REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Popraw sprzedaż! Kiedy i dlaczego warto zoptymalizować plik produktowy?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Nie jesteś zadowolony z wyników konwersji w swoim sklepie internetowym? Popraw sprzedaż dzięki prawidłowo zoptymalizowanemu plikowi produktowemu. Dowiedz się, na czym polega optymalizacja feedu, na jakim etapie warto ją przeprowadzić i dlaczego jest to tak ważne.
.

.

Young caucasian businesswoman sitting at the desk in the office and using credit card and modern digital tablet for online shopping

Anatoliy Babiy

Materiały prasowe

Plik produktowy – czyli właściwie co?

REKLAMA

Plik produktowy, znany również jako data feed lub product feed, to miejsce, w którym zapisane są wszystkie istotne informacje dotyczące produktów dostępnych w ofercie sklepu internetowego. Powinny być one przypisane do określonych atrybutów. Zazwyczaj pliki produktowe przyjmują rozszerzenie CSV lub XML.

Jak plik produktowy pomaga zwiększyć sprzedaż?

Feed umożliwia prowadzenie kampanii marketingowych za pomocą różnych zewnętrznych kanałów, np.:

  • sieci afiliacyjnych,
  • usługi Google Shopping,
  • serwisów sieci Google Display Network,
  • Facebooka,
  • porównywarek cen, np. Ceneo,
  • serwisów remarketingowych,
  • wirtualnych pasaży,
  • serwisów z rabatami.

Produkty znajdujące się w sklepie internetowym mogą być więc reklamowane jednocześnie w wielu miejscach, co pozwala szybciej dotrzeć do klientów z grup docelowych oraz zwiększyć rozpoznawalność marki. Prawidłowo zoptymalizowany feed umożliwia użytkownikom odnajdywanie produktów, których poszukują w internecie. Dzięki informacjom zawartym w pliku produktowym właściciel sklepu może komunikować walory swojej oferty, które wyróżniają jego asortyment pośród konkurencji. Odpowiednio przygotowany feed pomoże ponadto w pozycjonowaniu strony sklepu internetowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy optymalizować plik produktowy?

Feed produktowy należy po raz pierwszy zoptymalizować jeszcze przed uruchomieniem kampanii reklamowej. Trzeba wtedy zamieścić w nim wszystkie informacje wymagane przez daną platformę. Najczęściej będą to:

  • unikalny identyfikator (ID) produktu,
  • nazwa produktu,
  • opis produktu,
  • strona docelowa produktu,
  • cena,
  • nazwa marki,
  • koszt dostawy,
  • dostępność produktu,
  • zdjęcie.

Oprócz powyżej wymienionych obowiązkowych atrybutów warto uzupełnić feed o dodatkowe informacje. Pozwoli to zwiększyć szanse na skuteczną sprzedaż. Przy ich doborze powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie, kim jest docelowy klient i jakich informacji może poszukiwać. Do opcjonalnych atrybutów zaliczają się np.:

  • rozmiar,
  • waga,
  • kolor,
  • klasa energetyczna,
  • cena promocyjna,
  • termin dostawy,
  • czas obowiązywania promocji,
  • dodatkowe zdjęcia produktu.

REKLAMA

Warto przyłożyć szczególną wagę do optymalizacji opisu produktów oraz zdjęć. Opis powinien przedstawiać najważniejsze cechy i walory produktu, a także korzyści z jego nabycia. W przypadku zdjęć należy zwrócić uwagę na ich odpowiedni rozmiar, format i rozdzielczość.

Idealny feed produktowy rzadko udaje się stworzyć już za pierwszym razem. Dlatego dobrze na bieżąco analizować skuteczność kampanii i wprowadzać zmiany w pliku. Stała optymalizacja pozwoli dostosować feed do zmieniających się potrzeb klientów czy uwzględnić sezonowość sprzedaży. Dzięki regularnej aktualizacji pliku produktowego można również zapobiec ryzyku utraty zaufania klientów. Często dzieje się tak np. wtedy, gdy reklama prezentuje produkt wycofany z oferty, zawiera nieaktualną cenę czy niewłaściwy termin realizacji zamówienia.

Bieżąca optymalizacja pliku produktowego nie musi być skomplikowana ani czasochłonna. System Feedink pozwala na zautomatyzowanie tego procesu. Zyskasz możliwość integracji feeda z wieloma platformami marketingowymi. Będziesz mógł sprawnie nim zarządzać, a także dostosowywać rozdzielczość zdjęć, monitorować skuteczność kampanii czy kontrolować stany magazynowe.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA