warto przyłożyć szczególną wagę do optymalizacji opisu produktów oraz zdjęć. Opis powinien przedstawiać najważniejsze cechy i walory produktu, a także korzyści z jego nabycia. W przypadku zdjęć należy zwrócić uwagę na ich odpowiedni rozmiar, format i rozdzielczość.

Idealny feed produktowy rzadko udaje się stworzyć już za pierwszym razem. Dlatego dobrze na bieżąco analizować skuteczność kampanii i wprowadzać zmiany w pliku. Stała optymalizacja pozwoli dostosować feed do zmieniających się potrzeb klientów czy uwzględnić sezonowość sprzedaży. Dzięki regularnej aktualizacji pliku produktowego można również zapobiec ryzyku utraty zaufania klientów. Często dzieje się tak np. wtedy, gdy reklama prezentuje produkt wycofany z oferty, zawiera nieaktualną cenę czy niewłaściwy termin realizacji zamówienia.

Bieżąca optymalizacja pliku produktowego nie musi być skomplikowana ani czasochłonna. System Feedink pozwala na zautomatyzowanie tego procesu. Zyskasz możliwość integracji feeda z wieloma platformami marketingowymi. Będziesz mógł sprawnie nim zarządzać, a także dostosowywać rozdzielczość zdjęć, monitorować skuteczność kampanii czy kontrolować stany magazynowe.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA