REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Popraw sprzedaż! Kiedy i dlaczego warto zoptymalizować plik produktowy?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Nie jesteś zadowolony z wyników konwersji w swoim sklepie internetowym? Popraw sprzedaż dzięki prawidłowo zoptymalizowanemu plikowi produktowemu. Dowiedz się, na czym polega optymalizacja feedu, na jakim etapie warto ją przeprowadzić i dlaczego jest to tak ważne.

.

Young caucasian businesswoman sitting at the desk in the office and using credit card and modern digital tablet for online shopping

Anatoliy Babiy

Materiały prasowe

Plik produktowy – czyli właściwie co?

REKLAMA

Plik produktowy, znany również jako data feed lub product feed, to miejsce, w którym zapisane są wszystkie istotne informacje dotyczące produktów dostępnych w ofercie sklepu internetowego. Powinny być one przypisane do określonych atrybutów. Zazwyczaj pliki produktowe przyjmują rozszerzenie CSV lub XML.

Jak plik produktowy pomaga zwiększyć sprzedaż?

Feed umożliwia prowadzenie kampanii marketingowych za pomocą różnych zewnętrznych kanałów, np.:

  • sieci afiliacyjnych,
  • usługi Google Shopping,
  • serwisów sieci Google Display Network,
  • Facebooka,
  • porównywarek cen, np. Ceneo,
  • serwisów remarketingowych,
  • wirtualnych pasaży,
  • serwisów z rabatami.

Produkty znajdujące się w sklepie internetowym mogą być więc reklamowane jednocześnie w wielu miejscach, co pozwala szybciej dotrzeć do klientów z grup docelowych oraz zwiększyć rozpoznawalność marki. Prawidłowo zoptymalizowany feed umożliwia użytkownikom odnajdywanie produktów, których poszukują w internecie. Dzięki informacjom zawartym w pliku produktowym właściciel sklepu może komunikować walory swojej oferty, które wyróżniają jego asortyment pośród konkurencji. Odpowiednio przygotowany feed pomoże ponadto w pozycjonowaniu strony sklepu internetowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy optymalizować plik produktowy?

Feed produktowy należy po raz pierwszy zoptymalizować jeszcze przed uruchomieniem kampanii reklamowej. Trzeba wtedy zamieścić w nim wszystkie informacje wymagane przez daną platformę. Najczęściej będą to:

  • unikalny identyfikator (ID) produktu,
  • nazwa produktu,
  • opis produktu,
  • strona docelowa produktu,
  • cena,
  • nazwa marki,
  • koszt dostawy,
  • dostępność produktu,
  • zdjęcie.

Oprócz powyżej wymienionych obowiązkowych atrybutów warto uzupełnić feed o dodatkowe informacje. Pozwoli to zwiększyć szanse na skuteczną sprzedaż. Przy ich doborze powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie, kim jest docelowy klient i jakich informacji może poszukiwać. Do opcjonalnych atrybutów zaliczają się np.:

  • rozmiar,
  • waga,
  • kolor,
  • klasa energetyczna,
  • cena promocyjna,
  • termin dostawy,
  • czas obowiązywania promocji,
  • dodatkowe zdjęcia produktu.

REKLAMA

Warto przyłożyć szczególną wagę do optymalizacji opisu produktów oraz zdjęć. Opis powinien przedstawiać najważniejsze cechy i walory produktu, a także korzyści z jego nabycia. W przypadku zdjęć należy zwrócić uwagę na ich odpowiedni rozmiar, format i rozdzielczość.

Idealny feed produktowy rzadko udaje się stworzyć już za pierwszym razem. Dlatego dobrze na bieżąco analizować skuteczność kampanii i wprowadzać zmiany w pliku. Stała optymalizacja pozwoli dostosować feed do zmieniających się potrzeb klientów czy uwzględnić sezonowość sprzedaży. Dzięki regularnej aktualizacji pliku produktowego można również zapobiec ryzyku utraty zaufania klientów. Często dzieje się tak np. wtedy, gdy reklama prezentuje produkt wycofany z oferty, zawiera nieaktualną cenę czy niewłaściwy termin realizacji zamówienia.

Bieżąca optymalizacja pliku produktowego nie musi być skomplikowana ani czasochłonna. System Feedink pozwala na zautomatyzowanie tego procesu. Zyskasz możliwość integracji feeda z wieloma platformami marketingowymi. Będziesz mógł sprawnie nim zarządzać, a także dostosowywać rozdzielczość zdjęć, monitorować skuteczność kampanii czy kontrolować stany magazynowe.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

REKLAMA

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

REKLAMA

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

REKLAMA