REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Popraw sprzedaż! Kiedy i dlaczego warto zoptymalizować plik produktowy?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Nie jesteś zadowolony z wyników konwersji w swoim sklepie internetowym? Popraw sprzedaż dzięki prawidłowo zoptymalizowanemu plikowi produktowemu. Dowiedz się, na czym polega optymalizacja feedu, na jakim etapie warto ją przeprowadzić i dlaczego jest to tak ważne.

.

Young caucasian businesswoman sitting at the desk in the office and using credit card and modern digital tablet for online shopping

Anatoliy Babiy

Materiały prasowe

Plik produktowy – czyli właściwie co?

REKLAMA

Plik produktowy, znany również jako data feed lub product feed, to miejsce, w którym zapisane są wszystkie istotne informacje dotyczące produktów dostępnych w ofercie sklepu internetowego. Powinny być one przypisane do określonych atrybutów. Zazwyczaj pliki produktowe przyjmują rozszerzenie CSV lub XML.

Jak plik produktowy pomaga zwiększyć sprzedaż?

Feed umożliwia prowadzenie kampanii marketingowych za pomocą różnych zewnętrznych kanałów, np.:

  • sieci afiliacyjnych,
  • usługi Google Shopping,
  • serwisów sieci Google Display Network,
  • Facebooka,
  • porównywarek cen, np. Ceneo,
  • serwisów remarketingowych,
  • wirtualnych pasaży,
  • serwisów z rabatami.

Produkty znajdujące się w sklepie internetowym mogą być więc reklamowane jednocześnie w wielu miejscach, co pozwala szybciej dotrzeć do klientów z grup docelowych oraz zwiększyć rozpoznawalność marki. Prawidłowo zoptymalizowany feed umożliwia użytkownikom odnajdywanie produktów, których poszukują w internecie. Dzięki informacjom zawartym w pliku produktowym właściciel sklepu może komunikować walory swojej oferty, które wyróżniają jego asortyment pośród konkurencji. Odpowiednio przygotowany feed pomoże ponadto w pozycjonowaniu strony sklepu internetowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy optymalizować plik produktowy?

Feed produktowy należy po raz pierwszy zoptymalizować jeszcze przed uruchomieniem kampanii reklamowej. Trzeba wtedy zamieścić w nim wszystkie informacje wymagane przez daną platformę. Najczęściej będą to:

  • unikalny identyfikator (ID) produktu,
  • nazwa produktu,
  • opis produktu,
  • strona docelowa produktu,
  • cena,
  • nazwa marki,
  • koszt dostawy,
  • dostępność produktu,
  • zdjęcie.

Oprócz powyżej wymienionych obowiązkowych atrybutów warto uzupełnić feed o dodatkowe informacje. Pozwoli to zwiększyć szanse na skuteczną sprzedaż. Przy ich doborze powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie, kim jest docelowy klient i jakich informacji może poszukiwać. Do opcjonalnych atrybutów zaliczają się np.:

  • rozmiar,
  • waga,
  • kolor,
  • klasa energetyczna,
  • cena promocyjna,
  • termin dostawy,
  • czas obowiązywania promocji,
  • dodatkowe zdjęcia produktu.

REKLAMA

Warto przyłożyć szczególną wagę do optymalizacji opisu produktów oraz zdjęć. Opis powinien przedstawiać najważniejsze cechy i walory produktu, a także korzyści z jego nabycia. W przypadku zdjęć należy zwrócić uwagę na ich odpowiedni rozmiar, format i rozdzielczość.

Idealny feed produktowy rzadko udaje się stworzyć już za pierwszym razem. Dlatego dobrze na bieżąco analizować skuteczność kampanii i wprowadzać zmiany w pliku. Stała optymalizacja pozwoli dostosować feed do zmieniających się potrzeb klientów czy uwzględnić sezonowość sprzedaży. Dzięki regularnej aktualizacji pliku produktowego można również zapobiec ryzyku utraty zaufania klientów. Często dzieje się tak np. wtedy, gdy reklama prezentuje produkt wycofany z oferty, zawiera nieaktualną cenę czy niewłaściwy termin realizacji zamówienia.

Bieżąca optymalizacja pliku produktowego nie musi być skomplikowana ani czasochłonna. System Feedink pozwala na zautomatyzowanie tego procesu. Zyskasz możliwość integracji feeda z wieloma platformami marketingowymi. Będziesz mógł sprawnie nim zarządzać, a także dostosowywać rozdzielczość zdjęć, monitorować skuteczność kampanii czy kontrolować stany magazynowe.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

REKLAMA

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

REKLAMA

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa transportowego? Co zrobić w przypadku naruszenia poufności?

Współczesny rynek transportowy charakteryzuje się rosnącą konkurencją, wysoką dynamiką zmian oraz presją na efektywność kosztową. Przedsiębiorstwa działające w tym sektorze muszą nie tylko inwestować we flotę, nowoczesne technologie i kwalifikacje pracowników, ale także skutecznie chronić informacje, które stanowią o ich przewadze rynkowej.

REKLAMA