REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ofensywa cyberprzestępców. Przechowanie danych w chmurze oszczędzi sporo kłopotów

REKLAMA

REKLAMA

Cyberprzestępcy coraz częściej biorą na celownik firmy, świadczące profesjonalne usługi, jak choćby biura rachunkowe. Udany atak hakerski może więc spowodować nieobliczalne szkody dla biura księgowego. Jak się przed tym chronić? Z pomocą przychodzi polska firma nazwa.pl oraz jej produkt - Cloud Backup.

Najgroźniejsze ataki hakerskie, jakie obecnie można wykryć, dzielą się na trzy główne grupy – phishing, który pozwala cyberprzestępcom dostać się np. do kont bankowych, „tradycyjne” malware,  wykradające dane z naszego komputera oraz ransomware, szyfrujące zawartość dysków komputerów, połączone z żądaniem wysokiego okupu za przywrócenie dostępu do naszych danych.

REKLAMA

REKLAMA

Trzeba też pamiętać, że w dobie epidemii koronawirusa coraz częściej pracę wykonuje się zdalnie, czasem z prywatnego komputera, czasem ze służbowego laptopa, wykorzystywanego niestety również do prywatnych spraw. Wiele osób nie korzysta z oprogramowania antywirusowego, ani nie umie zadbać o odpowiednie zabezpieczenie sieci domowej. A przecież, by paść ofiarą cyberwłamywaczy, wystarczy tylko kliknąć na fałszywy link w mailu, czy ściągnąć zainfekowany program ze strony, udającej bezpieczną.

Wszystko to sprawia, że rośnie ryzyko trafienia na celownik cyberprzestępców. A według raportu firmy Coverware, aż 18 proc. ataków ransomware wymierzonych jest w małe i średnie firmy, świadczące profesjonalne usługi finansowe, prawne czy medyczne.

Do tego hakerzy coraz częściej grożą ujawnieniem danych, uzyskanych dzięki złośliwemu oprogramowaniu. Nie trzeba tłumaczyć, co to oznacza dla firmy zajmującej się finansami innych przedsiębiorstw i mającej dostęp do poufnych danych. Biuro rachunkowe będzie się w takiej sytuacji liczyło nie tylko z żądaniem odszkodowania, ale także z utratą zaufania i odpływem klientów, co może doprowadzić do bankructwa.

REKLAMA

Eksperci ds. cyberbezpieczeństwa radzą, by nie płacić okupu, a skontaktować się z policją. Nawet jeśli jednak ktoś zdecyduje się na współpracę z cyberwłamywaczami, to znane są przypadki, gdy po zapłaceniu okupu blokada nie zostaje zdjęta. Do tego w pierwszym kwartale tego roku średnia wartość wypłaconego okupu na świecie (w porównaniu z ostatnim kwartałem 2019 roku) wzrosła o 33 proc. - do 111 tysięcy dolarów. A dla polskiego biura rachunkowego z segmentu MŚP taka kwota oznacza zrujnowanie budżetu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nawet jeśli biuro rachunkowe odmówi żądaniom sieciowych bandytów, pozostaną do zapłacenia koszty odzyskania danych przez biegłych informatyków, które mogą sięgnąć kilku, bądź kilkunastu tysięcy złotych. Do tego trzeba też doliczyć koszt alternatywny, czyli np. odszkodowania z powodu niedotrzymania terminów umów przez brak możliwości pracy po zablokowaniu komputerów.

Jak więc ustrzec się przed takimi problemami? Rozwiązanie jest proste, to Cloud Backup firmy nazwa.pl. Jak sama nazwa wskazuje, usługa ta polega na przechowaniu danych z dysków komputerów firmowych w bezpiecznej chmurze na serwerach najlepszego polskiego dostawcy usług hostingowych. Księgowy może sam wybrać, które katalogi mają być chronione i ustawić dla nich automatyczne robienie kopii, by nie zapomnieć o przesłaniu danych na serwery nazwa.pl.

Usługa, w przeciwieństwie do kosztu odzyskania danych lub haraczu, kosztuje „grosze”. Roczna promocyjna opłata to 60 złotych netto. Potem trzeba płacić 10 złotych netto za każdy miesiąc. W ramach opłaty dostajemy 1 TB szyfrowanego miejsca na kopie bezpieczeństwa z jednego komputera. Można też od razu wykupić usługę dla wszystkich komputerów w firmie.

Instalacja oprogramowania, przekazanie danych, a także ich odzyskanie, są proste i nie wymagają profesjonalnych umiejętności informatycznych. W razie potrzeby do dyspozycji, przez 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu, mamy wykwalifikowany zespół pomocy technicznej, który pomoże w kłopotach.

Podsumowując, w dobie coraz groźniejszych ataków hakerskich, dla każdego samodzielnego księgowego czy biura rachunkowego zabezpieczenie poufnych rozliczeń jest absolutną koniecznością. Dzięki profesjonalnej, prostej w obsłudze i taniej usłudze Cloud Backup od nazwa.pl, każdy profesjonalista może spać spokojnie. Jeśli nawet przydarzy się atak hakerski, który zablokuje firmowe komputery, to odzyskanie kopii danych nie będzie żadnym problemem. Cloud Backup powinien więc być jednym z tych rozwiązań, obok programu antywirusowego, które wpiszą się do katalogu narzędzi, bez których nikt, kto zajmuje się finansami nie może się obejść.

Jeżeli chcielibyście samodzielnie przekonać się, jak to działa w praktyce, nazwa.pl oferuje możliwość sprawdzenia tego. Czytelnicy infor.pl mogą teraz aktywować usługę Cloud Backup za darmo na okres 6 miesięcy. Wystarczy tylko przy zamówieniu na stronie www.nazwa.pl wybrać opcję Voucher i wpisać poniższy kod rabatowy:

cm97-3288-9822

Termin ważności kodu rabatowego: 30.09.2020 r.

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

REKLAMA

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA