REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Popraw sprzedaż! Kiedy i dlaczego warto zoptymalizować plik produktowy?

REKLAMA

Nie jesteś zadowolony z wyników konwersji w swoim sklepie internetowym? Popraw sprzedaż dzięki prawidłowo zoptymalizowanemu plikowi produktowemu. Dowiedz się, na czym polega optymalizacja feedu, na jakim etapie warto ją przeprowadzić i dlaczego jest to tak ważne.
.

.

Young caucasian businesswoman sitting at the desk in the office and using credit card and modern digital tablet for online shopping

Anatoliy Babiy

Materiały prasowe

Plik produktowy – czyli właściwie co?

REKLAMA

Plik produktowy, znany również jako data feed lub product feed, to miejsce, w którym zapisane są wszystkie istotne informacje dotyczące produktów dostępnych w ofercie sklepu internetowego. Powinny być one przypisane do określonych atrybutów. Zazwyczaj pliki produktowe przyjmują rozszerzenie CSV lub XML.

Jak plik produktowy pomaga zwiększyć sprzedaż?

Feed umożliwia prowadzenie kampanii marketingowych za pomocą różnych zewnętrznych kanałów, np.:

  • sieci afiliacyjnych,
  • usługi Google Shopping,
  • serwisów sieci Google Display Network,
  • Facebooka,
  • porównywarek cen, np. Ceneo,
  • serwisów remarketingowych,
  • wirtualnych pasaży,
  • serwisów z rabatami.

Produkty znajdujące się w sklepie internetowym mogą być więc reklamowane jednocześnie w wielu miejscach, co pozwala szybciej dotrzeć do klientów z grup docelowych oraz zwiększyć rozpoznawalność marki. Prawidłowo zoptymalizowany feed umożliwia użytkownikom odnajdywanie produktów, których poszukują w internecie. Dzięki informacjom zawartym w pliku produktowym właściciel sklepu może komunikować walory swojej oferty, które wyróżniają jego asortyment pośród konkurencji. Odpowiednio przygotowany feed pomoże ponadto w pozycjonowaniu strony sklepu internetowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy optymalizować plik produktowy?

Feed produktowy należy po raz pierwszy zoptymalizować jeszcze przed uruchomieniem kampanii reklamowej. Trzeba wtedy zamieścić w nim wszystkie informacje wymagane przez daną platformę. Najczęściej będą to:

  • unikalny identyfikator (ID) produktu,
  • nazwa produktu,
  • opis produktu,
  • strona docelowa produktu,
  • cena,
  • nazwa marki,
  • koszt dostawy,
  • dostępność produktu,
  • zdjęcie.

Oprócz powyżej wymienionych obowiązkowych atrybutów warto uzupełnić feed o dodatkowe informacje. Pozwoli to zwiększyć szanse na skuteczną sprzedaż. Przy ich doborze powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie, kim jest docelowy klient i jakich informacji może poszukiwać. Do opcjonalnych atrybutów zaliczają się np.:

  • rozmiar,
  • waga,
  • kolor,
  • klasa energetyczna,
  • cena promocyjna,
  • termin dostawy,
  • czas obowiązywania promocji,
  • dodatkowe zdjęcia produktu.

REKLAMA

Warto przyłożyć szczególną wagę do optymalizacji opisu produktów oraz zdjęć. Opis powinien przedstawiać najważniejsze cechy i walory produktu, a także korzyści z jego nabycia. W przypadku zdjęć należy zwrócić uwagę na ich odpowiedni rozmiar, format i rozdzielczość.

Idealny feed produktowy rzadko udaje się stworzyć już za pierwszym razem. Dlatego dobrze na bieżąco analizować skuteczność kampanii i wprowadzać zmiany w pliku. Stała optymalizacja pozwoli dostosować feed do zmieniających się potrzeb klientów czy uwzględnić sezonowość sprzedaży. Dzięki regularnej aktualizacji pliku produktowego można również zapobiec ryzyku utraty zaufania klientów. Często dzieje się tak np. wtedy, gdy reklama prezentuje produkt wycofany z oferty, zawiera nieaktualną cenę czy niewłaściwy termin realizacji zamówienia.

Bieżąca optymalizacja pliku produktowego nie musi być skomplikowana ani czasochłonna. System Feedink pozwala na zautomatyzowanie tego procesu. Zyskasz możliwość integracji feeda z wieloma platformami marketingowymi. Będziesz mógł sprawnie nim zarządzać, a także dostosowywać rozdzielczość zdjęć, monitorować skuteczność kampanii czy kontrolować stany magazynowe.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

REKLAMA

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

REKLAMA

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

REKLAMA